Papieren kwijt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Als iemand zegt dat hij z'n stamboekpapieren kwijt is, zou dat dan werkelijk zo zijn?

Poll eindigt op

Ja, Diegene is ze echt kwijt
1 (5%)
Nee, Diegene heeft ze nooit gehad
16 (94%)

Totaal aantal stemmen: 17


SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Papieren kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 18:30

Toen ik mijn pony kocht, zeiden ze 'ze heeft wel papieren maar die zijn we kwijt'
Ik zelf geloof dit niet, maar dat maakt me ook niet uit of ze dat heeft of niet, maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dit een smoes vinden en hoeveel niet. Mijn paard heeft ook stamboek papieren en die liggen netjes op een vaste plek in een la, samen met het paardenpaspoort enzo.
Kan me ook niet snel in denken dat het kwijt is zomaar. Ik denk dat het gewoon is om de naam: er zitten stamboek papieren bij.

Geluk is een richting, geen punt -Loesje


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:40

Heb op allebei gestemd, ik denk dat je die papieren wel echt kan kwijtraken en dat er gerust ook mensen zijn die ze ook echt kwijt zijn.
maar volgens mij zijn er ook heel veel mensen die ze gewoon niet willen geven of zo...

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:48

Lijkt mij dat je gewoon zuinig bent op je papieren, wij hebben m altijd bij de startkaart en paspoort inzitten! Ik zou het niet geloven, vooral als ze er een of andere goeie afstamming bij verzinnen! Dan zorg je juist wel voor je papier!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:50

Mijn pony haar papieren zijn echt kwijtgeraakt, dat is een heel lang verhaal...
Zal het even proberen kort uit te leggen:
Sidney kwam samen met een andere pony aan op de manege (van een handelaar, als manegepony zeg maar...)
Zij bleef op de manege maar die andere pony ging naar particulier, die kregen toen haar papieren per ongeluk.
Zij hebben die papieren toen terug gestuurd naar de handelaar, maar die zijn daarna niet meer bij de manege eigenaar gekomen.
Ik kan ze dus aanvragen, maar dan zou ik een dna-test moeten laten doen en al dat gezeik.
En op papier kan je niet rijden en daar kan je niet van houden....
Is het nou echt een sportpaard met een hele goede afstamming waardoor die ineens in plaats van 3000 euro 13000 euro waard is, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen...


Maar ik ben ook van mening dat er mensen zijn die er gewoon over liegen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:52

heel simpel, bij geld overdarcht ook de papieren, zo niet, paard laten staan.
Veel kans dat er helemaal geen papieren zijn en je flink bedonderd bent met een vele oudere pony, waar het verhaal niet zuiver van is.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:54

Als bij een paard mét papieren die zoekraken door bijvoorbeeld een verhuizing of zo, dan kan de eigenaar bij het stamboek altijd opnieuw papieren aanvragen.
Vaak is een paard met papieren meer waard dan een paard zonder. Reden dus dat een eigenaar beter wel de papieren goed kan bewaren en ze mee verkopen.

Als er dus geen papieren bij een paard zitten, waarvan de verkoper zegt dat ze er wel bij horen, dan klopt er iets niet en dat kan van alles zijn.
Bij 'mijn' ras (de Quarter) denk ik dan altijd aan voorouders die misschien een erfelijke genetische afwijking hebben en raadt ik iedereen aan om daarop te laten testen.
Better be safe than sorrow Schijnheilig

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:16

Tuurlijk kan je gewoon je papieren kwijt zijn, niet iedereen is even entjes met die dingen.

Palermo zelfde verhaal, fokker zei dat die ze had meegegeven, verkoper zei dat die ze nooit had gehad.

Gewoon het stamboek opgebelt en heb de papiertjes gewoon hier thuis liggen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:26

je kan papieren natuurlijk écht kwijt zijn,maar dan kan je ze toch opnieuw aanvragen dacht ik?

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:41

"De papieren zijn kwijt" betekend meestal dat het paard een paar jaar ouder is als word beweerd...

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 19:45

Ja dat was ze ook , maarja en ik kan ze niet aanvragen, zou niet weten bij welk stamboek?? Haha! Weet echt niet wat voor ras het zou zijn, welsh ofso?

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:49

Je weet toch de ouders, dan weet je toch ook waar aan te vragen?

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:49

Nou, ik heb echt geen id. De vorige eigenaresse van Sting zei dat nl ook. Ze zat toen in een verhuizing en zou ze wel opsturen: ik heb ze nooit ontvangen. Gelukkig ben ik er nu achter wie zijn ouders zijn, dus meer hoef ik niet.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:53

je mist een optie in de zin van, dat ze er wel zijn maar bijvoorbeeld achter gehouden worden omdat ze de verkoop benadelen door bijv. zoals SM al zei over genetische punten. Maar ook zoals al gezegd is ivm bijvoorbeeld leeftijd.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥


ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:58

Cheveyo schreef:
je mist een optie in de zin van, dat ze er wel zijn maar bijvoorbeeld achter gehouden worden omdat ze de verkoop benadelen door bijv. zoals SM al zei over genetische punten. Maar ook zoals al gezegd is ivm bijvoorbeeld leeftijd.


Of ze hebben een ander paard de papieren van jouw paard meegegeven, dat gebeurd ook regelmatig.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:06

Het kan wel dat ze echt kwijt zijn, maar als ik zoiets hoor, dan zoek ik er wel iets achter.
Maar je kunt verloren papieren toch weer aanvragen? Aan de hand van het chipnummer kun je toch ook nagaan wie het paard is? Tenminste, als de papieren toen wel aanwezig waren.

* To Belg, or not to Belg *

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:22

Of het paard gechipt is ?? Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:27

ingvdh"]
[quote="Cheveyo schreef:
je mist een optie in de zin van, dat ze er wel zijn maar bijvoorbeeld achter gehouden worden omdat ze de verkoop benadelen door bijv. zoals SM al zei over genetische punten. Maar ook zoals al gezegd is ivm bijvoorbeeld leeftijd.


Of ze hebben een ander paard de papieren van jouw paard meegegeven, dat gebeurd ook regelmatig.
[/quote]

Idd dat kan bewust/onbewust gebeurd zijn.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:31

Zeker bij de verkoop van uitgekoerste dravers, gaat dat vaker zonder papier. Papieren zomaar kwijtraken? Lijkt me niet. Mijn haf komt bij een -in mijn ogen- louce handelaar vandaan, maar ik kreeg wel de papieren erbij en het klopte ook nog! Haha!

Ik weet precies waar de papieren liggen (in de map), waar zijn entingsboekje ligt (in de la met de andere boekjes van de honden) en het paspoort ligt standaard in de auto (ivm vervoeren).

Ik denk idd dat als het gezegd wordt dat de papieren kwijt zijn, er vaak een paar jaar afgesmokkeld wordt!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:13

Ik heb nog een papier van een paard wat van mij is gestolen.
Ik werd gebeld op een gegeven moment of ik de papieren had van de merrie en of ze de papieren mochten hebben.Ik wist niet wat ik mee maakte,en ik vertelde die mensen dat het paard gestolen was,en ik vroeg aan hun waar de merrie was,maar dat wilde ze niet zeggen en ze gooide de haak er op.De merrie was een Doruto x Amor x Wachtmeester.

leuke dresuur zadels te koop.
Euro Riding en kieffer en wintec.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 40 bezoekers