Waakhond??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Waakhond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 15:42

Hee,

Wij zoeken nog een goede waakhond, maar wel een hond die goed op te voeden is, zonder al te veel moeite, hoeft niet per sé makkelijk te wezen, maar moet wel graag willen leren. Iemand een ras in gedachte???

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:05

Een herdershond?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:15

Ik verplaats het even naar Algemeen.

Het leven is een gebakje!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:54

Een Duitse Herder, daar dacht ik ook al meteen aan ->heb ik ook Haha! . Ze zijn op zich wel goed op te voeden, alleen je moet er tuurlijk wel streng voor zijn. Maar onthoud ook dat Duitse Herders lang speels blijven. Knipoog en leren doen ze ook graag...tenminste die van ons Tong uitsteken

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:37

jah idd een duitse herder of bijvoorbeeld een Rotweiler. die honden die krijgen echt wel respect als er een inbreker voor ze staat:) en volgens mij moet je elke hond gewoon goed opvoeden en ik geloof niet dat er bij deze hond een echt uitzondering is..

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:48

Maar je moet ook weer geen Herder uit de werklijnen hebben, die moeten echt kunnen werken (en dan bedoel ik niet wandelen of fietsen, maar echt werken), wat meer doen dan alleen waken.

Alle honden zijn op te voeden, als je het maar goed doet.
Moeite gaat het je toch kosten, of het nou een grote of kleine hond is, je moet er toch tijd en moeite in steken.

Herder (verschillende), Rottweiler, Bouvier, Dobermann, dat soort rassen bedoel je, of niet?
Bij de een moet je idd wat meer moeite doen om ze op te voeden, dan een ander, waakhonden zijn meestal geen lieverdjes, daar moet je dus wel aandacht aan besteden.
Ook al zijn ze niet heel erg moelijk, vaak wel iets moeilijker dan gemiddeld.
Maar dit komt vaak door het doel, waken.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:07

Een rotweiler of een dobberman. Lieve honden en doen veel voor je *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:00

Combi Herder en Dog zijn de beste waakhonden. Wij hebben er twee lopen op ons terrein. Weet helaas nog steeds niet hoe ik foto's moet plaatsen...maar ze zien er ook nog leuk uit!

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:14

een goed op te voeden hond is denk ik toch wel een labrador en een retriver, maar die zien er veel te lief uit om een waakhond te zijn, een vriendin van mij heeft een dobermann, echt een heel lief beest, maar als zijn hem een comando geeft, voert ie het gelijk uit. je moet er wel voor zorgen dat ze alleen naar jou luisteren en niet naar anderen!

Spero melior

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:43

Een golden retriever dat vind ik niet echt een waakhond die van ons gaat meteen op zijn rug liggen om zich over te geven hihi

gr

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:28

Makhali schreef:
Een golden retriever dat vind ik niet echt een waakhond die van ons gaat meteen op zijn rug liggen om zich over te geven hihi

gr


Wij hebben dus een waak-Golden Haha! Bijzonder vriendelijk naar iedereen die binnenkomt als we thuis zijn, maar je moet het 's nachts bijvoorbeeld of als we weg zijn niet proberen....Hij kan erg angstaanjagend zijn. Daarbij lijkt hij meer op een geblondeerde st. Bernard dan een Golden, dat helpt ook wel Tong uitsteken

Een goede waakhond en makkelijk op te voeden zal je niet snel vinden, dat zijn meestal toch de wat 'scherpere' rassen. Iedere hond is op te voeden, maar zeker bij zo'n hond moet dat goed gebeuren.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:59

Een waakgolden toch wel appart.

Wel grappig dan denken ze dat ze lief zijn en makkelijk te passeren en dan hangt hij in je benen.
Heeft wel wat.

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:01

Misschien kun je eens langs het asiel in de buurt gaan, misschien hebben ze daar de perfecte hond voor je! Lachen

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:16

Een mechelse herder kan ik je aanraden.
Je moet wel een consequente opvoeding hanteren, anders wordt het niks. Ik heb er zelf 4 waarvan 3 van 6 maanden oud (eigen fok) en waken heel erg goed.
Het zijn alle 4 ook zeer aanhankelijke en lieve honden waarvan ik gerust kan zeggen dat ze door het vuur gaan voor ons.

Volg je hart, met verstand en goed doordacht.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:17

wij hebben een rotweiler ~!!

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:36

In het Asiel zitten er zeker weten een hoop. Anders een Boevier?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:44

vriendin van me heeft een dobberman. Die is voor haar en de rest van het gezin een lieverd en doet geen poot verkeerd, maar als ik of een andere vreemde binnenkomt hangt hij wel aan de broek(vandaar dat ik daar nooit durf binnengaan Schijnheilig )

Andere vriendin heeft een rotweiler, maar die is als gezelschapshond opgevoedt. Zie je er ook aan, want toen ik vorige zaterdag daar was met nog een deel meisjes en jongens en we waren wat lawaai aan het maken kwam die mop er gewoon gezellig tussenin liggen en hij was met geen stokken weg te krijgen, niet echt een waakhond dus Haha!

Maar een malthezer kan ook aardig wat afkeffen hoor Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:03

Een Hovawart is hier van oudsher een hond die het "Hof (=erf) bewaard"

Ze lijken een beetje op een Leonberger en zijn in de regel zwart .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:15

Wij hebben een Mechels herder.
Zeer goed op te voeden (maar je moet wel HEEL ERG consequent zijn)
En ongeloofelijk waaks en trauw aan t baasje.

Hebben wel heel veel energie!!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:54

dutise dog die is groot(schrikt af heel groot) aanhankelijk lief en volgens mij een goede waker , alleen gaan ze niet zolang mee.
misschien een steffert?die zijn heel goed gaan voor je door het vuur.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:20

Verdiep je eens in de hondenrassen en verschillende categorieen. Sommige rassen/groepen zijn helemaal niet waaks, anderen weer wel. Waaksheid is bv. heel erg uit de populaire retrievers gefokt, daar heb je in de meeste gevallen niets aan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 03:06

mijn tante heeft een rottweiler, is gewoon opgevoed als gezinshond
maar vreemd gespuis komt de pad wel op, maar dan durf je dus niet meer de pad af
vorige rottweiler precies hetzelfde
schat van een beest
ongelofelijke vrijkous(schoothonjde in een verkkerd lichaam)
maar als het nodig was, dan was hij er en dan verzet de vreemde echt geen stap meer

een hond die zomaar in je broek gaat hangen is geen waakhond, maar gewoon slecht opgevoed

een echte waakhond schrikt af zonder daar maar zijn bek voor open te doen
prins 1 en nu prins twee (de vorige en huidige rottweilers van mijn tante)zijn daar perfecte voorbeelden van
blaffen zelden , grommen zelden, alleen als het nodig is
en iemand 7 kleuren laten poepen , dat doen/deden ze puur alleen met de gezichtsuitdrukking en de nekharen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:51

Duitse herders, Rottweilers en Mechelse herders zijn goede waakhonden, Ook Tervurense herders zijn goede waakhonden. Rottweilers moet je nog wel consequenter opvoeden dan een ander herdersras. maar ook hier geldt dat een goede hond een goede en consequente opvoeding heeft gehad. Mijn instructeur zijn vroegere honden waren bastaardjes en waren overdag de liefste beesten die er waren maar probeerde niet achter de bar of op sluitingsdag of s'nachts op het terrein te komen. Gegarandeerd dat die aan je been knabbelden.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 11:59

Vroeger hebben wij trouwens echt een geweldige waakhond gehad, een Kuvasz, een hongaars herdersras. Een vrij zeldzaam en heel oud ras.
Om te zien al een erg imponerende hond (een kuvasz is zo'n 70-75 cm stokmaat), geen blaffer, geweldig lief voor het gezin (ik mis die hond nog steeds...), maar vreemden die zomaar het terrein opkwamen werden niet zo vriendelijk begroet. Door de nekharen op te zetten, tanden bloot en zo op iemand aflopen Haha! Het zijn ook erg territoriale honden, ideaal voor een terrein, alles wordt geïnspecteerd. Wél honden met een erg sterk karakter.
Zie www.kuvasz.nl

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:02

Boxer!

Lief
Trouw
Waakzaam


And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, amandananana, Amazonbot, Ballard_L, Berdien, BingBot, Christel1, Eefje_Sammy, Eleeke, ellen05, Flippertje, IlBuono, Lanoca, MarJon, NadjaNadja, Petra_O, Sarah_Elise, sariba, shanna_dw, Winged en 156 bezoekers