weet het ook niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

weet het ook niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 12:56

De laatste tijd ben ik de zin om echt te gaan rijden een beetje kwijt gespeeld, en enkel door mensen, ik sta op een stal waar iedereen goed overeen kwam, enkel de kleindochter van de bazin moest je toch wat mee opletten (veel geld e.d.qua karakter lekker achterbaks, nog vrij kinderachtig en alleen haar eigen zinnetje willen doen), tussen haakjes zegt al wel genoeg denk ik, als je niet alles voor haar doet heb je er ruzie mee en gegarandeerd dat heel de stal tegen je is omdat iedereen er toch wat schrik van heeft (ruzie=buitengepest worden).
Tja ik heb er dus ruzie mee, al sinds de zomer, in het begin kreeg ik nog een hallo, na een tijd niets meer, als ik daar kwam begon ze heel luid te praten zodat ik het toch maar zou horen, maar zelf zei ze niets tegen mij..
IK ben die sfeer echt kotsbeu, vraag altijd iemand mee naar de paarden want voel mij er serieus uitgesloten (terwijl ik echt niets gedaan heb, okay ik zei eens neen tegen haar als ze weer iets nodig had). Ik heb zelfs gedacht om alles te verkopen( Huilen ) want dikke nekken heb je altijd onder de paardenmensen geloven of niet. Van stal veranderen is ook niet echt een optie, daar ik maar 125€ moet betalen voor weide, stal, en buitenpiste echt goedkoop en vind je nergens (ouders betalen dit nog).
Wist niet goed waar ik dit moest plaatsen wou dit gewoon ff kwijt

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:15

Je moet je niet laten kisten. Jij komt daar voor jezelf, voor je paard en niet voor haar. Zulke mensen moet je links laten liggen. Je verlagen tot haar niveau is zonde... Eventueel kan je proberen met haar te praten, haar duidelijk te maken dat je het op deze manier zat bent... Maar laat je niet wegjagen door zo'n snob als zij... Jij kan jezelf eerlijk aankijken door het respect dat jij voor anderen hebt, zij zou zich moeten schamen.

Kop op!

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:33

He ik ken die kleindochter van de bazin en die valt heus wel mee hoor.En soms moet er thuis wel voor werken om iets te krijgen (3 dagen per week)En zij heeft het ook hard te verduren gekrijgen.
Maar de pot verwijt de ketel zeker. In zo een kleine stal kan het best gezellig worden als men niet zo snel de anderen iets verwijt of afbreek omdat ze anders rijden.Je bent trouwens altijd met 2 om ruzie te maken.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:00

vvexx schreef:
He ik ken die kleindochter van de bazin en die valt heus wel mee hoor.En soms moet er thuis wel voor werken om iets te krijgen (3 dagen per week)En zij heeft het ook hard te verduren gekrijgen.
Maar de pot verwijt de ketel zeker. In zo een kleine stal kan het best gezellig worden als men niet zo snel de anderen iets verwijt of afbreek omdat ze anders rijden.Je bent trouwens altijd met 2 om ruzie te maken.

Ik denk niet dat dit topic bedoeld is om een vijandige sfeer te creeeren.
En dat proef ik wel een beetje in jouw tekst.
Naar mijn idee vraagt de topic-startster om advies, om tips, om een hart onder de riem.
Gewoon even haar hart luchten.

Titsia, sterkte, Ach gut volg je hart zou ik zeggen!


La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:04

Heel vervelend.
Want als de sfeer op je stal waar je staat niet leuk is ga je ook niet meer met plezier heen
Helaas heb ik zo geen oplossing voor je. Ik hoop wel dat het allemaal weer goed komt en dat je weer plezier krijgt in het rijden.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:20

vvexx schreef:
He ik ken die kleindochter van de bazin en die valt heus wel mee hoor.En soms moet er thuis wel voor werken om iets te krijgen (3 dagen per week)En zij heeft het ook hard te verduren gekrijgen.
Maar de pot verwijt de ketel zeker. In zo een kleine stal kan het best gezellig worden als men niet zo snel de anderen iets verwijt of afbreek omdat ze anders rijden.Je bent trouwens altijd met 2 om ruzie te maken.

en sorry maar ik ben het beu dat ik als de slechte word afgeschreven, ik keur niemands rijstijl af, heb nog nooit iemand daarmee uitgelache wat zij wel heeft gedaan, terwijl ze het nu zelf doet leg me dat dan eens uit? Als je zelf op stal moest staan weet je zelf goed genoeg hoe ze is, denk dat ik al wel weet wie dit is, je hebt zelf ook nog zo over haar gesproken, als je er alles voor doet en haar mooi volgt dan ben je goed in haar ogen. Ik heb nog altijd hallo tegen haar gezegd, maar toen zij met die ene mevrouw dikke vriendinnetjes werd zeiden ze tegen mij niets meer toen ik daar kwam, alleen heimelijk kijken en zwijgen als ik daar kwam. Heb ik dan iets misdaan?
Mijn moeder word er zot van van dat kinderachtig gedoe, en heeft haar dan ook gevraagd om het uit te praten, ik wil dat gerust doen, maar het gaat toch niet lukken denk ik. Dikke vriendjes wil ik niet meer met haar zijn dat lukt toch niet, maar gewoon ervoor zorgen dat er terug een beetje een aangename sfeer op stal komt.. Iedereen die op de stal gestaan heeft weet wel wie gelijk heeft

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:22

Kiara schreef:
[Ik denk niet dat dit topic bedoeld is om een vijandige sfeer te creeeren.
En dat proef ik wel een beetje in jouw tekst.
Naar mijn idee vraagt de topic-startster om advies, om tips, om een hart onder de riem.
Gewoon even haar hart luchten.

Titsia, sterkte, Ach gut volg je hart zou ik zeggen!
[/quote]

idd Kiara, thanks!! maar ik word er toch altijd afgeschreven als de slechte, maar iedereen die er ooit gestaan heeft weet hoe ze is en weet dat IK gelijk heb, en ok je moet met twee zijn om ruzie te maken, maar je hebt ruzie en ruzie he..
Ochja op Belgische sites kan ik mijn hart niet luchten en hier ook al niet meer
dit topic mag gesloten worden word er onnozel van Huilen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:27

Kan je niet met de bazin gaan praten? Weet niet wat je tegen haar zou moeten zeggen, maar gewoon je hart luchten ofzo? Zal wel geen oplossing zijn...

Iig sterkte!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:42

bazin is haar groetmoeder, en die heeft er ook al vaak mee in de clinch gelegen, maar tja het blijft familie he!! Van thuis mag ik daar niet vertrekke,daar ze de bazin graag hebbe en het zich niet kunnen veroorleven om het driedubbel te betalen voor dezelfde "luxe".
Ik vraag niet om dikke vriendinne te worden, maar gewoon dat ze trug wat normaal doen, als ze alleen is krijg ik nog een hallo, maar o wee als er andere mensen zijn, dan is het negeren..

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:47

Niet te veel van aantrekken ... door deze (goedkope) stalling ben jij in staat een paardje te houden, dat wil je toch niet allemaal kwijt ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:52

Toch maar met de bazin gaan praten want die kent haar kleindochter het best. En laat je niet wegpesten. Jij komt daar voor je paard en niet om haar stalknechtje te spelen. En het moeilijk hebben gehad of niet dat is nog geen reden om anderen voor je karretje te spannen als het je zint. Die mensen betalen daar om hun paard te stallen en komen voor hun eigen paard en niet voor dat van een ander.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 15:03

Blij dat enkele mensen mij snappen maar hier gaat super veel commentaar op komen van een paar mensen die haar kennen, en daar heb ik geen zin in, wil de ruzie niet erger maken (terwijl ik eigenlijk niet eens weet wat ik mis gedaan heb).
@ vvexx ik geef toe dat toen ik met haar goede vriendinnetjes was, wel is heb gelache met parelli, maar ieder doet toch zijn ding!!?? Heb nooit gezegd dat ik het belachelijk ofzo vind, vraag dat maar aan ... Je weet wel wie ik bedoel, zij denken dat ik hun belachelijk maak ofzo, ieder zijn ding zeg ik altijd, maar dan wil ik ook niet afgebroken worden op wat ik doe ook al is dat niet "verantwoord"

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:10

NOu ja zeg, omdat jij niets ziet in Parelli ben jij nu de kwaaie biet. Ik ben ook niet fan van iedere dressuurmethode en lesgevers. Ook zie ik niets in bepaalde ruiters en heb dat ook vaak genoeg gezegd tegen mensen maar als ze mij daarvoor gaan kwaad bekijken moeten ze het zelf maar weten. Ik heb niets misdaan en jij dus ook niet. Laat haar toch gewoon in haar sop gaar koken.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 15:17

voila heb er mij bij neergelegd dat er mensen zijn die andere methodes willen gebruiken en als ze helpen waarom niet, maar zij denken echt dat ik hun daarmee minder ofzo vind weet ik veel?? Maar als ik dan eens zeg dat ik een straffer bitje gebruik ben ik slecht en niet verantwoord..
Nog eens echt waar Ieder zijn ding ik zeg niet dat ik niet eens raar zal opkijken als ik ze hun oefeningen zie doen, maar is dat niet normaal als je er niets van afweet??

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:28

ik denk dat die eens nodig heeft om met haar 2 voeten op de grond gezet te worden. Soms zie ik ook waarbij ik mijn wenkbrouwen frons maar ik ga daar geen commentaar op geven. Soms vraag ik me wel eens af waarom ze dit of dat doen of waarvoor het dient. maar daarom ga ik ze nog niet gaan bekijken of ze het laagste van het laagste zijn. dat juffertje heeft gewoon teveel capsones.

jess2130
Berichten: 158
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:42

Lieve vvexx, lijkt mij ook dat je hier met vijandige bedoelingen zit... Laat mij jou even vertellen dat ik daar ook heb gestaan en laat ons zeggen dat ons karolientje WEL bloed onder de nagels uit kan krabben! Om ruzie te maken moet je inderdaad met 2 personen zijn, maar dat mens kan zelfs twee stenen laten botsen en dat uit persoonlijke frustratie en een hele brok jaloezie.. Spijtig dat ik dit zo moet verwoorden, maar geloof me dat dit nog heel lichtjes uitgedrukt is, innige deelneming met karolien haar familie!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:37

Titsia, denk da zo een dingen echt op elke stal wel voorkomen, ge moet u daar ni door late doen!
Ik sta al van int begin da ik een paard heb in de zelfde positie en begrijp ook wel hoe gij u voelt, en tis zeker ni plezant.
P (ge zult waarschijnlijk wel wete over wie ik het heb) die heeft ook zo nen dunk van zichzelf omda ze alles mag van M.
Ik heb daar nog nooit me gesproken ma omda ik ni zo fantastisch rij as haar en ook ni al die dure merkspulle heb,
word ik natuurlijk compleet uitgesloten, genegeerd, over geroddelt en mn paard is natuurlijk een lelijk paard da nix kan.
De rest van de klik gaat mij dan natuurlijk ook haten omda ze schrik hebbe van P omda die gewoon veel macht heeft.
As ge ruzie hebt me P, hebt ge meteen ruzie me heel de manege en kunt ge amper de piste binnekome me u paard.
Ik heb hierdoor ook nen tijd gedacht aan verhuizen, ma ge moet u echt ni zo late doen, doe gewoon u ding.
Tis ni leuk om heel den tijd alleen te lope of genegeerd te worden, ma der zulle mense wel trug contact zoeke zenne.
Zondag reed een van de mense van de klik ook mee in de les en heb mij daar echt me geamuseerd, P was er ni bij dus da kon.
Veel sterkte nog, ik weet da et ni plezant is, ma ge weet zelf ook da ge voor zo iets Heros ni kwijt wilt hè!

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

vvexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: op d'n buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 07:51

Het loopt hier uit de hand denk ik.Het was niet mij bedoeling om Titisia aan te vallen. Alleen rommelt het al langer daar, als ik het zo hoor van verschillende mensen.
En ik veroordeel ook geen methodes ,je mag rijden van mij met gelijk welk bit,methode... dat maakt mij weinig uit.
Alleen vergeet je een paar dingen hierbij te zeggen.
Wist je dat deze kleindochter zelf op punt heeft gestaan om naar een andere stal te trekken.(ook hier hebben de ouders ingegrepen)
Zij wil gewoon met rust gelaten worden.
Ze mijdt trouwens de stal al en zet zoveel mogelijk haar paard op een andere stal(die duurder is en een stuk verder rijden),
Aan Jess ,ik zit hier niet met vijandige bedoeling maar heb heel de historie
gevolgd en ik vindt dat hier geen goede of slechte zijn.Trouwens ik kan garanderen dat het deze keer niet uit persoonlijke frustratie is of jaloezie.Ze heeft het heel goed begrepen dat ze nog veel moet leren.
Ik denk dat iedereen hier de beide kanten van het verhaal zou moeten aanhoren. En hier is niemand de goede of de slechte, gewoon enorm veel frustratie van beide kanten.
Titsia ,ik heb nog één vraagje ,waarom wil je met sommige mensen (ja die wel parelli rijden ) niet meer in de piste rijden ?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 09:58

vvexx schreef:
Het loopt hier uit de hand denk ik.Het was niet mij bedoeling om Titisia aan te vallen. Alleen rommelt het al langer daar, als ik het zo hoor van verschillende mensen.
En ik veroordeel ook geen methodes ,je mag rijden van mij met gelijk welk bit,methode... dat maakt mij weinig uit.
Alleen vergeet je een paar dingen hierbij te zeggen.
Wist je dat deze kleindochter zelf op punt heeft gestaan om naar een andere stal te trekken.(ook hier hebben de ouders ingegrepen)
Zij wil gewoon met rust gelaten worden.
Ze mijdt trouwens de stal al en zet zoveel mogelijk haar paard op een andere stal(die duurder is en een stuk verder rijden),
Aan Jess ,ik zit hier niet met vijandige bedoeling maar heb heel de historie
gevolgd en ik vindt dat hier geen goede of slechte zijn.Trouwens ik kan garanderen dat het deze keer niet uit persoonlijke frustratie is of jaloezie.Ze heeft het heel goed begrepen dat ze nog veel moet leren.
Ik denk dat iedereen hier de beide kanten van het verhaal zou moeten aanhoren. En hier is niemand de goede of de slechte, gewoon enorm veel frustratie van beide kanten.
Titsia ,ik heb nog één vraagje ,waarom wil je met sommige mensen (ja die wel parelli rijden ) niet meer in de piste rijden ?

laatste snap ik niet zo goed, of bedoel je de ruiterschool? dan weet ik het wel. Zal even mijn verhaal daarover vertellen, toen was jij les aan het geven aan haar, en ann was ramses aan het longeren (of hoe noemen jullie dat??) dus ik had alleen de mogelijheid om rond ann toertjes te draaien, dus heb ik gewoon na afloop gezegd tegen karo dat als ann nog meeging ze mij niet meer zou zien. Zo gezegd zo gedaan he, na een tijdje wouden mijn ouders niet meer gaan (wegens omstandigheden) dus idd als zij er was wou ik niet meer meerijden, hoe kan ik rijden, als ik alleen maar op een cirkel kan rijden?? zonder eens van hand te veranderen. Voila mijn ding maar zij maken er dan weer van dat ik niet meer mee wil rijden omdat er aan parelli gedaan wordt tja sorry dan he.
Ik heb ook nog een vraag, waarom is zij eigenlijk kwaad op mij??? Want dat weet ik echt echt niet, denk gewoon dat er een grote hoop misverstanden en leugens zijn rond gegaan, net zoals dat van de ruiterschool (mooi geinterpreteerd maar niet verder bij nagedacht dus).
Binnekort gingen we samen rond de tafel zitten maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet of ik dat aankan, want ben serieus depri door al die dingen, en nu mag je mij stom vinden of weet ik veel wa maar ik ben iemand die mij zoiets serieus aantrekt. Zeker als ik weet dat er vanalles achter mij geroddeld word, en als ik met hun rond tafel ga zitten, zijn nog steeds met twee ik zit alleen, en zoals ik haar ken weet ik dat ze mijn dingen niet geloven, of jij moet haar bekeerd hebben

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Jolynne, Lanoca, Salinah, wollenmuts en 118 bezoekers