de moed zakt mij even in de schoenen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

de moed zakt mij even in de schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 00:26

Hey bokkers,

Vanmiddag in mijn auto gestapt om naar mijn bijrijdpaarden te gaan. Omdat het gister zo goed ging met Kennywoody (lees VvdD --> weer een ervaring rijker) verheugde ik me al op vanmiddag. Eenmaal daar aangekomen begroette ik de eigenaren, die zaten te eten, en ben direct doorgelopen naar de stallen. Daar heb ik Kennywoody grondig gepoetst. Alice kwam even een babbeltje maken alvorens zij met Lodewijck naar concour ging. Kennywoody werd alsmaar onrustiger. Scheve mond Het beesie is gewend dat als zijn boxdeur eenmaal open is geweest hij naar buiten zal gaan, alleen doordat ik hem een grondige poetsbeurt heb gegeven duurde hem dat denk ik allemaal wat te lang. Verward Eenmaal opgezadeld heb ik Kennywoody naar buiten begeleid. Hij begon bij het aansingelen al te drammen, maar gelukkig was daar de eigenaar die mij hulp bood. Terwijl ik opstapte hield hij hem vast. Eenmaal losgelaten liep Kennywoody met een sprint onder mij vandaan, sprong opzij en liet mij mijn evenwicht verliezen door zijn onverwachte bewegingen. Min of meer zag ik de grond steeds dichter op mij af komen toen ik besloot mij over te geven. Het paard was er inmmers ook niet mee gered als ik zijn mond ging trekken om mijn evenwicht te hervinden. Daar lag ik op de grond en net toen ik opkeek zag ik Kennywoody nog over het hek (+/- 1 meter 30) springen. Bloos! Ik was met een flinke smak terecht gekomen, maar prijsde mij gelukkig dat ik niet aan de andere kant van de bedrading was geland; omdat ik anders in de sloot had gelegen. De eigenaar schrok en maakte zich grote zorgen om mij. Al snel stond ik weer op mijn benen. vastberaden om Kennywoody, die los liep in het land, te vangen. Na een kwartier kregen we hem pas te pakken. Schijnheilig De eigenaar heeft hem eerst losgegooid in de bak waarna ik weer op ben gestapt. Toen was het ook goed. Lang heb ik hem niet meer getraind, omdat hij al heel hard had lopen rennen in de wei en in de bak. Met een beloning voor het werk wat hij nog heeft verricht heb ik hem op stal gezet. OK dan!

Ik weet dat het geen kwaad is van het paard. Hij is absoluut niet gemeen. Ik weet zeker dat hij ergens van geschrokken is. Misschien heb ik hem ook wel perongeluk geraakt met opstappen. Hij is heel gevoelig voor been. Maar... Ik huiver al bij het idee dat ik hem morgen weer zal moeten rijden... Verdrietig

Liefs


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:55

Volgende keer gewoon eens goed longeren voor je erop stapt of zo? Dan zal hij je niet verrassen met zijn 'joepi ik ben buiten' sprint.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:48

He bah ik kan me dat helemaal voorstellen...
Maar morgen is een nieuwe dag, dus kop op!!

Faber quisque fortunae suae

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:25

Longeren van tevoren is misschien wel een goed idee.
Misschien moet het paard ook wennen aan het doorbreken van zijn gewoontes. Als hij gewend is om meteen naar buiten te gaan, dan zal dit gedrag na een paar keer wel verdwijnen.
Kunnen de eigenaren hem niet al even buiten zetten voordat je komt? Of dat ze je even begeleiden in de bak, de eerste paar minuten?

* To Belg, or not to Belg *

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 12:36

Ik ga er zeker voor zorgen dat hij alvorens ik hem zal rijden hij zijn energie even kwijt kan. De eigenaar kan mij bij het opstappen begeleiden en ik kan me inprincipe altijd op hem beroepen, maar het is de bedoeling dat ik hem ook geheel zelfstandig zal gaan trainen. Ik ben bang dat als ik een keer helemaal alleen ben, de iegenaar er niet is, ik weer zo'n smakkerd zal maken... De vorige keer is nog maar net goed afgelopen.


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:00

Jeetje, daar schrik je behoorlijk van ja.
Kop op, de volgende keer aat het vast beter en zoals de anderen al zeggen misschien eerst even longeren voordat je erop gaat.
Veel succes morgen.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:38

Dat is schrikken zeg, kan me voorstellen at je tegen morgen opziet, maar ach .. hou maar in je achterhoofd dat het volgende keer vast beter gaat Lachen Misschien is, net zoals de anderen hier al zeggen, eerst losgooien/longeren een optie zodat hij zijn ergste bui kwijt is? al zeg je zelf dat je vermoed dat hij ergens van is geschrokken, dan weet je tenminste zeker dat het daar niet meer aan ligt (aan het feit dat hij druk is)

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

willemien

Berichten: 235
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:07

Yep oliebol happens all the time,

Finally Fiorano geboren op 24 april 2010 (C-Trenton Z x Topas)
Zeger : M1+10 winstpunten

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 22:40

willemien schreef:
Yep oliebol happens all the time,


Sorry? Oliebol???

Wat bedoel je?

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:51

minder zeg! Idd eerst mss ff losgooien of longeren zodat de meeste energie eruit is! maar misschien is ie alleen maar ergens van geschrokken omdat je al zegt dat hij nooit zo is??
Succes morgen!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:55

GrienTie"]
[quote="willemien schreef:
Yep oliebol happens all the time,


Sorry? Oliebol???

Wat bedoel je?
[/quote]

Da's bokt-censuur Haha! Haha!

Als je sh*t typt, maakt Bokt er "oliebol" van
Zo zul je nog wel meer vreemde woorden op bokt tegenkomen Knipoog

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 22:57

Het probleem met Kennywoody is dat zijn onkunde hem gevaarlijk maakt. Hij is ingereden door een springruiter en erg heet op het been. Hij mist een groot deel kennis van de dressuur, waaronder de rust. Daarbij is hij van zichzelf erg voorwaarts en energiek en behoorlijk vurig. Na een hele dag in de wei te hebben gerend heeft hij nog energie voor 2 over. Het heeft weinignut om hem voor het rijden eerst uit te laten razen in de bak of aan de longeerlijn. Hij heeft een hele gevoelige mond, wat het opvangen van het paard bemoeilijkt. Je kan hem niet eens wat duidelijker een halt toe roepen, omdat hij dan begint te stuiteren met het mogelijk gevolg dat hij gevaarlijk begint te steigeren. Het is een ongeduld, die absoluut niet stil staat bij het aansingel en opstappen, wat het onmogelijk maakt om zonder begeleiding hem te gaan trainen. Wanneer je eenmaal zit laat hij zich terug rijden door een lichte opvang en een goede zit. Maar voordat je zit... PFFFF
Laatst bijgewerkt door Justice op 22-03-04 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 22:58

thnx grandeur....

weer wat wijzer geworden Knipoog

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:00

Ik lag hier helemaal in een deuk Haha!

Maar heb je hem vandaag al weer gereden ??
En ging het beter Lachen ??

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:04

grandeur"]
[quote="GrienTie"][quote="willemien schreef:
Yep oliebol happens all the time,


Sorry? Oliebol???

Wat bedoel je?
[/quote]

Da's bokt-censuur Haha! Haha!

Als je sh*t typt, maakt Bokt er "oliebol" van
Zo zul je nog wel meer vreemde woorden op bokt tegenkomen Knipoog
[/quote]

Hee zo leer ik ook nog eens wat, ik zit hier ook nog maar net dus ik snapte het ook al niet.



Maar GrienTie je zal best wel een ongelukkige val gemaakt hebben. Niks vervelends er aan over gehouden.
Heel knap hoor als je er gewoon weer op gestapt ben. Ik zou ook onzeker zijn als ik er de volgende keer op zou moeten.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 23:19

Citaat:
Maar GrienTie je zal best wel een ongelukkige val gemaakt hebben. Niks vervelends er aan over gehouden.
Heel knap hoor als je er gewoon weer op gestapt ben. Ik zou ook onzeker zijn als ik er de volgende keer op zou moeten.


Ik heb een smakkerd op de grond gemaakt. Tegen de omheining aan en een paaltje. Ik ben nu in het bezit van een aantal mooie blauwe plekken op mijn knie, elleboog en heup. Mijn elleboog is gevoelig en wat dik. Daarbij heb ik last van de spieren in mijn nek. Die zullen toch een deel van de klap van de val hebben opgevangen. Verder ben ik nog heel... Alles doet het nog.

Thnx for asking.

Liever laat ik Kennywoody staan wanneer er niemand aan huis is die mij kan begeleiden. Wel ben ik van plan weer op hem te gaan zitten als de eigenaar mij daar bij kan begeleiden. Ik huiver nog wel bij het idee, maar wil mijn vertrouwen toch 100% herstellen. Het is nu pas tot me door gedrongen wat een gevaarlijke situatie is ontstaan. Na de val stapte ik zo weer op, zonder erbij na te denken, maar nu denk ik er toch nog even over...


[/quote]

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:25

Gelukkig dat je nog heel bent.
Heel veel sterkte verder en veel succes met rijden!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 11:37

Vandaag weer naar de paarden. Ik moet voor 15:00 gereden hebben want de dierenarts komt dan om ze in te enten.

Hoop dat alles goed gaat.

Liefs

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:04

He gatsie, nou succes ermee maar!

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:38

heel veel succes,..

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 16:05

Vandaag heb ik Lodewijck wel weer getraind. Voordat ik hem eindelijk te pakken had waren we een half uur verder Boos! De bak was ontzettend zwaar, maar hij deed erg goed zijn best. Zowaar werd hij op den duur lekker nageeflijk!

Kennywoody heb ik nog even laten staan. In overleg met Meneer Boxem hebben we besloten dat ik hem pas weer zal rijden als zijn zoon er ook bij is. Zijn zoon zal hem dan inrijden, waarna ik het van hem over neem. Wanneer ik dan nog twijfel of het nog niet weer vertrouw hoef ik Kennywoody niet meer te trainen. Zelfstandig al helemaal niet. Ben benieuwd...

Liefs

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:08

Is een goede oplossing! Je kan altijd kijken of je daarn verder gaat!+:)+

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 22:31

beter! zo kan je kijken of je het alsnog een keertje wilt proberen!

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, DDDara, josien_m_, Salinah en 114 bezoekers