springwedstrijd met mijn gekke merrie!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

springwedstrijd met mijn gekke merrie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 17:53

Nou vandaag moest Jasmijn springen een onderlinge wedstrijd bij ons op de manege.
Doordat ze met springen zo heftig is voor mijn te heftig springt een jongen bij ons op de manege met haar.
Nou het was weer feest ,de laatste keer dat ze een parcours heeft gesprongen was in november. Met losrijden was ze al flink heet en na 2 keer gesneden te zijn door een ander terwijl ze op de sprong afgingen werd ze er niet rustiger op (sommige mensen weten nog steeds niet wat sprong vrij betekent) dus ik was reuzebenieuwd hoe dat in het parcours zou gaan.
Het viel gelukkig alles mee ,ze was wel weer erg heftig en ging tamenlijk hard maar kwam in beide keren toch redelijk goed rond.
De eerste keer sprong ze op het eind de verkeerde hindernis was een beetje out off control. En bij de 2e ronde nam ze aan het eind nog een driesprong extra mee toen was het wel te voorkomen maar ach voor de 1e plaats kwamen ze toch niet meer in aanmerking. Al bij al dus best een geslaagde dag en een blij en vrolijk paard op stal want dat springen dat vindt ze te gek.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:52

gelukkig maar dat je toch een leuke dag hebt gehad Knipoog

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:59

wel grappig dat je een paard hebt die zo graag springt. ik zou het zelf niet durven dus heb ik echt welbewondering voor de ruiter OK dan!

groetje stephje

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 01:14

Het klinkt misschien hard maar een verkeerd parcours springen omdat je hem niet meer kan houden.... Dan moet je als ruiter ook nog aardig wat leren (die jongen dan hè) ennuh, als ze zo stormen in het parcours kan het ook duiden op een mondprobleem. Maarach, je hebt er ook gekken bijzitten hoor.... maar veel minder dan dat je denkt.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 15:57

annegti schreef:
Het klinkt misschien hard maar een verkeerd parcours springen omdat je hem niet meer kan houden.... Dan moet je als ruiter ook nog aardig wat leren (die jongen dan hè) ennuh, als ze zo stormen in het parcours kan het ook duiden op een mondprobleem. Maarach, je hebt er ook gekken bijzitten hoor.... maar veel minder dan dat je denkt.



Nou dat is in dit geval niet aan de orde dat mondprobleem dan he en daar ben ik heel zeker van aangezien ze onder regelmatige controle staat ivm met een vroegere kiesoperatie.
Mijn merrie wordt gewoon erg heet mede omdat ze het eigenlijk te weinig doet en ja kom je dan in een lijn niet goed uit kan dat gebeuren zeker omdat de hindernis die ze wel nam er schuin op stond.
IK ben het wel met je eens dat vooral in dit geval het paard moet leren wachten en dat is niet haar sterkste kant.
En hij moet vast ook nog vanalles leren zoals wij allen toch !!! Dat is zo leuk met paardrijden je bent nooit uitgeleerd....