Isolda heeft me er even aan herinnerd....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 17:49

Want ik was vergeten wat een ontzettend, verschrikkelijke feeks Isolda is!
Sjonge jonge, wat een rit heb ik vandaag gemaakt, het was weer als vanouds.
Het zat er al ongeveer twee weken aan te komen, maar dat had ik niet in de gaten. TOt vandaag.
Giftige grassprieten, killerfazanten, agressieve meeuwen en nog veel meer levensbedreigende dingen.
Rustig stappen aan een lang teugeltje en vervolgens uit het niets een sprint trekken.
Huizenhoge bokken, met alle 4 benen de lucht in.
Passage, piaffe en meer hoge dressuur oefeningen passeren de revue, maar helaas niet op commando.
Een ienimienie klein beetje concentratie vragen heeft geen zin. Zelf overgangen maken is moeilijk en wordt afgedaan met een giga-bok afgewisseld met een slipstop, vervolgd door een steiger.
Hoezo gelderse paarden zijn braaf?

Draf en galop oefeningen in het mulle, zware strandzand mochten niet baten, na 2 km was ze nog niet uitgeput. Extreme duivel

Hopeloos geval dat paard van mij.
Maar ja, zij zal wel denken, anders verveelt Jantina zich nog }>


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 17:55

zit 'm in het weer denk ik. Gister heeft Lodewijk tot 5 keer toe gebokt 1 keer scheelde het niet veel of ik had een zandbad gehad.

En dat terwijl hij als ie heel wild is hooguit 5 keer per jaar bokt.....

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:00

Tsssssss...wat een drakerige paarden hebben jullie toch zeg...Escala bokt (tot nog toe...even afkloppen...) gemiddeld maar 1 keer (en dan praten we over een inieminivreugdebokje waarbij de achterbenen zo'n 15 cm van de grond af komen... Haha! ) in de 3,5 jaar... Schijnheilig wat een lief paard heb ik toch Haha! Ben wel blij dat jullie me daar weer even op wijzen... Knipoog BTW...we hebben het nu wel over bokken onder het zadel he...los oefent ze nog wel eens een handstandje natuurlijk...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 19:04

Wat heeeerlijk zo'n paard Vikki! Wil je ruilen? Haha!
Of misschien moet ze even met Escaal praten, wie weet leert ze er wat van *LOL*

Ik had de afgelopen maanden even het idee dat het drakerige weg was. Braaf doen wat er gevraagt werd, keurig netjes lopen..... Helaas, te vroeg gejuigd Party!!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:09

Tja, vikki, dat heb ik nou ook met mijn arab.
Ze zeggen wel dat arabjes zo wild zijn.... Maar dat zijn gewoon die Groningers en Geldelanders! Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:11

ach, op zich zit hier ook een voordeel aan: gratis zitles! Haha!
heb je al spierpijn van het klemmen..?
Staat ze veel op stal nu of niet?
Dat ze onder het ridjen van die explosies krijgt..?
Leorna is u ook wat frisser, ik rijd nog maar 1 keer per week hooguit en het is koud en 't waait wat, maar ze staat 24/7 in het land en is dat dus gewend en ze zou dus elke dag kunnen rennne enzo.. Verward
Maar over het algemeen wordt zij dan gewoon erg trekkerig/drammerig, lopt te zeuren, maar na een sprintje is dat meestal wat minder.
Ze bokt meestal alleen op het moment dat ik
( blijkbaar..) het commando "3-2-1-GO!!" geef, namelijk wannneer ik mijn teugels ff wat minder strak houd..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 19:17

Ja ze staat snachts op stal, maar wat ik boven omschreven heb is typisch Isolda. Niet bijzonders, bijzonder was het eigelijk dat ze daarvoor ZO braaf was! Haha!
De kou speelt wel mee hoor, ze denkt dat ze het warmer krijgt met gek doen als door werken met mij!

Zitles, ja ik voelde mijn spieren wel hoor! Vooral inhouden, dat doet het hem. Isolda kan ook aardig drammen, net een tank *LOL*
Ik had gedacht dat ze na Udinde braver was geworden. Dat gebeurd vaker met merries, dat ze liever worden, rustiger. Helaas pindakaas, Isolda is net als toen ze 4 was. Misschien lijd ze aan geheugenverlies en denkt ze nog steeds dat ze 4 is, ipv bijna 12!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:33

leorna lijkt in haar gedrag idd wat minder druk, maar o.h.z. is daar niet veel van te merken.
En dat wat leo misschien rustiger is geworden, compenseert wayorna ruimschoots.. Knipoog

heb jij je kleine meid nu weer thuis of niet..?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:35

Wat ben ik blij dat die van mij zo'n braverd is Haha! De eerste keer dat die van mij begon te bokken was toen ik haar nog maar net had. Ik was er niet op berekend en daar ging ik dus. Daarna heeft ze nog 1 keer gebokt en toen wist ik dat ze het zou doen. En ik ben dus ook braaf blijven zitten Haha! Het scheelt dat je na zolang je paard wel gaat kennen en je het min of meer kan verwachten wanneer ze gaan lopen etteren }> dat ze een bok geven.
En je zou toch denken dat Isolda er toch wel overheen is met haar 12 jaar *LOL*
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:06

Jeetje, dat je er niet afgevlogen bent joh! Goede zit heb jij!

Bij ons waren de paarden gisteren ook zo door het dolle, hing er iets in de lucht of zo?

Ik heb Kaminka gelongeerd en die voerde weer haar "arabierenact" op tot hilariteit van diverse stalgenoten en hun paarden....

Alleen Toon was zichzelf... heel cool Haha! Cool

Nou ja, je moet maar zo denken: Isolda zit in ieder geval goed in haar vel dat ze zo doet! Beetje positief bekijken! Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:26

Gelukkig zit er op mijn paard geen "bokknopje". Het enige wat hij uitspookt, is een ieniemienie huppeltje als hij kwaad is, en met longeren naait hij er af en toe uit. (dan denkt ie waarschijnlijk: papa was een renpaard, ik zal eens laten zien dat ik zijn zoon ben!) Ik heb hem nu bijna een jaar en nog steeds niet eraf gekukeld, hoera!! Alleen mis het bokken soms wel...

Toos paardloos

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:03

Barbiano bokt nooooooooooooit onder het zadel in de wei kan hij zich ooit uitsloven maar daar is dan alles mee gezegd. Hij kan ten hoogstens uit pissigheid een keer slaan naar mijn been. Haha! Grappig


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 13:11

*LOL* Die zit van mij is niet zo heel erg geweldig hoor Mieke. Alleen op Isolda is ie wel geperfectioneerd wat dat betreft!
Ik voel precies aan wanneer er eentje aankomt of wanneer ze begint te etteren. Gelukkig!
Isolda is een lieve schat, alleen vergeet ze weleens dat ze al bijna 12 is en geen 4 meer.....

Ik moet het inderdaad maar positief bekijken, LOL heeft ze wel in onze ritten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, Mark0919, Mnoonn, Poety, Rivendell, Vagabondo, VosjeN en 40 bezoekers