Fretten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Fretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 00:50

Oke hier eens een fretten topic Tong uitsteken Wie op bokt heeft er hier allemaal fretten??
Ik heb er zelf 2 Haha! Cijo en Mamosa heb ze nu ongeveer een jaartje, ze zijn voor mij nog van iemand anders geweest maar die was alergisch voor ze geworden Ach gut
Het zijn 2 vrouwtjes en alle 2 wildkleur. Cijo word volgende maand 4 jaar en Mamosa is deze maand 3 geworden Lachen
Hier effe wat foto's

Cijo met de snoepjesbal Tong uitsteken
Afbeelding

Mamosa Lachen
Afbeelding

En hier tesamen in bad Haha!
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RgAAAFQU57ikmXd8OrvjNpoA3ZxBU7JOH3P2IAP5X*05alNYn4IWzNUkw91xXxEUcKJnOa9rQUsgj8Wgmy9Sv9LADz9Jq7XhfIV73BagomU/Sep10#07.JPG?dc=4675438213406789679[/img]

Ik heb voor Cijo en Mamosa nog een ander fretje gehad, Peaches Verdrietig het was een sandy color vrouwtje. Echt een schatje, heb haar een half jaartje gehad ze was ineens dood... gewoon in haar slaap dood gegaan en ze was nog maar 1 jaar oud Verdrietig wat ze heeft gehad weet ik nog altijd niet maar ze was niet ziek ofzo. mis haar nu nog altijd
hier effe een foto van haar:
Afbeelding

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:01

Het zijn leuke beesten om te zien... ik vind het alleen niks... en waarom?! geen idee... ik hou het wel bij katten! Haha!

Ze zijn iig erg leuk! veel plezieries ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:27

Ik vind het geweldige beesten! *LOL* Ik mag er alleen geen omdat ze zo stinken. Scheve mond

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:17

Ik wil ook een fret als ik op kamers ga! Ik kan dan toch mn kat niet meenemen! Maar is het echt zo dat ze zo stinken?! Lijken mij echt gezellige beestjes!!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:20

Ik heb ook 2 fretten. Chester en Buster.
Chester is albino en Buster is wildkleur. Als je ze laat castreren valt de geur reuze mee. Een ongecastreerde fret zou ik niet in m'n huiskamer willen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:22

Wij hebben fretten op stal in een stal. 1 mannetje en 2 vrouwtjes. Ja ze stinken echt zo erg. Ik kom eigenlijk alleen maar in die stal als ik daarna mijn haren toch moet wassen.
Maar een lol dat je van die beesten kan hebben *LOL*, ze zijn echt heel grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:23

Ik vind fretten geweldig, maar ik moet ze niet in huis. Ook gecastreerd ga je d'r steil van achterover.... Bovendien heb ik katten en ik weet niet of dat een goede combi zou zijn....

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:30

Ik heb een x 2 weken op de Fret van onze vorige buren gepast.
Hij was best lief en kon vrolijk door de kamer los, onder toezicht van mij.
Op de duur ging hij graven in mijn plantenpot die op de grond stond dus ik haalde hem weg. Begon hij mij aan te vallen. Scheve mond Haha! Ben gelijk op de stoel gesprongen en heb een krant gepakt en het beest van mij weggeslagen.
Ik was als de dood.. zo'n karakteromslag ineens. Nagelbijten / Gniffelen
Door een beetje met de krant te spelen kreeg ik hem in zijn kooi en daar is hij in gebleven tot zijn eigenaars kwamen.(Was nog 2 dagen)
Wat een tanden heeft zo'n beest zeg

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:44

Sonja schreef:
Ik vind fretten geweldig, maar ik moet ze niet in huis. Ook gecastreerd ga je d'r steil van achterover.... Bovendien heb ik katten en ik weet niet of dat een goede combi zou zijn....

Op stal hadden ze ze eerst binnen, gewoon tussen de katten en de honden, ging prima, die dingen bijten wel van zich af hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:48

Maar dan blijft het stank-aspect..... En ik vind het niks om een fret alleen te houden, dan moet je er 2 nemen. Dus dubbele luchten.....
Ik weet dat ik Dick heel blij zou kunnen maken met 2 fretjes voor z'n verjaardag, die is er al jaren helemaal weg van en heeft er al veel over gelezen. Maar ik moet er toch echt niet aan denken, hoe leuk ze ook zijn....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:54

Ik vind ze superstoer!!

Veel vriendinnen van me hebben ze ook *gehad* maar voor mij telt idd ook de geur....of het nou vrouwtjes waren of gecastreerde mannen..als je binnen kwam sloeg je steil achterover van de lucht..

En dan waren ze net verschoont Tong uitsteken

Maar als ik ooit een huis emt een gigantische tuin krijg lijkt het me wel leuk een frettendorp te maken, die beesten zijn zo lief.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:55

Jellie schreef:
Ik heb een x 2 weken op de Fret van onze vorige buren gepast.
Hij was best lief en kon vrolijk door de kamer los, onder toezicht van mij.
Op de duur ging hij graven in mijn plantenpot die op de grond stond dus ik haalde hem weg. Begon hij mij aan te vallen. Scheve mond Haha! Ben gelijk op de stoel gesprongen en heb een krant gepakt en het beest van mij weggeslagen.
Ik was als de dood.. zo'n karakteromslag ineens. Nagelbijten / Gniffelen
Door een beetje met de krant te spelen kreeg ik hem in zijn kooi en daar is hij in gebleven tot zijn eigenaars kwamen.(Was nog 2 dagen)
Wat een tanden heeft zo'n beest zeg

Dat beest wilde waarschijnlijk gewoon spelen.
Beetje mokken en gek doen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:59

Nou daar leek het niet op. Hij liet z'n tanden erg heftig zien en maakte zich groot, blies als het ware en viel echt wild op mijn benen aan...
Hij bleef allemaal rond de stoel circelen..
Ik vind ze leuk maar dan echt alleen voor een ander...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:01

Jellie schreef:
Nou daar leek het niet op. Hij liet z'n tanden erg heftig zien en maakte zich groot, blies als het ware en viel echt wild op mijn benen aan...
Hij bleef allemaal rond de stoel circelen..
Ik vind ze leuk maar dan echt alleen voor een ander...


1 Fret van een vriendin van me had dat ook, was ene onwijs lief ding maar als iets niet mocht nou dan liet die dat wel even zien.

Groot maken en grommen *jaja klinkt gevaarlijk*
Zij gaf hem dan altijd op zijn kop *Foeiiii* en duwde hem boos weg.

Na een paar minuten kwam die het weer goed maken, maar het was toch altijd zoiets van het zal maar bijten Nagelbijten / Gniffelen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:07

Wat een schatjes! ik zag van het weekend ook fretjes in de dierenwinkel echt cute.Iemand op mijn vorige stal had er ook een en liet hem altijd uit aan een kattentuigje.

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:20

Ik vind ze geweldig! Lovers

Lijkt me gaaf om ze te hebben!

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:30

Mijn Ouders hebben een fretje, Sindy genaamd.
Ze is geloof ik een jaar of 6 oud nu en ze hebben haar van jongs af aan.

Ik woonde nog thuis toen ze bij ons in huis kwam.
We hebben haar meteen veel in handen genomen en zo is ze heel tam geworden. Ze bijt wel eens maar dat is dan uitdagen of zoiets. ze bijt nooit door.
En ze stinkt helemaal niet, gewoon regelmatig wassen met hondenschampoo en laten helpen natuurlijk, dan heb je er al veel minder last van.

Ze loopt lekker rond met de 2 katten van mijn ouders.

Echt hele leuke beesten die fretten. Helaas kan ik er geen een hebben.
Ik heb al een konijn en die kun je niet samen hebben met een fret.
Fretten zijn namelijk roofdieren en worden vaak gebruikt in de jacht op konijnen. En dat instinkt krijg je er niet uit.

Dus mischien als mijn konijn doodgaat dat ik ze dan in huis kan nemen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:29

Ik vind ze doodeng, maar zo op een foto vind ik ze er wel leuk uitzien.

gr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:33

Sabbientje schreef:
En ze stinkt helemaal niet, gewoon regelmatig wassen met hondenschampoo en laten helpen natuurlijk, dan heb je er al veel minder last van.


Je zegt "ze" dus het zal wel een vrouwtje zijn. Die stinken minder hard dan mannetjes. Maar vrouwtjes daar was ook iets mee toch? Was het niet zo dat je ze na 1e loopsheid meteen moet steriliseren omdat ze anders grote kans hebben op schijnzwangerschap oid?
Ik heb de klok horen luiden, maar waar die klepel hangt..... Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:38

Nee je moet vrouwtjes laten steriliseren omdat ze loops blijven tot ze gedekt worden. Als dat te lang duurt, krijgen ze een beenmergdepressie en gaan ze dood.
Gecastreerde mannen stinken alleen als je het hok niet goed bijhoudt. Dagelijks even de poepbak verschonen en regelmatig de slaaplappen danis er niks aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:52

O dat was het... Ik wist dat er iets met de loopsheid was, maar 'k wist niet meer wat...


Hoe staan jullie trouwens tegenover 1 fret hebben? Is dat niet sneu voor zo'n beestje?

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 18:41

ja vind het ook zielig als ze alleen worden gehouden, zijn ze hebben echt een maatje nodig hoor Lachen Ik weet nog hoe mijn broer Peaches altijd mee nam naar haar zus (had een vriend van hem) dan bleef ze daar slapen enz was ze altijd happy Lachen

en ze stinken normaal niet als je de kooi goed zuiver houd en regelmatig in bad duiwt Lachen soms kunne die van mij toch wel stiken want als ze bang zijn maken ze zo een geur maar daar heb ik dan weer een fretten spray voor en dan ruiken ze lekker naar citroen Tong uitsteken

als fretten zo stinken licht het er meestal aan omdat ze niet goed zuivergehouden worden enz anders stinken ze echt niet Lachen

okhoi
Berichten: 29
Geregistreerd: 22-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:52

knaagdieren moet je niet in een kooitje opsluiten dat is zielig en nutteloos :S

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:58

okhoi schreef:
knaagdieren moet je niet in een kooitje opsluiten dat is zielig en nutteloos :S


Op de foto lopen ze toch lekker los...

Die foto in bad is trouwens erg leuk! Wist niet dat ze graag in bad gaan Verward Knipoog
Leuke beesten trouwens OK dan! Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:13

_Nadine_"]
[quote="okhoi schreef:
knaagdieren moet je niet in een kooitje opsluiten dat is zielig en nutteloos :S


Op de foto lopen ze toch lekker los...

Die foto in bad is trouwens erg leuk! Wist niet dat ze graag in bad gaan Verward Knipoog
Leuke beesten trouwens OK dan! Haha!
[/quote]

dat onderschrift alleen al van diegene die dat zegt niet serieus bedoelt.

grappig gezicht idd die natte fretjes