paarden in een bos...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 00:27

Hoe doe je dat? Wij willen eventueel 2 weides verbinden met elkaar, maar dan moeten de paarden door en stukje bos. Geen rpobleem, dan hebben ze extra beschutting *LOL* , maar hoe voorkom je dat je bomen kaal gevreten worden???

Wie heeft zijn paarden in een stuk bos staan en hoe regel je dat precies? Verward

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 06:53

Wij hebben onze paarden in 30 acre bos (dat is maal anderhalve hectare) staan en ze laten de bomen totaal links liggen. Nou is het hoofdzakelijk naaldbomen hier, maar zelfs de loofbomen laten ze met rust. En ik zou me geen zorgen maken als ze af en toe een jong blaadje meepikken. Ik denk dat jouw paarden die bomen wel met rust laten.
groetjes.


_________________
....and your point is????

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-12-12 05:54 ]</font>

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:32

Ik denk ook niet dat ze meteen alle bomen gaan kaalvreten. Dat doen ze alleen als er niks anders meer is...maar jullie hebben toch veel gras in jullie wei....
IK zou mij daar echt geen zorgen over maken en het zijn ook heel veel bomen dus wat kan je eraan doen? je kan moeilijk rond elke boom een omheining zetten... Haha! Clown

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:51

Jawel hoor, je kunt om de bomen van die vierkantgaas zetten, kost weinig moeite en geeft goede bescherming, indien nodig. Ze zullen waarschijnlijk niet meteen de bomen kaal eten, maar ze zullen er mogelijk wel eens een hapje van nemen. Op deze manier kun je dat heel simpel voorkomen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 17:50

Bedoel je zo van dat heel dun gaan, waar je bijvoorbeeld ook volières mee kan maken? Verward (hokjes van 1cm op 1 cm)
Het enige wat daar volgens mij nog aan schort is dat Maya eczeem heeft en het dus zeker niet mag kunnen pijn doen wanneer ze wilt schuren aan zp'n boom. Maar de bomen (op de akazia's na) hebben allemaal een gladde stam waardoor het metaal er goed rond zou moeten geplooid kunnen worden. *LOL*

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 19:02

Is het niet een heel dicht bos tussen die twee weien? Ik dacht dat daar heel veel bomen dicht tegen elkaar stonden. Lijkt mij veel werk om rond allemaal gaas te zetten....maar als je niet weet wat doen in de vakantie...dan kan je het natuurlijk wel doen Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 10:24

Hah, het probleem is dat ik wel weet wat te doen ind evakantie Cool . Toch ind e zomervakantie hé *LOL*
Ja, de bomen staan kort opeen en er moeten er zeker een paar gekapt worden want ze komen wat in verdrukking. Maar voor de rest mag het bosje deon wat het wilt *LOL* .

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:57

Dat bosje zal niet zo heel veel meer doen als jij daar paarden in gaat zetten, maar dat maakt niet zoveel uit. Pas wel op met de stronken die achterblijven nadat je de bomen omgedaan hebt. Eigenlijk is het beter om ze uit te graven, maar dat is wel een hele klus. Mocht je dit willen doen, ik heb een handlier van 3500kg om je het leven iets makkelijker te maken.
Het gaas waar ik op doelde is dat dikke, ruitvormige gaas. Je kunt het op maat maken door er een streng uit te halen of in te zetten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 18:14

Ja, ik vrees ook wel dat het wat zal worden om die bomen te kappen...
Misschien laten we ze dan beter op een meter en half hoogte staan, dan struikelt er niemand over... of groeien ze dan opnieuw? Zou wel euk zijn, gewoon één kappen op 1m 50 en dan vier errond op 1m30, dan kunnen we thee drinken Knipoog
In elk geval moet goed besloten worden welke bomen weg kunnen. We zijn in elk geval niet op het hout of geld uit, dat is ook de reden waarom we het kopen: opdat men het niet kapt en er canada's op zet Boos!

We gaan in elk geval mijn neef en oom laten komen omdat die ook van dat zwaar tuig hebben *LOL*
Misschien laten we de kruinen van de gekapte bomen dan meteen verhakselen *LOL* dan hebben we een mooiere paddock *LOL*

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:10

Ik weet niet wat voor hout het is, maar mijn neef is meubelmaker.....
Dat idee van een boom op 1,50 met boompjes van1,30 eromheen, dat heb ik wel eens gezien. Daar hadden ze er ook rugleuningen en zo aan gemaakt.
Maar die bomen kunnen wel weer verder groeien als je ze op een behoorlijke hoogte afzaagd. Het hoeft niet, maar het kan wel. Wat de factoren hiervoor zijn weet ik niet, maar misschien dat iemand anders dat wel weer weet.