hoe ziet er een dag in het weekend er bij jullie uit?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 09:36

daar was ik wel eens benieuwd naar omdat ik mijn paard alleen in het weekends zie!

zo ziet mijn dag er uit:

8.15. eruit eten dan naar stal (die staat naast het huis waar ik slaap)
8.30. paarden water,biks en kuil geven.
9.00. dan doe ik de friese hengst naar buiten, in die tussentijd heb ik snel zijn stal uit gemest
9.30. mag de hengst weer naar binnen en dan gooi ik mijn veulens los en ga ik met ze spelen,
10.00 gaat de rest los in de bak (dat zijn 9 andere paarden) dan gaan de 2 welshjes los in het kleine stukje wei naast de bak, dan gaan mijn veulens met de shetveulen en lady los in de loods. meestal wordt in die tussen tijd de stallen gedaan, als er schoon zaagsel is.
12.00 ongeveer gaan alle paarden weer naar stalen paarden kuil geven.
12.30 tot 17.00 is de bak vrij voor iedereen om te rijden.
17.00 paarden water geven en kuil.
21.00 de paarden water geven soms nog wat kuil. lichten uit en dan weer naar huis omzelf te eten en klaar te maken om naar bed te gaan!

dit is allemaal ongeveer omdat we daar echt niet op de tijd letten! meestal zijn we 's ochtens me z'n 3en en naar 12 uur komt de rest maar de laatste 2 a 3 week was ik alleen 's ochtends en dat is wel een werk maar wel lekker.

nou vertel een hoe jullie dag in het weekend er uit ziet ben benieuwd



_________________
Als je niet durft achter je te kijken, en bang bent vooruit te kijken, kijk dan naast je en je beste vriendin zal er zijn!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: verana op 2001-12-13 10:05 ]</font>



XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:03

hehe ik ben verwend denk ik.

Ik slaap lekker uit, mijn vriend maakt een lekker ontbijtje voor me (lief he).
Dan ga ik me aankleden, haren doen enz.
Meestal ga ik dan even de stad in met mijn vriend.

smiddags gaan we dan vaak even naar de croissanterie om een broodje te halen.

daarna ga ik me omkleden om naar de manege te gaan, flair is al uitgemest, gevoerd enzo.

Dan zet ik haar even buiten met nog een andere pony.

Na een half uurtje haal ik ze er weer uit en ga ik poetsen, opzadelen en rijden.

Na het rijden zadel ik af zet ik flair op stal en geef ik haar eten.

Dan ga ik naar huis, douchen en weer opnieuw mijn haar doen en opmaken om uit te gaan.

Dan gaan we eten en gaan we de kroeg in en rond 24.00 gaan we de stad in.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:03

Redelijk op tijd wakker worden, honden uitlaten, koffie+broodje, boodschappen doen, omkleden en naar de manege, paard verzorgen en rijden.
In het weekend ga ik meestal naar het strand.
Na het rijden paard wederom verzorgen, nog even lekker losgooien (wanneer Flair er niet instaat *LOL* *LOL* *LOL* )
Aan het einde van de middag nog even terug om hem zijn voer te geven en om voer gereed te maken voor s'morgens (Kuil wordt gegeven) en weer naar huis.
Om de volgende dag waarschijnlijk hetzelfde ritueel te volgen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 13:26

ik sta om 700 uur op en ben dan 3 kwatier bezig om wakker te worden pak mijn stalen ros en gan naar de stal en dan voeren als dat nog neit is gedaan en dan pleuren wij de paarden in de stapmolen of de wei.en doen alle 16 stallen die zijn dan om ongeveer om 10 uur klaar en dan hooi voeren paarden naar binnen halen vegen om 11;30 midag eten geven en zelf eten en daarna een beetje aankloten en dan ga ik zelf mijn 2 paardjes rijden om 5 uur krijgen ze weer voer en dan naar huis toe.eten douchen naar het cafe en zondags sta ik weer om 8 uur in de stal.en dan is het weer het zelfde liedje

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:06

Tsja..verschilt. Meestal uur of 9 op, dan een tidje aanklooien. Tussendoor huiswerk doen, konijnenhok schoonmaken en rond een uur of 1 naar Spot toe, rijden, mesten enz enz. om een uurtje of 5 ga ik dan naar mijn beste vriendinnen toe, eet ik daar en dan lekker op stap om half 11. 2 uur weer naar huis, 11 uur 's ochtends werken en dat tot 6 uur.
Maar waarom zie je je paarden alleen maar in het weekend als ze naast je huis staan?? Verward

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:08

10 uur of zo wakker, hw maken, bokken, paardrijden, en s'avonds uit soms ga ik ook wel op zondag uit. Ik ga weekends ook wel naar vriendinnen toe of die komen bij mij!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:14

rond 10.00 uur uit bed. douchen en aankleden.
Om 11 uur komt er dan een klant voor de nagels.
om 13.00 uur ga ik boodschappen doen en even shoppen en nog wat dingen doen, waar ik door de weeks niet aan toe kom, dingen ophalen en wegbrengen enz... knufflen en wandelen met de hondjes. Om 17.00 eten we altijd bij mijn moeder op zaterdag, om 19.00 uur naar huis, omkleden en dan ben ik om 20.00 uur op stal. ben dan weer om 22.00 uur thuis en dan kijken we een filmpje, of komen en nog vrienden....
en als ik eerder naar stal ben geweest dan gaan we `s avonds naar de film, of ergens gezellig iets drinken.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 16:49

7:00 eruit, aankleden eten etc.
7:45 met de auto naar mn stal.
8:00 voeren, daarna zet ik de twee buiten.
Dan mesten, opruimen , voer voor s'middags klaarzetten.
Ook drollen uit de bak (waar ze altijd in buiten staan) scheppen.

De rest van de dag is altijd een verassing, omdat ik de ene keer naar de stal ga van vriendinnen van mij, de andere keer ga ik de stad in, de andere keer naar de zwarte markt etc.

13:00 voeren.

en om 18:00 binnenhalen en voeren.

Daarna lekker naar huis, eten, zonnebank, lekker in bad en dan klaarmaken om uit te gaan! Party!!

Dit was zo ongeveer de zaterdag.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:43

meestal om een uur of 9 opstaan en dan even rustig eten en de krant lezen. doorde weeks namelijk altijd snel eten en de krant kkijken.
Dan naar stal, uitmesten en rijden. Meestal met felix een buitenrit en dan daarna als ik nog zin heb en het niet te druk is Danno rijden.
Nu is Felix kreupel dus ik krijg het rustig de komende tijd. Danno maar om de dag rijden in de bak. Bah saai ik wil eruit.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:05

Mijn doordeweekse dagen zijn rustiger dan de zaterdag Lachen Dit omdat ik achterlijk weinig college heb (6 uur per week) en verder alleen af en toe een vergadering of groepswerk.
Maar een zaterdag:
7.30 uur op, ontbijten
8.30 bus naar Leek
9.00 - 17.00 uur werken
18.00 uur thuis, snel wat eten
19.00 uur naar mijn paardje
21.30 uur weer thuis, douchen, STAPPEN!!

Zondag:
uitslapen, paardrijden, en zo af en toe wat studeren Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:11

ik bgein om half 8 met werken tot half 6 duz weinig paarden Boos! voor de zomer vakantie werkte ik de ochtenden alleen en was ik smiddags bij de paarden!
dan was het als volgt!
half 8 tot 1 werken
om 1.15 eten
1.45 naar de paarden
2.00 was ik bij de paarden
en dan als eerste Peter Pan (nakomeling) pakken
was het zo rond 3 uur dan de Krack C nakomeling en rond 4 uur de Gribaldi pakken en om 5 uur snel naar huis! en om 6 uur werd ik weer ergens verwacht!

Deze 3 paarden longeerde en poetste ik, als ik nog tijd overhad dan gingen ze nog los met zn 3-en, vaak werd er 1 gereden smorgens dus had ik meer tijd per paard! dan was het nog lekker tutten!

Toen ik Geisha kreeg was het om 2 uur op stal, uitmesten 2.15 uur, dan opzadelen en poetsen zo tegen 3 uur was het dan meestal (hier ff kletsen en daar ff kletsen!) En dan rijden, om 3.45 was ik meestal klaar en dan afzadelen en dan ff op stal en ik ff opruimen en kletsen, na een half uurtje nog ff stappen... pluk pluk geisha uit dr stal, of nog ff benen wassen oid!en om 5 uur naar huis!

....

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:48

doorde weeks wordt hij om half 9 buiten gezet en krijgt hij bix en daarna kuil. 'savonds na m'n werk krijgt hijweer bix met musli en daarna kuil.Overdag staat hij op het land lekker gras te eten.In het weekend wordt hij ook buiten gezet en kom ik zelf rond 3 uur op stal om stal te mesten, eten klaar te maken en met hem aan de slag te gaan. leren stil staan, met je mee lopen, kunstjes enz. en lekker poetsen.rond 18 uur gaat stal dicht en ga ik naar huis toe.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:54

zaterdag:

- ik wordt wakker Lachen
- rond 10 a 11 uur naar Lex
- weitje uitmesten
- rond 1 a 2 uur de paarden eten + drinken geven (er is een takenverdeling)
- water naar de waterbak van Lex slepen
- ondertussen soms ook kindjes helpen met opzadelen ponytjes voor de les
- rond 4 uur ga ik poetsen + opzadelen
- kwart voor 5 les
- afzadelen
- pony''s eten en drinken geven....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 19:10

ik ga meestal 10 uur uit bed, dan ga ik ff bokken en vaak ga ik in het weekend naar Party-girl en soms komt ze bij mij...
als ik enit naar dr toe gaat ga ik naar bonanza, daar ga ik poetsen en rijden en als anja niet komt mest ik uit.
Dan ben ik meestal om een uur of 3 weer thuis en dan ga ik de knijnen schoonmaken en hamsters.
''s avonds ga ik meestal naar vriendin.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 19:40

om half 8 sta ik op Gaaaap en om 8 uur vertrek ik naar de stoeterij waar k werk Vork Dan ga ik om half 9, 6 of 7 paarden buiten zetten (ligt aan het weer), dan ff koffie drinken (YES...PAUZUUUU!! Haha! ). Dan ga ik een paard opzadelen, vaak ook losrijden, dan gaat de ruiter die er werkt erop en als hij gaat springen, help ik met bouwen, dan nog een paard klaar zetten en nog een en nog een...en dan rond 11 uur de paarden die buiten staan binnenhalen (en benen afspuiten als het buiten erg nat en modderig is, om mok te voorkomen). Dan weer 6 of 7 paarden buiten zetten, dan weer een paard klaar zetten en nog een en nog een en nog een en nog een en nog een, enz. Dan rond 15.00 uur de paarden wassen die de volgende dag mee op wedstrijd moeten en als ik ze heb gewassen, dan moet ik zadels, hoofdstellen etc. schoonmaken. Als ik dan daarna ok nog tijd (en zin) over heb, moet ik ook nog de kantine, zadelkamer, keuken en wc's schoonmaken (doe ik dus eigenlijk nooit meer...daar kom ik niet voor). En als ik tussendoor tijd heb, dan rijd ik nog even het paardje waar ik altijd op rijd Haha! Meestal ben ik 17.00 uur klaar, ik wil zelf ook niet langer blijven, omdat ik 's avonds uitga en dan doe ik van tevoren nog even een dutje Slapen !

Dat is mijn dag dus in het weekend.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 20:44

heeeeeeeel verschillend,ligt eraan hoeveel zin ik heb iig naar mn paardje gaan zaterdag avond uitgaan! zondag uitslapen en als ik ff tijd heb nog bij mn boy-toy langs

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 16:12

zaterdag: ik sta om half 11 op dan ga ik om 11 uur naar de manege. Dan ga ik het paard poetsen en zadelen waar ik op ga rijden.
Om 12 uur krijg ik dan (samen met meestal 9 mensen) les.
Om kwart voor 2 spring ik op de fiets en fiets ik naar staion sloterdijk om vervolgens om 14.15 de bus naar ruigoord te pakken.
In ruigoord mest ik 2 stallen uit, poest ik 1 pony en 1 paard.
Met de pony(Fleur = nu 2,5 jaar) ga ik dan even wandelen of ik gooi haar los, daarna ga ik het paard (domenic) rijden. om half 5 ga ik meestal weer terug.
zondag: om een uurtje of 11 sta ik op en ga om 11.45 weer naar sloterdijk en vervolgens naar ruigoord om te doen wat ik op zaterdag ook doe....
zo ziet mijn weekend er onegveer uit, en het bevalt me heel erg goed!! Haha!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:19

opstaan , douchen , ontbijten , aankleden en proberen wat aan mijn huiswerk te doen Schijnheilig .
om een uur of 10 ben ik bij mijn verzorgpony.
eerst uitmesten en aanvegen , dan , als het moet , spullen schoonmaken. vaak daarna een paar hindernissen opzetten , mijn pony poetsen , opzadelen + bandageren , en gaan rijden/springen.
na dat ik mijn pony heb verzorgd en op stal heb gezet , help ik vaak nog mee aan klusjes die nog even moeten gebeuren. om een uur of 5 ga ik voeren en zet ik alvast hooi neer voor de nacht , zodat de eigenaar het zo kan geven.
zo zit mijn zaterdag in elkaar. zondag ga ik niet naar mijn verzorgpony toe , op zondag maak ik huiswerk en leer alvast vooruit. dat moet wel , anders kom ik door de week niet aan mijn pony toe.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 22:40

's Ochtends rond een uur of 10 op. Dan ben ik 11 uur klaar, dan ga ik naar de manege en dan zit ik er rond 12 uur op want dan zijn er twee binnenbakken vrij want in de ene bak is de les en de ander is voor pension maar dan is er een pauze voor de lessen dus lekker veel ruimte! Dan rond een uur of 13-13.30 eraf lekker na verzorgen. Als ik klaar ben met mijn paardje ff wat eten en drinken in de kantine. Misschien dan nog de stad in, dan naar huis douchen enz enz......

Play Like A Man, Win Like A Woman!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 00:14

gaat niemand hier op wedstrijd ofzo??

Ik ga bijna ieder weekend op wedstrijd en dat is meestal op zaterdag dus dat zal ik effe beschrijven:

half 6 opstaan
6uur laden
6.30 wegrijden
bijv. 8.30 aankomst op wedstrijd
10 .00 uur rijden.
en dan verder over heel de dag wedstrijd rijden.

Dan meestal om een uur of 8 weer thuis zijn en dan nog een paard rijden en dan naar huis, eten en naar bed

Haha!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 08:09

ligt eraan of ik wedstrijd heb.. de ene week heb ik wedstrijd de andere week niet.
zoals vandaag: om 9.00 Lodewijk en Olympic naar buiten en in het land de veulens buiten zetten.
meestal zijn ze dan al gevoerd en zo niet voer ik ook even.
Ik begin dan met uitmesten en daarna mijn zadel schoonmaken.
als ik daarmee klaar ben gaat lot en piggy naar binnen en gaat de rest naar buiten. die paarden afmesten en dan met lottie wandelen.
Daarna hem wassen/vlechten de rest allemaal naar binnen en dan is het wel een uurtje of 5

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 11:53

ik rij geen paard in het weekend. Huilen komt omdat ik geen eigen paard heb. elk weekend ziet er voor mij weer anders uit. de ene keer slaap ik uit, de andere keer ga ik de stad in, noem het maar op! maar het liefst zou ik lekker op zaterdag een paardje willen doen als ik daar tijd voor heb.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 12:23


Nou ik sta ongeveer om 8 uur op, dan ga ik eten en een beet je tv kijken, en als Denise (eigenaar lyr) me heefd gebelt om heb te doen dat ga ik zo 11.00 naar lyrtje toe, stapmolen zetten, uitmesten, en rijden, dan ben ik ongeveer om 14.30 klaar en dan ga ik naar huis, m'n hondje uitlaten, dan soms bel ik een vriendin op om naar de stad te gaan ofzo.
en ja verder een beetje huiswerk maken Misselijk Misselijk

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 12:26

OOOw oliebol ik kom er nu achter dat ik allemaal spelfouten en zo heb gemaakt Haha! , en ik kan het niet meer veranderen Frusty Frusty Frusty, (beetje offtopic maar ja. Haha! )

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 13:08

Bijna ieder weekend is anders.
Zo'n 2 of 3 weekenden per maand ben ik van vrijdag tot zondag/maandag niet thuis, dan zorgt mijn vader voor de paarden.
Meestal gaan we dan zaterdagmorgen eerst boodschappen doen en 's middags de stad (Groningen) in, zondag is meestal lekker lui op de bank video's kijken.

Als ik wel thuis ben zorg ik zelf voor de paarden. Er is dan geen verschil met een doordeweekse dag. Gewoon om 7.30 uur voeren dus.
Meestal spreek ik met mijn moeder af om op zaterdag samen boodschappen te gaan doen (zij heeft wel een auto) en als ik geen vistite heb zit ik in het weekend veel te bokken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Lalladidoo, laura22, Lucia88, Mark0919, Vagabondo en 48 bezoekers