Mijn verzorgpaard is dood :'(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Mijn verzorgpaard is dood :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 18:27

Vanmiddag tijdens m'n les zei m'n instructrice dat ze gehoord dat m'n verzorghaflinger dood was. Dus ik zou meteen de eigenaar bellen, maar ik durfde niet. Ik wilde de bevestiging niet horen. Toen ik weer thuis was heb ik toch gebeld, en het was waar. Huilen Ze had maandagziekte, en hij heeft me niet eens even gebeld ofzo. Het was al snel duidelijk dat er niks meer aan te doen was, en toen hebben ze haar laten inslapen.

Die lieve merrie, ik ging haar verzorgen toen ze 3 was, heb haar beleerd, en ben met haar gaan rijden. Toen ik zelf een paard kreeg had ik wat minder tijd, maar het bleef altijd een heel speciaal paardje. Ze was van een boer, waar geen andere paarden waren, en daardoor was ze best wel eenzaam. Als ik dan kwam, en ze stond in de wei, hoefde ik maar 1 keer te roepen en ze kwam hinnikend naar het hek toegerend. Lovers
Echt elke keer weer, het was een schat van een beest.
Ik heb veel van haar geleerd, en een heerlijke tijd met haar gehad.

Maar ze had maandagziekte, en er was niks meer aan te doen. Huilen

Afbeelding

Carina, ik zal haar nooit vergeten...


iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:31

Wat erg voor je .... Heel veel sterkte! Ach gut

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:33

Sterkte...

Wanestha RIP !!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:35

Ach gut

Ik leef met je mee meis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:38

Ah wat vreselijk.. Veel sterkte, het is verschrikkelijk om je lieve vriendinnetje te verliezen. Verdrietig

Ach gut

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:44

Sterkte Verdrietig

Vreselijk zoiets te horen... en niet eens afscheid kunnen nemen...

Ach gut

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:52

hey jah ik leef echt super met je mee want ik had ook een verzorg haffie en die ishelaas ook dood Huilen Huilen gegaan en dat was door longontsteking.

als zoiets dierbaars van je word weggenomen is het net of er stuk van je leven word weggehaald. zo had ik het toen ze dood was gegaan. Huilen Huilen

soms heb ik nog wel zoiets als Boos! Boos! Huilen Huilen wrom ben je nu dood en niet meer bij ons. en dan heb ik echt zoiets van grrrrrrrr Boos! wrom ben je weg.

maar jah ik hoop dat je veel Cheese! hebt gemaakt en dan zie je die weer en heb je zoiets van ow jah het was cker een mooie tijd met jou. en we hebben veel lol met elkaar gehad.

en daar moet je maar aan blijven denken.

hier heb ik een paar gedichtjes voor jou ik hoop dat dit je een beetje troost Ach gut en mooi lijkt en het ook een beetje klopt en dat je je herinnering nooit meer vergeet dat mag gewoon niet

They say memories are golden
well maybe that is true.
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
a million times I cried.
If love alone could have saved you
you never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still.
In my heart you hold a place
no one could ever fill.

If tears could build a stairway
and heartache make a lane,
I'd walk the path to heaven
and bring you back again.

Vertaling.
Ze zeggen dat herinneringen van goud zijn,
misschien is dat wel waar.
Maar ik wou nooit herinneringen,
Ik wou alleen jou.

Ik heb je een miljoen keren nodig gehad,
Ik heb een miljoen keren gehuild.
Als liefde jouw had kunnen redden
Was jij NOOIT gestorven.

Tijdens het leven hield ik zielsveel van je,
In de dood houd ik nog van je.
In mijn hart ben je op een speciaal plekje,
Die niemand anders kan vullen.

Als tranen een trap zouden vormen,
En hartstocht een pad,
Dan zal ik het pad naar de hemel bewandelen,
En jou weer terug brengen.

Egoistish
Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En hij krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je hem niet kan missen,
Egoisch zijn??

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder hem naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die jaren,
Is hij zelf niet een keer,
Egoisch geweest.


Rainbow Bridge

Er is een plaats in de hemel die Rainbow Bridge heet.
Als een dier, dat een hele sterke binding heeft met iemand hier, overlijdt, gaat dit huisdier naar Rainbow Bridge.
Daar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden, zodat ze kunnen rennen en samen kunnen spelen. Er is genoeg eten, water en zonneschijn en onze vrienden zijn er warm en comfortabel.
Alle zieke en oude dieren worden hersteld in gezondheid en kracht; die gewond of verminkt waren worden weer ongeschonden en sterk, precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden, maar er is één ding: ze missen allemaal een speciaal iemand, iemand die achtergelaten is.........
Ze rennen en spelen samen, maar er komt een dag waarin er één plotseling stopt en in de verte kijkt. Zijn heldere ogen staan strak; zijn verlangende lichaam begint te trillen. Opeens breekt hij uit de groep, vliegt over het gras, sneller en sneller. Je bent gezien, en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk treffen, houden jullie elkaar stevig vast in dit vreugdevolle weerzien, om nooit meer apart te zijn.
De vrolijke kussen regenen op je gezicht; je handen aaien de liefdevolle kop, en je kijkt in die vertrouwde ogen, zo lang weg uit je leven, maar altijd aanwezig in je hart.
Dan kruis je Rainbow Bridge, SAMEN!!

greetzzz jessica Ach gut Ach gut veel sterkte

Al Bijna 2 Jaar Melissa...
Zummer Al Bijna Een Jaar Haha!:D

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:20

heel erg veel sterkte !!!!!!!!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:19

Heel erg voor je en heel veel sterkte de komende tijd.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:27

He bah! Dat is niet leuk
Ik heb ook mijn vezorgpony verloren (twee jaar geleden) en weet dus hoe het voelt. Heel erg veel sterkte.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:34

Misschien dat de eigenaar het er zelf ook even moeilijk mee had, en dat ie misschien ook even tijd nodig heeft gehad om het te aanvaarden, en wou ie het je misschien persoonlijk vertellen?

In elk geval veel sterkte! Echt heel naar voor je!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:37

Wat ontzettend rot!
Jammer ook dat de eigenaar het niet zelf heeft laten weten. Om zoiets van een ander te moeten horen is niet leuk... Wanneer is ze overleden?
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:54

Jeetje zeg, wat ontzettend naar Verdrietig
Heel veel sterkte de komende tijd

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:32

wat erg voor je.
heel veel sterkte met dit verlies.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:35

Sterkte meid!
Stom dat je niet gebeld bent, maar anders was het afscheid nog moeilijker geweest...


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:37

Ja, ik heb al wel gezegd dat je er bijna op kon gaan wachten, want dit kon gewoon nooit goed gaan.
En ik vind het zo ongelofelijk stom dat die vent nooit naar jou heeft geluisterd, en zelfs nu nog ontkent dat het gewoon zijn eigen domme schuld was Boos! En dan ook nog bijna kwaad op jou worden, terwijl je gewoon fatsoenlijk de waarheid zegt/uitlegd..... Hoe kan iemand toch zo'n dikke plaat voor z'n kop hebben????! Boos!

Maar ik vind het vooral voor jou heel sneu meis... Je hebt er alles aan gedaan wat je kon...! En je hebt gewoon moeten toekijken hoe het een aflopende zaak werd. Ik heb wel bewondering voor je gehad, hoe je toch elke keer er weer naartoe ging, terwijl er zo weinig was dat je kon doen. Dat neemt wel veel van je. Maar die tijden dat je er was heeft Carina in iedergeval ook nog kunnen genieten van een beetje aandacht en een lekkere borstelbeurt. Alle fijne dingen die ze daar heeft meegemaakt, heeft ze toch grotendeels aan jou (en aan frot) te danken, en daar mag je best met een beetje trots op terug kijken!
En bedenk maar zo; ze heeft het nu beter dan dat ze het daar bij die boer heeft gehad!
Ze is nu vrij Lachen

veel sterkte met het verlies!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:53

Heel veel sterkte Ach gut

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 22:57

Superbedankt allemaal.
Jessikoe, het zijn prachtige gedichten Lovers

Sommige opmerkingen zorgen dat de tranen weer over m'n wangen lopen, maar het is waar, het is beter zo. Ze had geen fijn leven.
Nu heeft ze het beter, en ze blijft in m'n hart toch altijd bij me.

Zo'n bijzonder lief paard, met zo'n bijzonder lief karakter vergeet ik nooit meer. Lovers

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:00

volcano,kun je mischien beetje uitleg bij je tekst geven,waarvoor had zij die boer altijd gewaarschuwd?

maar wel heel erg rot wat er gebeurd is,sterkte ermee!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 23:09

Ze was van een boer, die er geen hol mee deed, maar voor het idee graag een paard op z'n boederij wou. In de winter stond ze de hele (!!) winter in een kleine duffe donkere koeienstand en daar kwam ze echt niet uit. Alleen in de zomer stond ze in het weiland. Altijd alleen dus, ze was echt eenzaam. En hij gaf haar altijd onbeperkt hooi, terwijl ze op stal dus niks deed, er werd echt niks met haar gedaan. En zodra haar hooiruif leeg was werd het weer gevuld. Ze was dus echt ontzettend veel te dik, ze woog ruim over 600 kilo, terwijl ze 400 moest zijn.

Die boer heb ik dus nooit gesnapt, dat paard kostte hem alleen maar geld, tijd en ruimte, maar hij wilde haar nooit verkopen, al heb ik meerdere keren geboden voor haar.

Ik ben zo vaak naar hem toe geweest, gezegd dat ze minder eten moest, haar benen konden haar bijna niet meer dragen. Ze kreeg slijtage, had moeite met lopen, haar longen werkten niet meer goed, haar conditie was ontzettend slecht. En tja, toen kreeg ze maandagziekte. Hij heeft haar eigenlijk letterlijk doodgevoerd.

Ik had zo graag gewild dat ze was verkocht aan manege. Ze werkte graag en was gek op aandacht. Ook had ze erg behoefte aan vriendjes, dat was zo'n ideale plaats geweest voor dit paardje.
Maar ze heeft helaas maar 6 jaar mogen worden...

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:25

Ik kan er gewoon NIET bij.... Arm beest... Hoe kán iemand dat nou doen... Ik kan er echt niet bij!

Ze heeft inderdaad maar 6 jaar mogen worden, aan de andere kant... moet je (bijna) blij wezen dat ze niet nog 10 jaar heeft hoeven lijden...

En al die keren dat ik hoorde, of ik er bij was dat je weer aan die boer vertelde dat het zo niet ging. Alle keren dat je weer iets aanbood, of dat je Carina wilde kopen. Alle keren dat je er weer naartoe ging om haar weer even te verwennen en wat aandacht te geven... Lachen En je zag zo duidelijk hoe ze opleefde als er dan weer iemand langs kwam... Lachen En die keer dat wij er met Goldy en Rinkja waren, hoe blij ze was die 2 te zien! (Dat we nog aanboden dat Gol en Rink daar die zomer wel bij dr konden staan, voor haar gezelschap, dat we ook nog geld boden om ze daar bij haar te laten staan, en hoe hij dat weer, om een nóg sneuere reden weigerde Boos!) Die keren dat je mij meenam vond ik het ook zó sneu, ik had haar zo meegenomen!!! Maar je kon bieden wat je wou, die vent bleef koppig weigeren en beweren dat ze het daar zo goed had!
En nu... Nu ze dan letterlijk doodgevoerd is, NÓG niet toegeven dat hij dat zelf gedaan heeft. Boos!

Maar zoals ik al zei... Ze hoeft niet meer te lijden. En laten we er maar vanuitgaan dat ze samen met duizenden soortgenootjes en vriendjes lekker aan het rennen en spelen is! Lachen
Het is beter voor haar zo!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:52

Zeer zeer triest. Heel veel sterkte.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:03

wat een rotverhaal zeg! Heel veel sterkte... fijn dat t paardje toch nog zo'n lief vriendinnetje aan jou heeft gehad... misschien een schrale troost voor jou... Sterkte, ik vind het echt heel naar voor je!

Der Ellmauer Dancing Queen

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:24

Heel veel sterkte.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:30

jeetje was een rotverhaal zeg. Het gezegde uit het zicht uit het hart klopt niet altijd he! Ach gut


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, kwinney, Marsie2, Vagabondo en 120 bezoekers