kwpn op papier zetten :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

kwpn op papier zetten :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:41

ik had een vraagje, ik heb een 3.5 jarige holsteiner merrie, en ik had gehoord dat als ik met de pavo cup mee wil rijden, ik de voorselecties wel mee kan rijden, maar ben uitgesloten voor de halve finale en finale, toen hoorde ik van het kwpn, dat ik mijn merrie als kwpn paard in moet laten schrijven ofzo iets, ik zou dan met haar naar een keuring moeten, IBOP, of een andere keuring, wie heeft hier meer informatie over???

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:52

ok niemand?????

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:57

Even geduld, dat er na 11 minuten niemand reageert wil niet zeggen dat niemand iets weet...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:02

Gebruik de zoekfunctie voor topics op FA,
daar komt deze vraag regelmatig voorbij.
Op www.KWPN.nl kan je ook een antwoord op je vraag vinden.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:18

Op de site van het KWPN staat idd veel informatie.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:24

Je moet je merrie aanbieden voor stamboekopname, als dat station gepasseerd is, moet je Prokken, als daarop ook ja is kun je IBOP doen of in plaats daarvan M+5 halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:37

Excuseme schreef:
Je moet je merrie aanbieden voor stamboekopname, als dat station gepasseerd is, moet je Prokken, als daarop ook ja is kun je IBOP doen of in plaats daarvan M+5 halen.



Z + 5 toch?

Eerst Prokken, als hij dan niet goed is hoef je haar ook niet aan te bieden. Als ze prokggk is dan ga je voor de stamboekopname en word als ik het goed begrepen heb, eerst de bovenbalk opgenomen. Als dat aan de eisen voldoet moet je de IBOP of EPTM doen. Daarna kan ze ster worden en word ze ingeschreven bij het KWPN.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:06

Pipo"]
[quote="Excuseme schreef:
Je moet je merrie aanbieden voor stamboekopname, als dat station gepasseerd is, moet je Prokken, als daarop ook ja is kun je IBOP doen of in plaats daarvan M+5 halen.



Z + 5 toch?

Eerst Prokken, als hij dan niet goed is hoef je haar ook niet aan te bieden. Als ze prokggk is dan ga je voor de stamboekopname en word als ik het goed begrepen heb, eerst de bovenbalk opgenomen. Als dat aan de eisen voldoet moet je de IBOP of EPTM doen. Daarna kan ze ster worden en word ze ingeschreven bij het KWPN.
[/quote]

Zou kunnen Z+5, voor springen is M+%. Prokken kost je een driehonderd euro, dan lijkt het me handiger eerst opname te doen, dit bgebeurt ook vrij veel.

In springen hoef je geen IBOP/EPTM te doen, je kunt ook wachten op die winstpunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:08

Maar prokken is toch handiger voor stamboekopname? Sowieso een driejarige keuren voor je aan de slag gaat met het dier lijkt mij verstandiger. Straks steek je een bult tijd en energie erin en is ie verrot?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 14:01

ok ik heb via via gehoord, dat je haar eerst PROK zou moeten keuren, en dan zou je met haar naar de keuring moeten, en als ze dan in het stamboek wordt ingeschreven is het goed, zou dit kunnen kloppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:04

rockey schreef:
ok ik heb via via gehoord, dat je haar eerst PROK zou moeten keuren, en dan zou je met haar naar de keuring moeten, en als ze dan in het stamboek wordt ingeschreven is het goed, zou dit kunnen kloppen?



Bel gewoon het kwpn even, dan weet je het gelijk zeker.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:07

Via via is inderdaad niet zo handig.
Het is beter om het kwpn te bellen.