Arghhh!!! Vanaf 5e maand soms groeispurt???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 18:25

Allemachtig zeg...Escala is nu ruim 5,5 maand drachtig en vandaag viel me opeens op dat het lijkt of die buik nu een enorme groeispurt krijgt...nog even en ik moet een grotere singel kopen...en de split leren...maarre...blijft zo'n buikie nou tot het absolute einde groeien zeg maar of stagneert dat als het veulen zo'n beetje volgroeid is??? En wanneer is dat eigenlijk...


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 22:03

Mij hebben ze altijd gezegd dat het pas de laatste maanden is dat de merrie echt heel erg dik wordt. Vooral in de laatste maand worden ze superdik dus misschien al wat te kwistig geweest met voer ? Haha! Knipoog

Anja

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 22:45

Te kwistig met het voer zeker niet...ze staat eigenlijk helemaal niet zo hoog in het voer terwijl ze wel meer aan het werk is de laatste tijd...het is ook nog niet heel erg extreem (geloof ik...) maar wel merkbaar als je zo'n slank arabje (wat ze meestal is Haha! ) gewend bent. Hihihi...en de laatste 2 maanden wil ik sowieso alleen nog aan de hand "werken" hoor, dan mag ze verder met zwangerschapsverlof. En springen...hmmm, dat kunnen we allebei niet...allebei nog nooit gedaan iig... Haha! Maar goed, ze zal dus NOG dikker worden...argh! Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 20:19

Waarschijnlijk valt het bij Escala eerder op als bv een paard als Isolda... Die zijn toch groffer enzo en bij zo'n slanke den buikt het eerder denk ik.

Ook al heb ik ook altijd geleerd dat je pas in het laatst een echte groeispurt krijgt.
Dus begin alvast maar de split te oefenen! *LOL*

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:34

Mijn merrie was op het einde zo dik dat ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Ze hadden me verteld dat een merrie fel vermagerd eens het veulen een drie maanden oud is (door het geven van melk) maar niks hoor. Pas nu (veulen is negen maand) is ze vermagerd maar er mocht heel veel af dus ze begint terug een beetje figuur te krijgen. Nu het buikje er nog af trainen.
Ik heb de merrie de laatste drie maanden laten staan (ze stond in een stal waar ze vrij in en uit kon en had dus wel beweging).

veel succes

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 13:10

Meestal is die groeispurt de laatste 2 maanden...

Enne,
ik zou mijzelf niet zo vastpinnen aan die laatste 2 maanden hoor!
onze merrie heb ik altijd nog tot 3/4 dagen voor de bevalling 'gereden', lekker nog een halfuurtje stappen met een ieniemieni drafje,
ze geven zelf wel aan wat ze kunnen en wat niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sorbetje en 110 bezoekers