Dierenwelzijn...........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Dierenwelzijn...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 00:11

Lees ik vandaag weer in de krant over het programma van Yorin dat Menthal Theo op walgelijke wijze een zwijn slacht, ik kijken op de site van de dierenbescherming, en gelijk een protestmail gestuurd er stonden nog veel meer dingen waar ik een protestmail naar toe heb gestuurd, echt vreselijk hoe wij met dieren omgaan, ik ben een grote dierenvriend en steun meerdere goede doelen voor dieren, veel mensen zeggen dat het onzin is, maar je moet bij jezelf beginnen en elke actie kan helpen,zo heeft de dierenbescherming al heel veel goede dingen gedaan en zo kan ik toch een beetje helpen, maar ik wordt er echt verdrietig van als ik dit allemaal lees, wat doen jullie om het dierenwelzijn te verbeteren en zitten jullie er ook zo mee???Want er zijn toch veel meer dierenvrienden!!!?


carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:19

ja,ik stuur ook altijd van dat soort protest mailtjes en ik heb vandaag ook dat mailtje van de dierenbescherming gehad.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:23

Ja, ik ben donateur van Wakker Dier en mijn vriend van het IFAW (van die irritante reclame "steun het IFAW")...
Volgende goede doel wordt de brooke foundation, ik kan het als paardeliefhebber natuurlijk niet maken om ze niet te steunen!
Verder heb ik ongeveer 5 jaar als vrijwilliger bij een dierenasiel gewerkt, want alleen geld geven vind ik ook weer zoiets passiefs...

Faber quisque fortunae suae

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:28

Dat gezeur over Metal Theo...
Laat de Dierenbescherming zich eens bezig houden met dingen die in NL fout gaan.
Weten jullie nog van die Bordeauxdog die compleet verhongerd was?
Dan had dat varken nog mazzel met een doodsstrijd van 5 minuten.
En zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen. Dit is pure zieltjeswinnerij van de DB, ze trekken zich het lot aan van 1 varken op Borneo, en als er in NL wat misgaat "dan kunnen ze er niks aan doen"
Stelletje huichelaars. Bah

Goedgekeurd onderschrift :)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:32


Goedgekeurd onderschrift :)

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:43

ja, daar heb je misschien wel gelijk in, maar dat verhaal heeft toch ook het nieuws gehaald?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:53

Ik zou in eerste instantie geneigd zijn om met Billy mee te gaan, ik heb ook niet zo hoge pet op van de dierenbescherming. Maar volgens mij KAN de dierenbescherming er ook echt niets mee. Ze mogen geen dieren in beslag nemen, zonder gerechtelijk bevel. Die ze dus niet krijgen...
De wet moet aangepast worden.

זכור

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 01:18

Toch ben ik lid van de dierenbescherming.
Ze hebben al wel heel wat bereikt, en hun mening tilt best zwaar soms politiek.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 01:49

De DB kan in sommige gevallen simpelweg niets doen, behalve een waarschuwing geven. Ik bedoel de gevallen die nét niet schrijnend genoeg zijn.

Neem nou die paardenverkrachting? Dader gaat vrij uit.

Er is een tijdje geleden een docu soap over de DB in Engeland geweest. Die mochten echt boetes uitschrijven. Moesten ze hier in NL ook eens gaan invoeren...

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 21:55

Billy schreef:
Dat gezeur over Metal Theo...
Laat de Dierenbescherming zich eens bezig houden met dingen die in NL fout gaan.
Weten jullie nog van die Bordeauxdog die compleet verhongerd was?
Dan had dat varken nog mazzel met een doodsstrijd van 5 minuten.
En zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen. Dit is pure zieltjeswinnerij van de DB, ze trekken zich het lot aan van 1 varken op Borneo, en als er in NL wat misgaat "dan kunnen ze er niks aan doen"
Stelletje huichelaars. Bah

Je kan wel dingen vergelijken maar het is alebij erg, het ene wat erger dan het andere maar ik vind het toch walgelijk.De dierenbescherming heeft ook veel goede dingen gedaan, alleen zou het fijn zijn als er nog meer werd gedaan.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:38

Toch ga ik ook met Billy mee... Tuurlijk is het zielig voor dat zwijn, maar waarom pakt de Dierenbescherming niet eerst keihard Nederland aan, en daarna de rest? Want er wordt inderdaad wel vaak gezegd 'dat ze er niets aan kunnen doen...' Nee, aan dat zwijn in Borneo kunnen ze veel doen, moet dat dan wel helemaal uitgebreid in het nieuws gebracht worden?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:02

Vertel mij eens wat voor goede dingen de DB gedaan heeft? Ik zie daar nl helemaal niks van. Een hoop slap geouwetheemuts, en af en toe een actie om geld binnen te krijgen, verder niks.

Goedgekeurd onderschrift :)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:11

ik steun de paardenkamp in Zoest en Brooke sta ik beide achter. Denk er ook over om een algemene te steunen WNF ofzo om ook andere dieren dan paarden te helpen. Verder probeer ik zelf zo goed mogelijk voor dieren te zijn en goed voor mijn eigen dieren te zorgen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:17

Dat zwijn zou zowiezo geslacht worden,
maakt het uit door wie?
Weet je hoeveel rituele slachtingen elke dag over de hele wereld plaatsvinden, daar spartelen ze nog wel wat langer hoor.
Laat ze dan de stierengevechten en hondenrennen en Spanje aanpakken.

Wb Paardenkamp, ieder moet het voor zich weten, maar daar ga ik ook geen geld heenbrengen. Vroeger werden ook nog wel zielige gevallen bij de slacht of markt weggekocht, tegenwoordig zijn het alleen nog maar paarden bij particulieren vandaan... Als die hun paard een pensioen willen gunnen, moeten ze dat maar lekker zelf betalen.
Ik ga toch ook niet het pensiongeld van het pennymeisje op de hoek betalen?

Zo... Dat is eruit Haha!

Oh, en Soest is met een S Tong uitsteken


Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:20

Billy schreef:
Voor de liefhebbers hier de URL.
Over dierenleed gesproken:
http://www.randstadhondensport.nl/krant/krant8.htm


Wat verschrikkelijk zeg getsie Scheve mond
Ik ben het wel met Billy eens, laat ze eerst hier in NL de dieren eens helpen en ga je daarna eens druk maken om een zwijn wat geslacht wordt in weet ik veel waar.... Je moest eens kijken hoeveel dieren op die manier gedood werden in die landen is dat heel normaal! Sorry maar ik vind het van zo'n hond vele malen erger hoor!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:22

Sjuimpje schreef:
Dat zwijn zou zowiezo geslacht worden,
maakt het uit door wie?
Weet je hoeveel rituele slachtingen elke dag over de hele wereld plaatsvinden, daar spartelen ze nog wel wat langer hoor.
Laat ze dan de stierengevechten en hondenrennen en Spanje aanpakken.


Je haalt de woorden uit me mond Knipoog

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:28

Sjuimpje schreef:
Dat zwijn zou zowiezo geslacht worden,
maakt het uit door wie?
Weet je hoeveel rituele slachtingen elke dag over de hele wereld plaatsvinden, daar spartelen ze nog wel wat langer hoor.
Laat ze dan de stierengevechten en hondenrennen en Spanje aanpakken.

Wb Paardenkamp, ieder moet het voor zich weten, maar daar ga ik ook geen geld heenbrengen. Vroeger werden ook nog wel zielige gevallen bij de slacht of markt weggekocht, tegenwoordig zijn het alleen nog maar paarden bij particulieren vandaan... Als die hun paard een pensioen willen gunnen, moeten ze dat maar lekker zelf betalen.
Ik ga toch ook niet het pensiongeld van het pennymeisje op de hoek betalen?

Zo... Dat is eruit Haha!

Oh, en Soest is met een S Tong uitsteken


ja blond Soest idd. Er worden ook paarden van de db opgevangen en oud-manegepaarden daar zouden ze idd onderscheid in moeten maken en diegenen die particulier hun paard aanbieden wel voor de kosten op laten draaien. Er zijn immers ook particuliere rusthuizen. Zorro stond vorig jaar op nr. 65 op de wachtlijst maar denk dat ik volgende winter hem naar een particuliere breng heb ik er zelf ook nog wat over te zeggen in het geval van ziekte/ wijze van verzorging e.d.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 21:42

Sjuimpje schreef:
Dat zwijn zou zowiezo geslacht worden,
maakt het uit door wie?
Weet je hoeveel rituele slachtingen elke dag over de hele wereld plaatsvinden, daar spartelen ze nog wel wat langer hoor.
Laat ze dan de stierengevechten en hondenrennen en Spanje aanpakken.

Wb Paardenkamp, ieder moet het voor zich weten, maar daar ga ik ook geen geld heenbrengen. Vroeger werden ook nog wel zielige gevallen bij de slacht of markt weggekocht, tegenwoordig zijn het alleen nog maar paarden bij particulieren vandaan... Als die hun paard een pensioen willen gunnen, moeten ze dat maar lekker zelf betalen.
Ik ga toch ook niet het pensiongeld van het pennymeisje op de hoek betalen?

Zo... Dat is eruit Haha!
Dat rituele slachten vind ik heel erg, waarom moet dat zo???
Maar idd. die hondenrennen in Spanje en stierengevechten, dat is helemaal vreselijk!!!

Maar de dierenbescherming heeft goed werk gedaan, ze zijn nu aan het proberen om de tijden naar de slacht toe, het transport korter te maken en nog veel meer, zie op de site.Maar ik vind ook een betere wereld begint ook bij jezelf, toch!!!?

Oh, en Soest is met een S Tong uitsteken

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 21:42

Sjuimpje schreef:
Dat zwijn zou zowiezo geslacht worden,
maakt het uit door wie?
Weet je hoeveel rituele slachtingen elke dag over de hele wereld plaatsvinden, daar spartelen ze nog wel wat langer hoor.
Laat ze dan de stierengevechten en hondenrennen en Spanje aanpakken.

Wb Paardenkamp, ieder moet het voor zich weten, maar daar ga ik ook geen geld heenbrengen. Vroeger werden ook nog wel zielige gevallen bij de slacht of markt weggekocht, tegenwoordig zijn het alleen nog maar paarden bij particulieren vandaan... Als die hun paard een pensioen willen gunnen, moeten ze dat maar lekker zelf betalen.
Ik ga toch ook niet het pensiongeld van het pennymeisje op de hoek betalen?

Zo... Dat is eruit Haha!Oh, en Soest is met een S Tong uitsteken

Dat rituele slachten vind ik heel erg, waarom moet dat zo???
Maar idd. die hondenrennen in Spanje en stierengevechten, dat is helemaal vreselijk!!!

Maar de dierenbescherming heeft goed werk gedaan, ze zijn nu aan het proberen om de tijden naar de slacht toe, het transport korter te maken en nog veel meer, zie op de site.Maar ik vind ook een betere wereld begint ook bij jezelf, toch!!!?

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:23

Of ze nou wel of niet ritueel slachten in het buitenland ik vind het gewoon van de zotte om dit op de ned tv te brengen zodat die programma makers er geld aan kunnen verdienen.

Daar draait het allemaal om en hoe meer ophef hoe beter.

We kunnen ook fijne tv hebben zonder dit soort praktijken, maar ja tegenwoordig moet het steeds extremer want daar kicked men op.

Nou ik niet dus.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

prana

Berichten: 319
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:56

Ik ben het helemaal niet eens met dat rituele slachten. maarrrrrrrrrr.......
s'lands eer, s'lands wijs. Daar verrander je eigenlijk niets aan. Net als de chinezen. Deze mensen barsten van de wijsheden en eren van alles, maar eten ook alles wat lopt en vliegt.
Maar ik ben het met billy eens, laten ze eerst maar eens in nl meer voet aan de grond te krijgen. Zowiezo met de de wetten, die moeten maar eens van het dier uitgaan en niet vanuit de mens. Laat ze maar de laboratoria aanpakken bv.

...enne cowgirl....... Je hebt helemaal gelijk. Gewoon een banale publiciteitsstunt.

im memoriam
Co Berkhout.
03-02-1944/27-06-2008

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 02:06

Na het zien van Bobo's in de Bush stel ik mijn mening bij. Het stelde allemaal geen donder voor, dier was binnen 3 seconden dood, dat is nog sneller dan in het slachthuis in NL geloof ik.
Net als ooit een discussie over de jacht op het Loo geloof ik.
Muts van de DB tegenover Zweitse Lu-lof van de Jagersvereniging.
Standpunt DB: "ER hoeft niet gejaagd te worden, de natuur reguleert zichzelf wel"
Waarop Zweitse Lu-lof fijntjes opmerkt: "Dus u hebt liever dat die dieren kreperen van de honger? Er is nl lang niet genoeg voedsel voor ze."
Madam van de DB was gelijk stil
Wat mij vaak opvalt, is dat de DB zich niet goed laat informeren, maar gelijk begint te bleren en te janken. Daardoor staan ze regelmatig voor gek. Ze krijgen van mij dus ook geen rooie cent, ik vind het hersenloze beestjesknuffelaars Boos!

Goedgekeurd onderschrift :)

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 02:14

Ik vind het van dat zwijn ook niet zo shocking moet ik zeggen, ik ga helemaal met Billy mee, dit is inspelen op het publiek, terwijl er hier dingen gebeuren die veel erger zijn. En daar doen ze geen reet aan. Hersenloze beestjesknuffelaars vind ik een hele goede..... Hoop geblaat en weinig wol.

Dit vind ik een stuk erger, kan ik me heel wat drukker om maken dan een beest wat voor consumptie gedood wordt:
[AM] Wat een klootzakken....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 12:29

Maar......zoiezo vind ik het heel erg wat er vaak met dieren wordt omgegaan...kan het niet wat diervriendelijker allemaal!!!???

Maar.......gelukkig is er nu ook een politieke partij voor de dieren!!!!!!!!!!!!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 17:40

Ja, een doorgeslagen groepje beestjesknuffelaars. Als dat soort types hun zin krijgt moet je binnenkort een eengezinswoning erbij kopen om een cavia te houden, anders heeft hij niet genoeg ruimte

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, beert, Eliana, Jorex, Kairos, Mallow, ogidni, Suusw, xLauLaUx, xPabloBokt en 115 bezoekers