Welsh A Fronbach Hello Campers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Welsh A Fronbach Hello Campers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:08

Ik heb zelf een a-tje met als vader Fronbach Hello Campers (grootvader is Boreas Ubbo), ik ben benieuwd naar mensen met ook nakomelingen van deze hengst!

Ik heb ook gehoord dat de nakomelingen van deze hengst niet de makkelijkste zijn (die van mij is heel makkelijk sinds hij een je-weet-wel hengst is Haha! )

Ik zou het leuk vinden om daar foto's van te zien!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:45

Bij ons op stal staan een hengst (Nachtegaal's Parador) en een merrie (Fronsina Nanda) op stal.
(Nanda heeft als grootvader ook Ubbo Lachen ) Ze hebben een eigenzinnig, maar absoluut geen moeilijk karakter! Ik denk dat mensen "eigenzinnig" te snel bestempelen als moeilijk. Omdat we met Parador fokken hebben we ook een heleboel kleinkinderen van Campers. Ik heb absoluut geen problemen met de karakters, ik denk dan ook dat het voornamelijk aan de opvoeding ligt en niet aan de pony!
Wat ik een nadeel vind van Campers is dat hij vrij grote pony's fokte...Nanda is 1.27 m (!)en Parador 1.22 m.

Afbeelding
Frosina Nanda (mv. Boreas Ubbo)

Afbeelding
Nachtegaal's Parador (mv. Baledon Pippit)

Meer foto's staan op
http://home.planet.nl/~lageveld/lageveld.htm

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 20:05

Die schimmel op de foto lijkt idd erg groot!
Mooie pony's OK dan!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:09

Er zat geloof ik een verhaaltje bij dat Hello Campers niet de gemakkelijkste was. Vreemd, want in zijn familie komen geen moeilijkerds voor. Hij is pas als oudere hengst naar Nederland gekomen, dus het kan zijn dat hij ooit iets heeft meegemaakt in het moederland.

Hello Campers had een heel erg mooi hoofdje. Waarschijnlijk geerfd van vader Synod Hello, die een hele hoop records op naam heeft staan als vader van veilingtoppers. De moeder van Hello Campers is ook moeder van Fronbach Cassino, als ik me niet vergis. Cassino heeft in Belgiƫ gestaan. De oma van Campers, Caehemdden Cariad van Revel Cassino uit Coed Coch Hygar heeft nog in Nederland gestaan bij stal Lange Voren.


kijk maar eens op http://www.forlanstud.co.uk/stallions.htm als je de familie eens wil zien. Daar staan Fronbach Hello Charlie en Fronbach Hello Dandy, beide zonen van Synod Hello uit een andere moederlijn. Campers had wel een kleiner hoofdje, een wat sjiekere hals en had iets minder massa dan zijn halfbroers. Zijn maat was 1.22m.