Weidegang, 50 euro per maand >> Wat te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Weidegang, 50 euro per maand >> Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:59

Veel mensen vinden dat ik het moet doen.
Ik kan bij mensen een paardje stallen voor E50 per maand. Maar het is echter wel alleen weidegang.
Ik weet alleen niet of ik het wel moet doen. Op dit moment zit ik eigenlijk totaal niet goed in m'n vel. Ik ben een enorme paardengek, en heb er normaal gesproken echt álles voor over om een paard te hebben. Maar nu, het interesseert me niet eens of ik nou wel een paard heb of niet.

Veel mensen zeggen dat ik het moet doen omdat ik er misschien later spijt van krijg. Wat vinden jullie? Scheve mond


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:27

Je moet doen wat je zelf wilt, jij moet het paard verzorgen en bijrijden en wel iedere dag een paar uur meebezig... Het is idd wel godkoop 50 euro per maand voor weidegang

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:48

Ik vind 50 euro op zich niet zo veel geld (tenminste als je kijkt naar wat stalling tegenwoordig kost) Ik vind het alleen wel lekker om ook stalling te hebben als het een keer heel slecht weer is of als je paard een keer behoorlijk bezweet is dat je hem/haar op stal kan zetten. Maar als je niet lekker in je vel zit en je wilt wel een paard hebben dan moet je er ook voor zorgen ook als je je een keer niet lekker voelt. Denk er goed over na en neem er de tijd voor!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 22:49

Je moet er wel 100 % achter staan als je dit wilt doen.
Weide houd in dat je dagelijks heen moet om te voeren en voor controle.
Je hebt natuurlijk ook verdere kosten ( voer, ontwormen, hoefsmid, enten etc. ) Dus alleen met 50 euro ben je er nog lang niet.
Het is een hele verantwoordelijkheid en kost je ook veel vrije tijd.
Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:06

je moet niet naar de prijs kijken,maar naar je eigen motivatie.ikdenk dat je er helemaal niet aan moet beginnen op deze manier
doe het over een paar jaar als je er 100% achter staat en het niet af laat hangen van 50 euro.
zoek een leuk paard waar af en toe op mag rijden en geniet daar gewoon van...geen kosten en niet alleen verantwoordelijk.
succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 09:00

Het is niet dat ik er nog nog niet helemaal achter sta, maar het is gewoon deze periode. Normaal gesproken had ik er echt alles voor over gehad.

Maar ik denk idd toch maar dat ik het niet doe. Ik vind ook dat ik er helemaal achter moet staan, maar dat lukt me nu gewoon niet.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:31

Niet doen als je er niet helemaal voor wil gaan en niet weet of je er zin in hebt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:34

Als je alleen een paard kan houden met die 50 euro per maand moet je het niet doen. Wat als die optie verdwijnt en je een stal moet zoeken? Zit je gelijk in de problemen. Waarom wacht je niet lekker tot je wel mogelijkheden en motivatie hebt om aan een paard te beginnen?

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:59

als je niet lekker in je vel zit moet je het niet doen ik heb ooit de domme beslissing gemaakt om helemaal te stoppen met rijden doordat ik me niet goed voelde je hebt moon toch om te verzorgen das een super leuk beest ga gewoon verder met moon vertroetelen een paard onderhouden kost veel gels maar als ie onverwacht ziek word zit je dik in de kosten. ik weet natuurlijk niet waarom je niet lekker in je vel zit maar je moet er echt 100% achter staan mijn paard sleept me door mijn depressies heen zonder kan ik echt niet. sorry van mijn rare bericht zullen wel veel fouten in staan

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 11:41

ArwenLune schreef:
Als je alleen een paard kan houden met die 50 euro per maand moet je het niet doen. Wat als die optie verdwijnt en je een stal moet zoeken? Zit je gelijk in de problemen. Waarom wacht je niet lekker tot je wel mogelijkheden en motivatie hebt om aan een paard te beginnen?

Het is niet zo dat we alleen een paard zouden kunnen onderhouden met 50 euro per maand hoor. Knipoog Maar dit voorstel werd me gewoon gedaan. Knipoog Maargoed, ik denk toch maar niet dat ik het doe, normaal gesproken had ik nu echt een gat in de lucht gesprongen, maar het maakt me nu allemaal niets meer uit.. Scheve mond

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:54

Je hebt er geen stal bij, dat lijkt mij erg lastig. Hoe zit het met het rijden? Kan je je toekomstige paard zo in de wei zetten? hoe zit het met voeren, moet je dat zelf aan schaffen?
Ik denk voor dat zelfde geld je je toekomstigepaard neerstallen bij een boer oid, die zijn er genoeg in Groningen, toch?! Knipoog

Misschien kan je beter wachten met een eigen paard totdat je wat lekkerder in je vel zit en je precies weet wat je wil. Succes OK dan!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:10

He meid... wat oliebol voor je dat je niet zo lekker in je vel zit... Ach gut
Misschien idd volgende maand ofzo Knipoog
heel veel succes Knipoog

'In het land der blinden is eenoog koning'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:02

zit er een bak bij?

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:12

Sammm schreef:
Ik ben een enorme paardengek, en heb er normaal gesproken echt álles voor over om een paard te hebben. Maar nu, het interesseert me niet eens of ik nou wel een paard heb of niet.

Je geeft het antwoord zelf al. Niet doen dus!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:12

kan je er anders niet heel even mee wachten?
en idD zit er een bak bij ?

als dat niet zo is is het begrijpenlijk dat je er niet helemaal achter staat want wat moet je met een paard zonder bak? buiten rijden misschien... en in de zomer in de wei maar met nat weer kan dat niet...

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:46

Er zit wel een bak bij. Lachen Maar ik denk idd maar dat ik het niet doe. Ik kan beter wachten totdat ik gewoon weer beter in mijn vel zit, hoelang dat ook nog mag duren. Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:15

Lijkt me inderdaad niet verstandig om nu aan een eigen paard te beginnen. Je bent er op dit moment duidelijk niet klaar voor en dat is zowel voor je paard als voor jezelf niet eerlijk.

* To Belg, or not to Belg *

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:18

Ik zou eerst even aan jezelf denken en dan aan een paardje joh!
Zorg dat je je weer wat lekkerder voelt, lekker in de zon als die strax weer wat meer schijnt!
Maar 50 euro vind ik netjes. Bij 'mijn' boer kost weidegang 45 euro. De bak is 5 minuten stappen.

Faber quisque fortunae suae

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:41

Waarom kijk je niet of je Moon kan kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:44

irish_lady schreef:
Waarom kijk je niet of je Moon kan kopen?

Ik zou haar graag willen kopen, maar ze doen haar echt niet weg.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:51

Hou het dan lekker bij haar, zorg dat je troost in haar kan vinden en zij in jouw en meis: geen probleem zo groot of er is een oplossing!


KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:09

Misschien kun je een beetje gaan kijken naar paarden die te koop staan (Kijken maar niet kopen) totdat je er echt enthousiast van word. En anders gewoon niet doen. Als je het paard van je leven tegenkomt weet ik zeker dat je er wel zin in hebt om vanalles te regelen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:13

Je moet je denk ik afvragen of het eerlijk is tov het paard. Als jij nu niet lekker in je vel zit, zul je dat op het paard overbrengen. Dan is hij niet zo welkom als hij normaal zou zijn. Lijkt me niet eerlijk ten opzichte van het dier.

'Paint' it 'Black'

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:20

Even tussendoor; je moet dus nog een paard kopen?
Dat begreep ik dus niet uit je verhaal.
Zoals je er nu tegenover staat, absoluut niet doen! Als je voor een eigen paard kiest, dan moet je er wel voor 200% achter staan. Misschien kun je dat plekje nog een beetje warm houden, voor als je beter in je vel zit.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:58

zorg eert dat je weer blij en gelukkig met jezelf word!!!!!!
je klinkt zo ontzettend down!
kop op!!!!!!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _Lois_, aliida, amber15, carina, DeGelukkige4, Donnatella, Earth, Isa_Sofie, Jorissie, Linde_C, mamabird, Marsie2, MissWeenie, Mliiesje, Noblesse_, Roihi, roosjenat, RoxanneJessy, Sting, Vagabondo en 109 bezoekers