Voeren tijdens de reis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Voeren tijdens de reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 16:18

Omdat ik met mijn SGW's nog wel is in de knup kom met het eten 's ochtends, heb ik bedacht dat ik een voerbak in de trailer ga maken.

Maar is het verstandig een paard zijn brokken te geven tijdens de reis? Of kan ik het beter geven als ik aankom op het terrein?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:22

Persoonlijk zou ik liever voeren als ik op de plaats van bestemming ben, en dan een voerbak + drinkemmer ophangen, zodat je paard ook voldoende erbij kan drinken.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:25

Ik zou het ook niet doen. Je paard denkt dan alleen maar aan het eten en als jij dan net per ongeluk moet remmen, of door een scherpe bocht rijd (toevallig net iets te hard, overkomt iedereen) valt je paard om met alle gevolgen van dien. Daarom kan je hem beter zonder hooi/biks/enz. op de trailer zetten zodat hij zo min mogelijk word afgeleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:26

Ik geef dus JUIST een volle hooibak onder de reis voor de afleiding Haha!. Biks geef ik niet, omdat ik al zo vaak gehoord heb dat dat eerder tot verstopping leidt bij stress en transport. Misschien is slobber een oplossing?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:28

Sonja schreef:
Ik geef dus JUIST een volle hooibak onder de reis voor de afleiding Haha!. Biks geef ik niet, omdat ik al zo vaak gehoord heb dat dat eerder tot verstopping leidt bij stress en transport. Misschien is slobber een oplossing?


Jep, ik geef ook gewoon wel een hooinet, maar geen brok.

Slobber wordt een ongelofelijke kliederboel, denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:30

Niet meer dan op stal toch? Als ik met de veewagen rij dan kan ik een bekertje koffie op m'n dashboard zetten zonder dat er een druppel overheen gaat, dus dat moet met een bak slobber ook lukken Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:51

Ik zou ook geen biks oid voeren onderweg. Wel hooi, want als Rian geen hooi heeft is ze de hele tijd met het verkeer bezig.
Wel kun je natuurlijk al je op de plek van bestemming bent je paard wel voeren in de trailer (heel handig, onze staltrailer heeft die mogelijheid ook). Maar zelf denk ik dat paarden die erg gestresst zijn bij vervoeren ook hooi voor verstopping kan leiden.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 17:16

Ik geef mijn paarden wel hooi tijdens het vervoer.
Als het voeren tijdens de reis kan leiden tot verstopping, zal ik het zeker niet gaan doen.