Succesvolle aftrap Endurance-seizoen :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Succesvolle aftrap Endurance-seizoen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 19:27

Hai,

Nou, het zit erop. Wat een stukkie eigenlijk, 35 km.. Maar achteraf gezien een verstandige keuze, want toen het weer omsloeg en de wind en zon plaats maakte voor storm en hagelregen, vond mevrouw Navy het welletjes.. Maar goed, mijn dag:

Heerlijk, zo´n wedstrijd naast de deur, om kwart voor 7 hoefden we pas op.. Rustig aan gedaan, op naar stal. Navy stond raar te kijken toen wij daar aankwamen en haar net voor het voeren weg plukte, maar al gauw begon het te dagen, het seizoen is weer begonnen! Gauw naar het wedstrijdterrein, en daar zorgde Saskia voor een fijn avontuurtje Een miscommunicatie tussen mij en mijn ouders (ik zei "Dat is Saskia", zij hoorden "Stoppen.." ) zorgde ervoor dat wij met onze 2WD vast kwamen te zitten in de blub. Neef eruit, flink geduwd en nu eindelijk definitief besloten dat onze Xsara niet geschikt is voor het Endurancewerk, er komt dus eindelijk een nieuwe

Bij de voorkeuring was alles in orde, net waarden en hoewel mevrouw dat gefrunnik helemaal niks vond, deed ze het vrij netjes zo aan het begin van het seizoen. Rustig aan gedaan, en uiteindelijk gestart. Ging heerlijk, na veel trainen op de galop (het blijft een draver..) ging dat vandaag super en hebben we een groot deel kunnen galoperen ipv draven en telgangen.. Bij de zandverstuiving werd mevrouw erg enthousiast en zette er nog een extra versnelling in. Zooooo´n gaaf gevoel, in volle galop door dat mulle zand.. Heerlijk. Na de verstuiving bleek dat we met 20km/u gingen. Ai.. Erg snel. Dus flink gaan stappen om niet boven de 15 km/u uit te komen bij de P/A. Bij de P/A werd me verteld dat de hartslkag 64 was.. Nu verbaas ik me niet gauw ergens over, maar dit was echt onverwacht. Ik mijn hsm erbij en die gaf keurig 44 aan. Nog een keer door een andere vet. na laten tellen. Idd, 48. Gelukkig. Dus meteen door..

Moesten even wat ags terug nemen, want we gingen erg hard.. Dus een heel gepuzzel, maar uiteindelijk op precies de 161e minuut binnen gekomen, en dus exact 13km/u gereden. Hartslag was ook bij de finish meteen goed, 56. Viel mee, want even daarvoor ging mevrouw bijna de sloot in door een paraplu (die zijn eng..).

Ook bij de nakeuring alles perfect. Toen gauw naar huis gegaan, even gedoucht en en gewacht tpot we vertrokken voor de prijsuitreiking.. Die ALTIJD te laat zij, behalve vandaag.. Wij stonden daar keruig een kwartier te vroeg, maar het was al afgelopen.. Oooow, wat stom.. Maar, we zijn dus inderdaad 2e geworden Haha! Mooi begin van het seizoen, heb volle vertrouwen in de aankomende wedstrijden!

Ben benieuwd naar jullie verslagen Lachen

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:28

hee wat goed zeg!! Gefeliciteerd! Dat is zeker een lekker begin!

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:58

ZO dat is een mooie aftrap van het seizoen!!!!!!
Proficiat met je 2e plaats

In loving memory of all the people and animals we've so sadly lost...................
Till we meet again somewhere..............

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:07

Goed gedaan hoor, ik was al benieuwd en hoopte op een meeting, maar heb je misgelopen. Ik heb lekker gegroomed voor Symbeami, ook een heel avontuur, maar alles is uiteindelijk goedgekomen. maar laat haar haar avontuur eerst zelf maar vertellen Knipoog

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:13

Gefeliciteerd met je 2e plaats!

Haha, was jij dat die vastzat in de blub Haha!
Dr waren wel meer mensen die problemen hadden op dat natte terrein, maar jullie waren de eerste die al aan het begin stilstonden Tong uitsteken

Ik heb vandaag voor het eerst gegroomed, had zelfs nog nooit een endurance-wedstrijd gezien, maar het was hardstikke leuk!
Vincent had mazzel vandaag, met maarliefst 3 grooms! (+ hond en baby, maar die voegden niet zoveel toe Knipoog)

Om kwart voor 7 bij de wei, Muis inladen en in een half uurtje waren we al op het terrein. Alles lekker rustig kunnen voorbereiden en instructies gekregen over de werkzaamheden als groom tijdens de rit.

Het groomen zelf was erg leuk, steeds snel naar het volgende punt rijden en veel water dragen. Het eerste rondje konden we de groomplaatsen af en toe moeilijk vinden, maar het tweede rondje ging het beter en waren we overal op tijd.

Het laatste stuk (2km) moest ik hardlopen, omdat de auto al naar de finish was. Ze keken me wel raar aan daar bij het controlepunt en de finish toen ik daar zonder paard langs kwam rennen Haha!

Vincent heeft goed gereden en Muhlraj kwam probleemloos door de nakeuring. 4de plek voor hem! En dat op een ritje wat eigenlijk bedoeld was als training Lachen

Hier nog een mooi sfeerfotootje, bij de zandverstuiving.

Afbeelding
dit was het 2de rondje, dus niet meer zo enthousiast Lachen


Afbeelding
eindelijk, hij drinkt!
In de hele rit maar 5 liter gedronken, raar paard!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:23

Het overbekende Kootwijkerzand! Cool

Gefeliciteerd Mandy, dat is een mooie aftrap van het nieuwe seizoen! Ga je in Austerlitz ook voor de 52 km?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:34

Oeh....kriebels!!!! Toen het hier vanmiddag zo tekeer ging (onweer, hagel en storm) was ik wel eventjes blij dat ik niet hoefde te rijden, maar nu...in augustus gingen Salty en ik ook zo lekker over die zandverstuiving...*kriebels* Ik wil ook weer rijden!!! Lachen

Natuurlijk hartstikke gefeliciteerd met de 2e plaats !!!
Ben stiekem wel benieuwd waar ik geeindigd zou zijn als ik mee had gereden... Schijnheilig

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:52

'Het slaat zo niet helemaal ergens op, maar ik heb mijn verslag maar even gekopieerd uit de huiskamer!


Ik ben gewoon goedgekeurd hoor!! De vet vond haar wat kort lopen!
Bij de voorkeuring had ze ook een B gegeven, en daar was ik het echt helemaal mee eens, Latoy was wat stijfjes (zo uit de stal en trailer en gisteren ook niks echts kunnen doen behalve wat los staan), bovendien liep ze met haar hoofd zo hooooooooooog mogelijk om maar alles te kunnen zien, en dan maakt ze echt stomme dribbelstapjes...
Met de nakeuring liep ze eigenlijk hel normaal, ook volgens mijn grooms die ook precies weten hoe ze anders loopt, ik zag er zelf ook niks aan..
Maar ja, dan maar door met een B!!
Ik heb iets van 11.86 gereden geloof ik, zo in de gauwigheid uitgerekend!
Wij hadden ook behoorlijk wat pech vandaag!!
Mij ene groom had zich verslapen, Moortje pech met de trailer waardoor ze de starttijd niet haalde, gelukkig kon ze met Pieter en mijn stalgenoot Edith mee rijden.
Ik reed met Veronique, die me het hele vorige seizoen gegroomd heeft omdat haar paard geblesseerd was. Die kon alleen niet opschieten op de een of andere manier, ik stond al lang klaar bij de start toen ging ze nog beugels kopen(????) en nog opzadelen, ik de start nog 2 minuten kunnen uitstellen door met iemand te ruilen, nog geen Veronique...
Toen ben ik maar weg gestapt en gewacht tot ze me in zou halen, wat dus bijna twee kilometer verderop was, ik was ondertussen best wel pissig geworden...Ben benieuwd wat mijn tijd geweest zou zijn zonder deze verplichte staprit. We zouden samen rijden, maar ik vind dat je dan toch best op tijd aan de finish kunt verschijnen, na deze irritatie toch weer heel prettig samen gereden!!!
Na, de rit bleek de achterklep van mijn auto niet meer dicht te kunnen...ook lekker, de vriend van Gracia heeft er heel lief naar gekeken, maar kon hem niet maken, toen 3 kwartier op de wegenwacht gewacht en die heeft em GELUKKIG weer gemaakt !! (hihihi, ik had het lidmaatschap pas 3 weken geleden betaald en ik had pasje afgelopen donderdag pas binnen, dat was weer een mazzeltje!!)
Ik hoorde dat Navy! tweede is geworden, goed man!! FELI!!

En ik ben zooooo benieuwd naar Ganna, op de 70! Ik zag haar samen met Ineke Westers van de vetgate komen, en ze zagen er nog toppie uit, dus heb ik daar alle vertrouwen in!
Nou, ondanks wat kleine tegenslagen en irritaties toch een goeie dag gehad want Latoy heeft alles pima doorstaan!!!! En dat is voor mij het belangrijkste!
Verder heb ik Arwen gezien, Gracia en vriend en Jorie natuurlijk!!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:30

Ik heb nu even niet zo'n zin om mijn hele verhaal te typen.
Heb wel een foto van Vincent:(en mezelf, maar ik sta er een beetje stom op)
Afbeelding

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:31

Gefeliciteerd!!!! Hardstikke goed gedaan! Turbootje stond weer aan, de eerste helft van het parcour hihihi. Heerlijk om al die verslagen weer te lezen, kan niet wachten tot Austerliz!

olav

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:07

mijn dochter vicky is 8e geworden met bonito, die ze pas 6 maanden heeft. een hele prestatie!!! de blubber viel wel mee, n kwestie van sturen.

iedere dag is een nieuwe uitdaging en verrassing

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 07:16

Iedereeen hel erg gefeliciteerd, hoop dat het weer toch nog meeviel..
Idd nu ik die verslagen zo lees gata het hart weer sneller kloppen.....
Nog 2 weken geduld......

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 08:17

Hoi Neef gefeliciteerd! Jammer dat je niet tot de prijsuitreiking bent gebleven. Ik heb nog wel extra hard gereden om te zorgen dat die een beetje op tijd was Knipoog

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:21

Hallo allemaal!
Ik heb jullie geloof ik niet echt gezien behalve Ganna, die bijna met ilonka overreden werd door mijn vader!
Ik moest pas om 12.26 starten was er er om 11.30 geen problemen met de modder gelukkig!
Hesje en kaart gehaald paard van de trailer en op naar de voorkeuring. Alles was gelukkig goed hoofd vet vond hem een leuk paardje!
Op naar de start gezadeld enz. Was er druk bij de start maar kon uiteindelijk alleen van start. Alles onderweg ging prima bij de pa 58 dus gelijk weer door. Finish weer 58 ik was 55 sec te laat van de ideale tijd, maar ik was dik te vreden. 5 Maanden terug was ie nog meer dood dan levend. Nakeuring alles goed tot het hart. Zij twijfelde aan een hartruis hoofdvet erbijgehaald hoorde wel iets maar niks van betekenis. pfff helemaal goed dus met 2x een A!
Voor de zekerheid toch maar naar de DA voor een echo van zijn hart.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:39

Hallo stalgenootje, gefeliciteerd met je 2e plaats! Errug netjes ! Ik zou bijna aangestoken worden om mee te doen als je al die heerlijke plaatjes ziet, wat een omgeving!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:31

Dank jullie wel allemaal!
Ik start naar alle waarschijnlijkheifd niet in Austerlitz, simpel weg pomdat ik de keuze moest maken tussen A´litz, waar ik een jaar lang heb gestaan met Neef en de omgeving dus door en door ken, of Kootwijk, een wedtsrijd waar ik 1x eerder ben gestart.. Dus ik ga voor Kootwijk, en dan is het nog de vraag of het de klasse II of III zal worden. Persoonlijk denk ik klasse II, vind 60 lang genoeg zo aan het begin. Jammer wel dat ik waarschijnlijk dan iedereen weer misloop, geloof dat A´litz druk bezocht gaat worden door Bokkend Paardenland Knipoog

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:57

Nou, dan kom je toch groomen!!! Ik heb nog wel plaats in de auto hoor!!! Tong uitsteken

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:28

Je bent makkelijk te vinden met ontiegelijk groot NAVY op je trailer!!!!

Gefeliciteerd!!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:13

Navy ... zeg anders ga je toch met liek en mij mee... hahaha denk niet dat Aus te halen is voor ons Knipoog

...Dreaming with my eye's wide open...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker