Kamer wil hardere aanpak seks met dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Kamer wil hardere aanpak seks met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 10:04

Telegraaf Online

Citaat:
wo 10 mrt 2004, 21:08
Kamer wil hardere aanpak seks met dieren
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat seks met dieren harder aangepakt kan worden. Nu is in de wet alleen opgenomen dat het strafbaar is wanneer zonder redelijk doel de gezondheid of het welzijn van een dier wordt aangetast.

Nu het Openbaar Ministerie een verdachte van een paardenverkrachting niet kan aanpakken, willen CDA en PvdA de wet aanscherpen. Volgens hen moet expliciet worden vermeld dat seks met dieren verboden is als het ten koste gaat van de gezondheid van het dier. En dat is al snel het geval, aldus CDA en PvdA.

LPF, SP en GroenLinks willen dat het kabinet tot een algeheel verbod besluit. Volgens LPF-Tweede-Kamerlid Eerdmans is er bij seks met een dier sprake van "pure mishandeling". "Seks met een dier is een verregaande aantasting van de fysieke integriteit van het dier en kan nooit met instemming van het dier geschieden."

De verdachte van de paardenverkrachting in Utrecht gaat vrijuit omdat er geen letsel bij het dier was. Bovendien is de bewijslast moeilijk rond te krijgen.

CDA-Tweede-Kamerlid Ormel, zelf ook dierenarts, wil dat ook het verspreiden van foto's of video's van seks met dieren verboden wordt.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:14

Netjes!
Hopelijk wordt er ook écht iets aan gedaan en zijn het niet alleen mooie woorden. Het wordt hoog tijd dat er iets tegen gebeurd; nu hébben ze eindelijk iemand gepakt die paarden mishandelt, en dan mogen ze er niks tegen doen... Boos!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:33

Eindelijk, mocht tijd worden zeg!

Gister hoorde ik het ook op de radio en toen praatte ze daar over etc. Toen kwam ook ter sprake waarom die wet nooit is ingesteld oid... Dat kwam toen omdat mensen er niet vanuit gingen dat je sex ging hebben met dieren! En ze zeiden ook al van hoe ziekelijk ben je?

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:25

Nu het Openbaar Ministerie een verdachte van een paardenverkrachting niet kan aanpakken, willen CDA en PvdA de wet aanscherpen. Volgens hen moet expliciet worden vermeld dat seks met dieren verboden is als het ten koste gaat van de gezondheid van het dier. En dat is al snel het geval, aldus CDA en PvdA.
JEZUS! Dat slaat dus nergens op, als ik verkacht zou worden,zou zo'n vent worden aangepakt, ookal gaat het niet ten koste van mijn gezondheid! Als zo'n paard word verkracht moet de gezondheid niet goed zijn..jaja geef mij maar LPF,SP en groenlinks, het is pure mishandeling en verkachting, die beesten vragen echt niet om zo'n klein pikke van zulke wanhopige mannen als ze die van een echte hengst kunnen krijgen.. GRRRRRRRRRRr

eljubo

Berichten: 2201
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:31

Ik vind dat het ook echt niet kan...dan ben je toch ook echt niet goed snik?? Jezus..!! En ik hoop ook dat er ECHT iets aan gedaan word grr!!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 02:18

Menselijk bekeken kunnen we zeggen: ziek; niet goed snik; zielig.. noem maar op. Ik vind de gedachte ook te zot voor woorden.

Maar van de kant van het paard bekeken Verward Wanneer ze het zouden kunnen vertellen zou ik me een reaktie voor kunnen stellen van: mensen, maak je druk om al die andere zaken die niet deugen en die we niet fijn vinden. Kleine en grotere mishandelingen kunnen we allemaal wel verzinnen.
Zelfs zaken die we allemaal normaal vinden (opvoelen, insimineren, scannen, om maar een paar zaken aan te halen) vind een paard waarschijnlijk minder prettig dan zo'n klein pikkie Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 04:16

Hadden mijn woorden kunnen zijn, Lageveld!

OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:33

Jep Lageveld,
ik heb liever dat ze iets verzinnen als:
"Blijf met je poten van ander mans dieren af"
Ik walg van het idee dat ze het bij mijn beesten zouden doen, net als manen of staartafknippen.
Het is een soort van vandalisme en moet gestraft kunnen worden.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 09:23

top toppie!

marsch
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:14

Jaahahaaa!
Weet u waar ik heel erg van hou?
Van paarden!
Ik hou heel erg van paarden! Ik hou van dikke paarden, dunne paarden, grote paarden, kleine paarden, maar ook van zwarte paarden met een witte punt op hun kop! Ja, daar hou ik van.

En ik vind het altijd zo mooi met paarden, dat ze steigeren tegen de achtergrond van een ondergaande zon. Dat vin' ik mooi.
Vroeger dan ging ik altijd paardje rijden. Dat zat ik zo op de rug van het paard met een plank. Als je paard dan moes' lopen, dan sloeg ik 'm met die plank zo *pats* op zijn kop. En dan schrok ie. En dan ging ie lopen. En als ik wat harder wilde, dan sloeg ik wat harder *PATS*. En als ik er vanaf wilde, dan sloeg ik zó hard *PATS!* dat ie door z'n voorpoten zakte en kon ik er zo vanaf stappen.
En als ik dan weer verder wilde, pakte ik een emmer ijskoud water, gooide dat over zijn kop, schrok ie weer wakker en dan gingen we verder paardje rijden! En met een goed paard deed ik dan een week.


En na die week was het paard dan rijp voor de jacht. Dan ging ik met mijn vrienden op paardenjacht! En dan joegen wij het paard zo strategisch in een hoek... van de eh.. stal. En dan stond ik zo te trappen tegen zijn benen - want een paard heb' benen hè? - en bleef je maar trappen tot ie als een blok beton tegen de grond viel en dan met de blote hand wurgen.
Dan kon wel effe duren ja!
Máár dames en heren, er waren ook mensen, en daar wil ik me bij deze graag van distantiëren, dat waren mensen die vond het leuk leuk, die om als dat het paard dood op de grond lag om dan.... het dode paard... in de reet te neuken! Ja, maar daar hou ik niet van. Dat heb' met sport helemaal niks te maken!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:02

Marsch, ik help je hopen dat iemand de ondertoon begrijpt, maar ik vrees het ergste ... Haha!