Verslagje van m'n M2-wedstrijd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Verslagje van m'n M2-wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:05

Dit weekend hadden we weer lekker een wedstrijd gepland staan. Emeraldo liep de hele week al super bij mij. Zaterdags heb ik nog les gehad in de stromende regen en harde wind, en jawel, ik was weer het enigste lid van de club dat was komen lessen dus ik had een uur priveles!
*LOL*

We hoefden gister pas laat te vertrekken, mijn zusje zou om ongeveer 6 uur moeten rijden, en ik om ongeveer 7 uur.
De reis begon al goed, door een ongelukje (vraag me niet hoe Schijnheilig ) maakte Emeraldo een schuiver de trailer in. Er zat groene verf op de trailer, en ja, onze trailer heeft groene verf.

Toen we in Liempde aankwamen meteen paard van de trailer gehaald om te kijken of hij nog goed liep. Emeraldo ging meteen op rust staan met het groene achterbeen.
Met me meestappen deed hij wel, maar hij ging voor geen goud in draf, dus ik vreesde het ergste. Nadat m'n moeder er met de zweep achteraan ging, begon Emeraldo te draven. Zelf kon ik niet zo goed zien hoe het eruit zag, maar toen m'n moeder met Emeraldo ging rennen, zag ik het meteen.... HIJ LIEP GOED! Haha!

Door slecht gedrag mocht mijn zusje geen proeven meer rijden, dus we hadden nog tijd genoeg. Na in de onweer, regen, wind hebben gewacht ben ik hem maar op gaan zadelen. (Door zijn ongelukje geen hij absoluut de trailer niet meer in, terwijl ik hem normaal alleen kan laden)

Met losrijden durfde ik niet zo goed te rijden, ik was bang dat hij pijn zou hebben aan zijn been. Maar hij voelde gewoon goed, en er was ook niks te zien.
Toen er nog 2 mensen voor mij moesten begon ik toch maar goed door te rijden. Hij liep niet zo lekker als de laatste tijd, maar ik durfde nog steeds niet alles te vragen.
Toen mocht ik de ring in. En het ging toch slecht! Verdrietig Wat het precies was weet ik niet, maar het ging gewoon niet lekker. En die juri keek me toch streng, ik werd er helemaal bang van Bloos! .

Voor de tweede proef kreeg ik nog wat tips van mijn instructrice, en die hielpen! Hij werd wakker, liep lekker actief, en rond!
De tweede proef ging een stuk beter, nu was ik wel tevreden over mijn proef, al kon hij nog wel beter lopen. En de juri keek nog steeds even streng!

Ik heb op mijn gemakkie Emeraldo afgezadelt en beloond. De trailer op was nu dus een groot probleem en na heel veel pogingen is het toch gelukt toen er inmiddels 5 mensen meehielpen.

Ondertussen was de prijsuitreiking al geweest, en bleek ik voor mijn eerste proef 156 punten te hebben prijs weet ik niet, uitslag staat nog niet op internet.
De tweede proef had ik 167 punten en een 2e plaats! Geen idee waarom die juri zo streng keek!

Voor de eerste proef had ik 1x een 3 (eigenlijk 2, maar die ene is daarna veranderd in een 4)
een aantal 4-en, een aantal 5-en, een paar 6-en, maar daar tegenover dus wel veel 7-ens!

De tweede proef waren allemaal 6-en en 7-ens, er was maar 1 5je, en op deze punten ben ik zeker trots, zo'n hoge punten, terwijl hij nog beter kan!

Emeraldo zet altijd z'n beste beentje voor! (Gelukkig liep zijn groene beentje ook goed mee!)

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:24

oei, das wel wat minder dat hij een schuiver maakte in de trailer, maar hopen dat het bij die ene keer blijft Lachen
Wel een strenge aanpak van je zusje Knipoog
Iig proficiat met je 2e plaats je je twee winstpuntjes, niet voor niks door weer en wind op concours gegaan

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:31

oeps dat is minder dat hij een schuiver heeft gemaakt, gelukkig dat hij er niks aan over heeft gehouden. tenminste geen lichamelijke dingen dan, hopelijk gaat hij wel weer normaal de trailer op dan de volgende keer.
maarre heb je wel goed gedaan hoor! weer 2 wp, je vliegt werkelijk door de M2 heen, niet normaal meer joh! volgens mij wordt dat Z starten van de zomer hoor! wanneer hebben jullie weer wedstrijd?
proficiat trouwens nog met je prijs

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:41

Binnenkort gaan we gewoon weer oefenen met de trailer, waarschijnlijk gaat hij er dan weer zo op.
De volgende wedstrijd staat nog niet gepland, of eigenlijk wel. De kringwedstrijden zijn al bekend, maar de eerste is pas eind mei, dus ik moet straks eventjes de Paard en Sport doorbladeren op zoek naar een aantal wedstrijdjes!

Vandaag liep Emeraldo gelukkig nog steeds niet kreupel, hij kon mooi showen aan de longe Pling , zo'n lekker ding!

*Ben nog een beetje in de wolken!*

PS: ik ga de filmpjes bekijken van de proeven van gister, ben benieuwd hoe het eruit ziet!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:55

Gefeliciteerd! Wat leuk dat het toch zo goed ging ondanks het ongelukje met laden! Maar heel eerlijk gezegd ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig wat voor slecht gedrag je zusje vertoont heeft...

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 16:02

Over het gedrag van mijn zusje zullen we het maar niet hebben Haha! .

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 16:12

haha of wel Schijnheilig
goed gedaan, gefeliciteerd
dat ondanks alles he.. gelukkig heeft ie niks.. ze zouden toch maar gekke dingen doen Scheve mond

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:04

Pff...altijd naar met die trailers.Mijn ene is echt gek, die dondere zo'n beetje van de vrachtwagen af, en hij liep er gelijk weer in :S

Gelukkig heeft je pony niks!En gefeliciteerd hoor!Wat een punten!