Interessante discussie over Gribaldi (split)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 09:35

We hebben nu de nodige pagina's over Gribaldi.

In mijn ogen wordt het ook eens tijd om te vertellen wie hij verder is dan de "zwarte".

Hij dient ook nog vererver te zijn.
Het volgende neem ik op uit IDS. want je wilt toch weten hoe goed is hij in zijn vererving.

1. Hij staat op de 6 de plaats in de dressuur index.
2. Hij heeft bijna 800 nakomenlingen die 4 jaar en ouder zijn.
3. Hij heeft 155 nakomenlingen in de 'dressuursport" lopen, (4 jaar en ouder)
4. Er zijn er 2 die springen.
5. Ik weet niet waar de rest is
6. Tot heden heeft hij eigenlijk nog weinig goed gekeurde zonen gebracht.

Dit zijn gegevens die getoetst zijn.
Waar ik mee wil zeggen, is het wel zo'n topper in vererving??

Of lees ik de cijfers verkeerd.??

p.s. Er zijn van die grote aantaallen er maar 20 die een verrichtingstest hebben gelopen.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:48

Hij heeft nu iets van 6 goedgekeurde zonen dacht ik?
Noem me in de eerste plaats eens een hengst (edit: van die leeftijd Knipoog ) met dat aantal dekkingen die beter doet en zelf ook GP loopt.
Zijn je cijfers trouwens inernationaal?

Die hoge dekcijfers hoef je je niet blind op te staren, z'n dekgeld bleef ondermaats en hij kreeg zowat elke merrie over de vloer. Hij heeft wat bloed nodig in de moederlijn, iet sdat bij jullie misschien wat laat ontdekt is....
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 22-03-04 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 09:51

Deze cijfers zijn gebaseerd op de Nederlandse fokkerij en de aanparing met dat merriemateriaal.

En dat moet toch een representieve weergave zijn.?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 09:52

Zannekin schreef:

Citaat:
Noem me in de eerste plaats eens een hengst met dat aantal dekkingen die beter doet en zelf ook GP loopt
.

Ik had het over de verervingskracht binnen het grootste stamboek van de Wereld.!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:53

ceasario schreef:
Deze cijfers zijn gebaseerd op de Nederlandse fokkerij en de aanparing met dat merriemateriaal.

En dat moet toch een representieve weergave zijn.?


Nee hoor, die dekcijfers gaan ook over de buitenlanders die hij over de vloer krijgt.
Hoeveel buitenlandse dekkingen kreeg hij: om daaruit dan toch 5 zonen goedgekeurd te krijgen in 3 landen buiten Nederland lijkt me wel OK.


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:54

ceasario"]
[quote="Zannekin schreef:

Citaat:
Noem me in de eerste plaats eens een hengst met dat aantal dekkingen die beter doet en zelf ook GP loopt
.

Ik had het over de verervingskracht binnen het grootste stamboek van de Wereld.!


Zegt iets over het karakter en de mogelijkheid aan grote druk te weerstaan.
Noem anders eens eentje die geen GP loopt.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 09:55

Ik wil niet muggenziften.
Maar het gaat over dekkingen binnen het KWPN.

Citaat:
Noem anders eens eentje die geen GP loopt


Daar heb ik het niet over. Wel ff lezen>

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:57

Wel vandaar mijn vraag uit hoeveel buitenlandse dekkingen hij 5 zonen goedgekeurd kreeg?
Want misschien zegt het meer over de merries die hij aangeboden kreeg in Nederland dan?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 09:59

Zannekin schreef:
Wel vandaar mijn vraag uit hoeveel buitenlandse dekkingen hij 5 zonen goedgekeurd zijn?
Want misschien zegt het meer over de merries die hij aangeboden kreeg in Nederland dan niet?



Citaat:
Wel vandaar mijn vraag uit hoeveel buitenlandse dekkingen hij 5 zonen goedgekeurd zijn?


Dat goedkeuren ligt mij inziens aan de verschillende inzichten van comm.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:07

ceasario schreef:
Ik had het over de verervingskracht binnen het grootste stamboek van de Wereld.!

Whoooaaaah, dekt Gribaldi nu ook al bij de Quarters???
Haha!.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:09

Ik geef maar weer wat ik lees. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:19

Ach we hebben nou PB die ggk gaat worden toch? Knipoog

En de Gribaldi x Goodtimes was ook aangewezen.

En laten we niet vergeten, bij die 800 nakomelingen zitten ook gribels met hele "gewone" moeders, hij heeft o.a. appaloosa's gedekt Haha! is overigens wel een goedgekuerde zoon van gekomen Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:21

Wouter24 schreef:

En laten we niet vergeten, bij die 800 nakomelingen zitten ook gribels met hele "gewone" moeders, Haha!



Dus wie zien hem voorlopig nog niet het boek "Stempelhengsten".

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:23

Ik zal eens op gaan zoeken hoeveel goedgekeurde kinderen die al heeft dat gaat over de 10 heen misschien wel richting 20. Dat mensen hem niet kunnen combineren met kwpn merries is niet zijn schuld. Ik denk dat de hengst zich al voldoende bewezen heeft. Maar ook daar zijn al verscheidene topics aan gewijd. In duitsland is het aantal dekkingen met gribladi beduidend minder terwijl hij daar al een heel aantal ggk zonen heeft wat overigens niet zomaar de eerste de beste hengsten zijn!
Maar idd lov ruben was er ook en die doet het ook niet onverdienstelijk onder miranda rongen, alleen met applaus moeten ze nog even oefenen Haha!
Btw ook complimentje voor yvonne kopaal Vindt het knap wat ze met die jonge paarden doet. Dat getuigd van erg veel lef en een super vaste zit. Netjes hoor zijn er denk ik niet veel die dat zo na doen. (was zij ook niet degene die terlia vorig jaar onder het zadel voor bracht op de show toen die net zadelmak was?)
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 22-03-04 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:25

Zardin-Firfod (Gribaldi x Schwadroneur)
Algemeen Kampioen Hengstenkeuring in Denemarken. Deze 3 jarige hengst heeft zijn verrichtingsonderzoek in Vilhelmborg afgelegd en daar het onderzoek gewonnen met de hoogste punten voor de basisgangen.

Distelzar (Gribaldi x Arogno)Duurst verkochte Trakehner Elite Veiling in Medingen voor het astronomische bedrag verkocht van maar liefst DM 600.000,--. In juni voor de Bundeschampionatselectie, kampioen 3-jarige Trakehner-nakomelingen onder het zadel. Op het Bundeschampionat in augustus van geheel Duitsland, als vierde geëindigd met zijn ruiter Burkhard Wahler.

Hofrat (Gribaldi x Guter Planet)
In juni voor de Bundeschampionat-selectie reservekampioen van de 3-jarige Trakehner nakomelingen onder het zadel. Op het
Bundeschampionat in augustus van geheel Duitsland als elfde geëindigd met zijn ruiter Hans Jürgen Armbrust.

Galando (Gribaldi x Ulft)
In 2000 in Nordrheim-Westfalen goedgekeurd en daarna een goede 30-dagentest gelopen in Münster-Handorf.

Painted Black (Gribaldi x Ferro)
Afgelopen zomer als 8e geëindigd bij de PAVO-Cup finale in Ermelo samen met zijn amazone Tanja Awater. Daarna is Painted Black in de hengstencompetitie uitgebracht door Hans Peter Minderhoud en heeft maar liefst alle drie de wedstrijden gewonnen in Weert, Zuidbroek en Goes.

Hoftänzer (Gribaldi x Guter Planet)
Reserve-kampioen Trakehner hengstenkeuring 2001 in Neumünster. Deze hoogbenige hengst viel erg positief op door zijn schwungvolle drag gepaard met kracht en souplesse. Hoftänzer is de volle broer van Hofrat.

naar mijn weten ggk hengsten Gribaldi:

* Painted Black (aes)
*Hoftanzer (trak.)
*Hofrat (trak.)
*Galando (westfalen)
*Zardin-Firfod (denemarken)

aangewezen hengsten:

*Gribaldi x Amor (2001)
*Gribaldi x Daimler
*Gribladi x Dutch Boy
*Gribaldi x Clavecimbel
*Gribaldi x Amor (2003)
*Gribaldi x Cabochon

dit allemaal uit me hoofd er zullen er vast wel nog veel meer zijn, ongekend voor een hengst van zijn leeftijd!!

Dit was een oude post van mij van twee jaar geleden, toen had ie dit allemaal dus al achter zijn naam staan.
Laatst bijgewerkt door amagun op 22-03-04 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:25

Ik wel hem beslist niet neerhalen, integendeel.
Maar in een fokkerij is het niet verkeerd om ook eens te relativeren.
Waar zijn anders die cijfers voor?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:29

Ik denk eerder dat het probleem met gribaldi binnen de kwpn fokkerij ligt. Hoe kan het dat gribaldi met relatief veel minder aantal dekkingen bij vele andere stamboeken wel ggk zonen krijgt? Nrps aes appalousa stamboek trakhener deens verband en nog een aantal andere duitse stamboeken... Je moet de cijfers ook in zijn verband zien. En zoals wouter al zegt weet je niet wat voor merries hij gehad heeft. En als ik zo op wedstrijden kijk etc heeft ie ook al een heel aantal goede sportpaarden gebracht.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:31

Een heel rijtje aangewezen hengsten dus................
waarvan er uiteindelijk niet één Ermelo goed heeft doorlopen?

Of lees ik dat nu verkeerd?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:31

heeft ie ook al een heel aantal goede sportpaarden gebracht

Dat klopt onder die 20 %

En vergeet niet het is een discussie!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:36

Gribaldi had nu ook 2 nakomelingen bij het WK in Verden, die goed presteerden. Internationaal is hij goedgekeurd voor: Oldenburg, Deens Warmbloed en Frankrijk (Label Dressage). Hij is nog te jong om ook zonen te hebben die GP lopen.
Kortom, ik denk niet dat de wereld het zich zal aantrekken dat hij niet in het KWPN boek stempelhengsten komt te staan. Dat zegt idd meer over de commissies en merries dan over nakomelingen van de hengst zelf.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:39

Wouter24 schreef:
En laten we niet vergeten, bij die 800 nakomelingen zitten ook gribels met hele "gewone" moeders, hij heeft o.a. appaloosa's gedekt Haha! is overigens wel een goedgekuerde zoon van gekomen Haha!


Ja klopt Wouter, die ggk Appaloosa staat bij mij op stal in Nijkerk. Leuk dier hoor, een echt pipi langkous paard Haha!.

Maar voor het te erg offtopic gaat, deze discussie over Grib is toch al vaker gehouden? Ik denk dat er wel meer mensen zijn de zich afvragen waarom Grib geen enkele ggk KWPN zoon heeft (waaronder ik *LOL*.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:56

Je kan je ook afvragen waarom gribaldi bij andere stamboeken wel ggk zonen heeft uit veel minder dekkingen en waarom bij het kwpn niet??

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:09

Volgens mij door het bloed dat hij toch nodig heeft. Die Deense is ook uit een Schwadroneur moeder. Ik denk dat hij bij het KWPN te zeer als veredeler wordt gebruikt

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:30

GribaldiFAN schreef:
Je kan je ook afvragen waarom gribaldi bij andere stamboeken wel ggk zonen heeft uit veel minder dekkingen en waarom bij het kwpn niet??


Is imo dezelfde vraag,... Vraag blijft nl. waarom het KWPN nog geen een ggk gribaldi zoon heeft. Iemand die antwoord durft en kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:35

GribaldiFAN schreef:
Dat mensen hem niet kunnen combineren met kwpn merries is niet zijn schuld.


Hier hebben natuurlijk alle hengsten last van, dus ik vind niet dat het een sterk argument is. Een hengst die 800 merries dekt, dan zijn niet 800 foute merries of niet passende combinaties.

Wat de werkelijke reden is waarom het KWPN geen Gribaldi's goedkeurd weet ik niet.

Zal het vanavond eens aan Hamoen vragen Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 55 bezoekers