Bah, nog steeds die luizen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Bah, nog steeds die luizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 14:53

Vanmorgen kwam de DA weer bij Bas om hem zn 2e enting te geven, en hij controleerde meteen even Bas' oren, Bas heeft luizen in en om z'n oren, zie dit topic :

DA geweest bij Bas, luizen in z'n oren

Ik heb hem vaak gewassen met Neocidol, het werd al minder maar echt een vaart ging het niet, de eitjes bleven in de buurt van zn oren zitten.
DA heeft vanmorgen dus even weer gekeken en raadde me toch weer een ander middeltje aan omdat dit niet opschoot... Bas is nog steeds knettergek ermee, als je hem naar zn oren wijst staat hijal op springen.
Morgenochtend zal ik het ophalen, dan staat het klaar. Ik ben even de naam kwijt maar het was eigenlijk een middel voor koeien wat je opsmeert, het verdeelt zich over de huid.
Stomme luizen, baal er van dat het niet opschiet, 't arme beest heeft er veel last van, het jeukt en doet hem zeer. Bij alles wat ik doe, hoe voorzichtig ook, kom ik weer langs die oren, bv halster om en af, hoofdstel om etc. Ik doe zo voorzichtig mogelijk, maar kan het niet altijd voorkomen dat ik langs zn oren kom.

Nouja , hopen dat het met dat nieuwe middel wel goed gaat... Zit nu wel weer met een pot Neocidol van 45 euri over, daar baal ik ook wel van

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:45

misschien niet zo mooi, maar scheer anders de plekken waar de luizen zitten eens helemaal kaal ...
het gaat om een shetlander , toch?
helemaal scheren zou nog beter zijn , tis niet ideaal om nu te scheren, maar zo kun je die nare luizen wel uitbannen !
maak je ook je kleren en je borstels, en tuig wel goed schoon?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:31

In zijn oren!???
Weet ie zeker dat het luizen zijn dan?
Heb nog nooit luizen in de oren gezien.
En idd wat crossmonster zegt met scheren zou je er veel sneller af zijn.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 18:36

Ik heb elke dag andere, schone kleren aan, borstels en tuig worden samen met Bas gewassen en schoon gemaakt.
Het zijn zeker luizen, de DA heeft zijn haren onder de microscoop bekeken. In zijn oren was het een grote warme vettige bende, daar was het fijn vertoeven voor de luizen. Ik heb in en om zijn oren de boel geknipt, heb geen scheermachientje Knipoog
En daarbij dus gewassen...
Dus alle acties al ondernomen Knipoog

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:41

heel vroeger heb ik een pony gehad, die heel hardnekkig onder de luizen bleef zitten, toen heb ik op advies van een boer schapenzeep gekocht bij de cooperatie. Mooi dat de luizen na een keer of 3 wassen helemaal weg waren en weg bleven OK dan!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:45

Wij hadden op stal 2 pony's met luizen. Die hebben we toen 3 of 4 keer gewassen met Tricel goudzeep, en daarna waren ze weg. Bij hun zaten ze over hun hele lichaam, die arme beesten waren bijna helemaal kaal en vergingen van de jeuk.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:17

SANEX schreef:
Nouja , hopen dat het met dat nieuwe middel wel goed gaat... Zit nu wel weer met een pot Neocidol van 45 euri over, daar baal ik ook wel van


misschien kan je hem tekoop aanbieden. Ik denk dat er vast wel vraag naar is als je die pot normaal moet kopen voor 45 euro...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:17

Dat laatste is idd een idee, het is nog houdbaar, alleen is het uit de handel genomen.
Andere luizentips neem ik mee mocht aankomend goedje niet baten Knipoog