what should i do? HELLUP?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

what should i do? HELLUP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 00:11

Hey bokkers,

Zoals jullie weten heb ik sinds kort 2 bijrijdpaarden onder mijn hoede. De eerste paar keren zijn goed verlopen. Eigenaren waren tevreden over de manier hoe ik met hun paarden om ging en hoe ik ze reed. Het is nog niet optimaal, doordat ik de paarden nog niet door en door ken. Zelf was ik over de eerste paar keer wel tevreden, maar had gehoopt meer vooruitgang geboekt te hebben, maar helaas... Lodewijck is een schat van een paard. Kennywoody is (zoals jullie hebben kunnen lezen bij VvdD: weer een ervaring rijker) een energiek, ongeduldig en vurig paard, maar bereid om hard voor je te werken. Een paard waar ik me na vandaag minder in kan vinden. (lees VvdD: de moed zakt me even in de schoenen) Ik ben dus aan het twijfelen geslagen...

Zul je net zien dat als je twijfelt je een mooi aanbod word gedaan. Op een handelsstal hier in de buurt zoeken ze nog een bijrijder voor meerdere paarden.

Zal ik een afspraak maken met diegene die nu contact met mij heeft opgenomen? Moet ik Lodewijck en Kennywoody blijven rijden? Wat zouden jullie doen???

Liefs

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:14

ik zou een afspraak maken, en dan daarna beslissen
of het eens overleggen met de eigenaars van de paarden
succes met je keuze!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:26

Ik zou ene afspraak maken en kijken wat je daar kan doen.

Sowieso is rijden op een goede handelsstal in mijn ogen altijd een leuke en leerzame ervaring.

Ik zou het alleen neit doen omdat het nu even tegen zit...dat gaat daar vast ook wel een keer gebeuren.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 00:32

Een afspraak maken kan nooit kwaad....

Ik doe het niet omdat het nou even tegenzit. Alles leer je met vallen en opstaan. Soms val je wat vaker... Word je hard van. Toch?

Ten eerste vind ik het belangrijk dat het tussen mij en de paarden klikt. Er zijn een paar punten waarvan ik denk dat het beter kan. Misschien komt het nog en misschien zal het sommige punten wel nooit klikken met Kennywoody (en Lodewijck)... Ik ben bereid het meer tijd te geven...

Maar het bijrijdadres wat me nu is aangeboden is ten eerste dichterbij en heeft een betere accomondatie. Het is een handelsstal voor friezen en KWPNers. Een goede handelsstal kan inderdaad veel doen op het gebied van ervaring.

liefs

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:20

ik zou gewoon bij deze paardjes blijven. je rijd ze pas net dus ik vind dat je niet gelijk moet opgeven. je moet nog een band krijgen met deze paarden en dat komt heus wel goed

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:50

Als het je wat lijkt, dan zou ik op die andere stal wel een afspraak maken om te gaan kijken. Je moet natuurlijk doen wat jij het leukste vindt.
Ik hoop alleen niet dat je na die val van gedachten bent veranderd, want vallen zal je nog wel vaker gebeuren.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 12:46

Dat ik twijfelde aan de klik tussen mij en de paarden was al voor de val.

Lodewijck kan heel goed lopen, heeft goede gangen. Dat heb ik gister wel gezien toen de eigenaresse op wedstrijd was. Ik krijg het er bij hem alleen niet uit. Nou is het zo dat zij hem met sporen rijd en ik niet. Vandaag knup ik dan ook maar eens de sporen aan.

Kennywoody is ook een lief paard. Heel voorwaarts en vurig. Hij is werkwillig en pakt dingen snel op. Maar af en toe is hij me te vurig. Ik zal Kennywoody vandaag ook weer rijden...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:56

Ik zou inderdaad eerst een afspraak maken en daarna beslissen, als dat andere je leuker lijkt zou ik daarvoor gaan, het is toch ook belangrijk dat jij je goed voelt..

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:06

Inderdaad afspraak maken, en kijken wat je eht leukst vind... Volg je hart en succes!

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:17

en hoe is het gegaan?

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 21:12

ik heb een afspraak staan bij de handelsstal om daar eens te kijken en proef te rijden. Maandag om 14:00. Ik ben benieuwd.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:26

laat je het ons weten?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:07

hou er wel rekening mee,dat je daar dus meerdere paarden moet rijden,stel ze zijn allemaal erg vurig en pittig?
en het zal toch wel wat meer werk zijn als je nu hebt.

ik zou er nog wel goed over nadenken.

die twee bijrijdpaardjes wat je nu hebt klinken goed,ook wat ik las bij verslag van de dag,hoe de eigenaars je hielpen enzo.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 23:25

Op het moment rijd ik 2 paarden. Op de handelsstal is het de bedoeling dat ik 1 of 2 paarden onder mijn hoede neem.

de paarden die ik daar te rijden krijg zijn goed beleerde en doorgereden paarden. Kennywoody die ik nu rijd is niet goed ingereden (zoals je hebt kunnen lezen) Lodewijck is wel een fijn paard, maar kan meer, maar niet bij mij onder het zadel. Er mist een klik... Natuurlijk blijft elk paard in feite onbetrouwbaar. Het zijn en blijven vluchtdieren, maar je kan de risico's van alle gevaren die bij het rijden komen kijken wel verkleinen.

Ik heb de afspraak gemaakt om te kijken hoe de paarden zijn op het aangeboden bijrijdadres. Ik zal daar ook uitgebreid proef rijden. Daar wordt ik ook goed begeleid in het rijden van de paarden.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 02:57

Ga op je gevoel af... Dat heb ik bij mijn 'bijrijd' paarden ook gedaan. En ik weet dat dát de juiste keuze is geweest. De ene voelde niet goed, ik miste een klik (net zoals jij) en de andere wel. Ik weet niet hoe 't in Meppel is, maar hier in Brabant is er érg veel aanbod.

Ken je Marieke uit Meppel trouwens? Of is Meppel héél groot?? Tong uitsteken

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 11:41

IK ga doen wat ik denk dat goed is. Ik neem pas een beslissing als de afspraak op de handelsstal is geweest. I will follow my heart.