Bodembedekking in vrachtwagen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Bodembedekking in vrachtwagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 23:24

Ik heb sinds afgelopen weekend dan eindelijk een minivrachtwagentje voor mijn paard!

Ik ben er erg blij mee en ik ben een beetje aan het bedenken hoe en wat.
Wat ik mij afvroeg: gebruiken jullie bodembedekking op de wagen? En zo ja wat?

De vloer is belegd met dikke rubberen matten dus ik weet niet of het wel nodig is om er nog wat op te gooien.

Aan de ene kant lijkt wat zaagsel op de bodem me wel makkelijk maar aan de andere kant: wordt dat niet juist glad als het nat is?

Ik heb er verder nog weinig ervaring mee dus ik wilde alvast wat voors en tegens horen.

Verdere tips voor het vervoeren per vrachtwagen zijn ook welkom hoor! (misschien zie ik wel van alles over het hoofd wat wel heel handig is ofzo?)


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:43

Geen stro en geen zaagsel, want in combinatie met mest en urine word dat idd erg glad. Ik heb een cursus EHBO bij ruiter en paard gehad bij het NHI waar dat ten zeerste werd afgeraden.
Gewoon niets op de grond, is nog het veiligst. Wel even in de gaten houden of je paard wel plast, sommige paarden houden niet van het opspatten van de urine. In dat geval kun je er wat houtkrul in doen.

Je suis Charlie.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 06:48

op mijn eigen wagen heb ik nooit wat liggen, behalve toen we Sharif als 4 maanden oude puk gingen ophalen uit Zeeland (3 uur rijden) toen lag er een dikke laag stro in.
Op mijn stage hebben ze ook rubber matten in de vrachtwagen en daar zaagsel overheen.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 07:24

Ik heb er niks in, behalve als ik 'm gebruik als "stal" tijdens bv een wedstrijd. Dan gaat ze voor haar rust op de wagen en plast ze daar ook. Dan gooi ik er zaagsel in. (en als we dan weer gaan rijden dan veeg ik het weer weg bij de voeten)

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 07:55

Cassidy schreef:
Geen stro en geen zaagsel, want in combinatie met mest en urine word dat idd erg glad. Ik heb een cursus EHBO bij ruiter en paard gehad bij het NHI waar dat ten zeerste werd afgeraden.
Gewoon niets op de grond, is nog het veiligst. Wel even in de gaten houden of je paard wel plast, sommige paarden houden niet van het opspatten van de urine. In dat geval kun je er wat houtkrul in doen.

Nee, zelfs dan niet, want dan wordt het alsnog glad. Gewoon niks erop.
Ik snap ook niet waarom je het zou doen. Leg je eerst een mooie stroeve vloer in je wagen om er dan allerlei losse, gladde zooi op te leggen. Probeer het maar eens uit op de hooizolder, ga er maar op hardlopen terwijl er allemaal los stro op de grond ligt, je maakt geen tien stappen zonder op je snuit te gaan. Hetzelfde geldt op de wagen.
Als plassen echt een probleem is, leg er dan een grote schuimrubbermat los in, dat absorbeert de urine en het wordt niet glad.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:27

Wat Sonja al opperde...zaagsel wegvegen voordat je gaat rijden. Had ik er even nog bij moeten zeggen. Haha!

Je suis Charlie.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:45

Ik heb dan wel een trailer, geen vrachtwagen, maar ik leg er ook nooit iets in. Er zit een rubber gietvloer in met korrels erdoor en die is echt heel stroef.
Paarden mesten eigenlijk altijd op de wagen, dus het is handig als je iets meeneemt om de mest tussendoor even op te ruimen, scheelt ook weer in de gladheid en viezigheid.
Blijven die rubber matten wel stroef als ze vochtig zijn? Als het van dat 'glimmende' rubber is wordt het een soort ijsbaan.

Nulla tenaci invia est via

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:50

ik heb er ook bij voorkeur niets in (trailer), maar...... dan loopt mijn paard er nooit in.......

In de vrachtwagen op het bedrijf waar ik gewerkt heb, deden we ook nooit iets in, werd veel te glad anders

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:04

ik heb altijd stro er in liggen werkt goed hoor...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:27

tijdens normale ritten doe ik er nooit iets in van strooisel. Enkel als ik naar een keuring ga en het veulen moet mee strooi ik op de plaats waar het veulen staat een flinke laag stro. bij de merrie nooit.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:54

btje zaagsle = wel zo prettig voor je paardje!!!
leuk voor je dat je een vrachtwahgentje hebt!!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 11:49

De matten zien er zeker niet glad uit maar ja hoe dat is als het nat is weet ik natuurlijk nog niet.
Ik denk dat ik het maar zonder iets ga proberen als ik hier zo de meeste reacties zie.

Bedankt in ieder geval Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, S_Figo, Saranghea, snorkel1986, Trendiction en 38 bezoekers