wat doen bij een lange zit in het vliegtuig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

wat doen bij een lange zit in het vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 20:03

Als ik voor een paar maanden naar Midden - Amerika ga moet ik een lange tijd in het vliegtuig zitten. Ik heb wel eerder gevlogen, maar nooit langer dan een uur (Engeland meerdere keren), dus ik zie hier best tegen op.

Heeft iemand tips voor me wat ik doen kan?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:07

Ehh, neem een goed boek mee? Tijdschriften? Discman? Game-boy? Sowieso op die lange vluchten is er meestal wel een compleet programma ingedeeld voor de TV Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:12

boek mee, evt tijdschrift. Na het eten een stevige bel cognac en dan ben je vaak ook wel een paar uurtjes weg. Verder is het gewoon blijven afzien, maar er komt een einde aan Extreme duivel

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:14

Zou idd een (aantal) boek(en) meenemen, muziekje erbij mbv discman... En oordopjes voor in het vliegtuig voor de films die ze eventueel draaien, weet niet met welke maatschappij je vliegt maar mn ouders zweren erbij! Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:15

Boek lezen, tv kijken, proberen te slapen...

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:19

Ben naar Nieuw Zeeland geweest 25 uur vliegen en in totaal 36 uur onderweg geweest(met overstappen etc)!

Tja en als je me vraagt wat ik gedaan heb?

Maar een uurtje of 2 geslapen in totaal , ik kon echt niet slapen in het vliegtuig!
Ik had een puzzelboekje mee... in totaal nog geen hele puzzel gemaakt! Boek mee... nog geen 5 pagina's gelezen!
Verder wat films gekeken, radio geluisterd en wat heen en weer lopen (als je aan het gangpad zit tenminste!)

Ik zou gewoon wat tijdschriften,puzzelboekjes meenemen en maar kijken hoe je je tijd doorkomt

Veel succes en plezier

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:19

Vooral die oordoppen is een tip!!! En ze laten vaak films zien

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:25

Vraag je huisarts om slaaptabletjes, zodat je toch even kunt slapen.
Geen alcohol gebruiken, dat komt op die hoogte veel harder aan, krijg je hoofdpijn van.
Vraag een plek bij het gangpad en ga elk uur even een rondje maken om je benen te strekken.
Verder hebben ze bij transatlantische vluchten altijd wel een film, je kunt een boek meenemen, of een spel (triominos in je eentje en dan figuren proberen te leggen)

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:30

Ik heb 10 uur in het vliegtuig naar Florida gezeten. Het ging eigenlijk heel snel. Neem wat leesvoer mee en een discman ofzo.
Ze hebben ook ongv 4 films met lange vluchten. ook een van de nieuwste.

Meestal kun je na een tijdje ook wel slapen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:51

kimmy schreef:
Vooral die oordoppen is een tip!!! En ze laten vaak films zien

Ik vlieg vrij regelmatig lange afstanden en heb tot zo ver altijd oordopjes gekregen in het vliegtuig. Transatlantische vluchten hebben inderdaad een uitgebreide selectie aan (recente) films, muziek, tv programma's en video spelletjes. (Ik hoop alleen dat je geen KLM vliegt, want die hebben alleen van die grote tv's) Meestal krijg je aan het begin van de vlucht een krant, maar het is altijd een aanrader om zelf een boek, of twee, mee te nemen als je wil lezen.

En je kan natuurlijk altijd met je buurman/vrouw praten. Zo heb ik eens een erg interest gesprek gehad over dat de islam eigenlijk de echte religie van de zwarte man is. Lachen

Vergeet niet tijdens de reis af en toe wat oefening te doen, voeten draaien etc, om dvt te voorkomen.

In ieder geval, fijne reis alvast! Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:32

ik heb nog nooit gevlogen, maar wel lange treinreizen gemaakt... en ik haalde altijd een hele zooi slaap in.... Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:38

Afgelopen zomer zijn we naar Turkije geweest en toen moesten we 3 uur vliegen!
Uhm ja wat heb ik toen gedaan....eigelijk niet veel.
Was meer kletsen enzo. Slapen kon ik niet

Dit jaar gaan we weer en hopelijk gaat m'n vriend mee dan! Maar ik neem wel iets te lezen mee.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:53

3 uur is niet lang, vanaf 10 uur is het lang Knipoog

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:15

Ik weet niet met welke vliegmaatschappij gaat.....Iberia is af te raden...vond ik tenminste.

Ik ben vorig jaar november nog naar midden-amerika gevlogen met Iberia. Ik had me wel voorbereid: leesboekje mee, puzzelboekje mee en niet te vergeten mijn gameboy.
Ten eerste waren die stewardessen op de vlucht naar Miami stuk voor stuk een potje chagerijnig!! Echt als ik er nu nog aan terug denk, kan ik nog pissig worden!
Ten tweede had ik mijn gameboy toch niet voor niets mee, dus ik dacht ff lekker te gameboyen, dat zat er dus ook niet in!! Dat was bij Iberia verboden!! GRRRRR Boos!
Ten derde maken ze je wakker (als je eindelijk een keertje slaapt) om het verduisteringsdingetje dicht te doen. Afbeelding

Dus dat werd alleen maar lezen, puzzelen en tv kijken....Het was een erg lange reis zo....
Als je niet mer Iberia vliegt....sorry voor het offtopic gaan.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:18

Hm, wij vliegen Iberia van de zomer, maar
a) chagrijnig ben ik ook in een vliegtuig Extreme duivel
b) gameboy heb ik niet
c) verduisteringsdingetje doen ze bij alle maatschappijen

dus dat moet lukken.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:26

Lielle"]
a) chagrijnig ben ik ook in een vliegtuig Extreme duivel
[/quote]
Ik werd vooral door hun chagerijnig ja...dat is niet bepaald klantvriendelijk zeg maar.

[quote="Lielle schreef:
c) verduisteringsdingetje doen ze bij alle maatschappijen

Dat ze je wakker maken om dat ding naar beneden te doen? Ik had dit nl. nog niet eerder meegemaakt.... En dan moest ie ook echt helemaal dicht zijn heh, dus ook niet een klein kiertje licht... Boos! Stel je voor zeg, dat je het daglicht ziet.....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:56

ik ben altijd chagrijinig in een vliegtuig, ik haat dat claustrofobische gevoel met mensen naast je en de leuning van de stoel voor je op 30 cm afstand.
en dat verduisteringsdingetje heb ik echt al vaker mee gemaakt, en idd tot op het laatste kiertje Frusty

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:04

Ondanks de verhalen dat je beter geen alcohol kunt drinken op zo'n vlucht zou ik gewoon lekker aan de borrel gaan want iets beters is er haast niet te doen en maakt het een beetje aangenamer Haha! Ik ben twee keer naar Nieuw Zeeland geweest en heb genoten van een goed glas whisky en champagne-ontbijt Haha! Persoonlijk merkte ik helemaal niets dat het sneller of zwaarder aansloeg. Verder hoop ik voor je dat je een eigen tv-scherm hebt zodat je zelf een beetje je films kunt bepalen (lang leven de JAL, Japan Airlines Haha! ). Boek lezen ben ik gewoonweg niet aan toe gekomen met een keus uit 15 films Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:07

Maarten schreef:
Ondanks de verhalen dat je beter geen alcohol kunt drinken op zo'n vlucht zou ik gewoon lekker aan de borrel gaan want iets beters is er haast niet te doen en maakt het een beetje aangenamer Haha! Ik ben twee keer naar Nieuw Zeeland geweest en heb genoten van een goed glas whisky en champagne-ontbijt Haha! Persoonlijk merkte ik helemaal niets dat het sneller of zwaarder aansloeg.


Goed glas cognac en Slapen Dromen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:11

Lielle schreef:
3 uur is niet lang, vanaf 10 uur is het lang Knipoog


Nou voor mij wel Tong uitsteken kan niet lang stil zitten Schijnheilig

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:18

Guinevere schreef:
(Ik hoop alleen dat je geen KLM vliegt, want die hebben alleen van die grote tv's)


Is dat altijd bij KLM? Huilen
Ik moet in juni 11 uur vliegen naar Thailand namelijk met KLM.
Ach kom de tijd wel door.

Naar New York was het ruim 8 uur. Heb gelezen, gepuzzeld en vooral veel muziek geluisterd en gedacht aan wat ik allemaal ging doen op mijn bestemming! De film kon ik net niet zien dankzij erg dikke man voor mij Boos! kreeg idd oordopjes van de maatschappij (Delta Airlines)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:33

Het klinkt misschien heel raar, maar als je snel last hebt van "zware benen", kan je het beste een paar steunkousen aantrekken Bloos ! (die zijn er ook in kniekousen-versie Knipoog ).
Ik heb hier vaak erg veel last van en sinds ik die tip heb gekregen, is het een stuk aangenamer voor mij Lachen . Ik zit ook het liefst aan het gangpad, zodat ik regelmatig even de benen kan strekken.
Verder heb ik ook het hele arsenaal aan boeken, puzzels e.d. mee, maar in de regel lees ik minder dan ik van plan was Clown !
Nog 12 nachtjes slapen en dan vlieg ik naar Mexico, samen met de hele (schoon) familie, waaronder ook mijn neefjes van bijna 5 en bijna 4. Mijn schoonzusje is zwanger van de derde en ik denk dat zij en m´n zwager het af-en-toe wel lekker vinden om die knulletjes even "kwijt" te zijn Haha! .
Ik denk dat mijn vlucht dus uit veel babysitten zal bestaan Knipoog !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 22-03-04 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:33

Alles vanaf 3 uur vliegen vind ik lang. Ik kan echt in ieder vervoermiddel slapen (bus, trein, tram) maar NIET in een vliegtuig. En dat voel ik wel als ik eruit kom. Boos!

Mijn eerste keer vliegen was naar Aruba, zo'n 9 uur. Meteen een goeie vuurdoop. Daarna nog een keer naar Australië geweest (12 + 10 = 22 uur) en terug, en een keer naar Nieuw-Zeeland (12 + 12 = 24 uur) en terug. Gelukkig had ik op de laatste terugweg slaaptabletten (nog bedankt Maarten! Lachen ) waar ik mezelf toch 2 x 4 uur mee onder zeil heb gebracht. Want hoe ik ook probeer te lezen en te Tetrissen onderweg, ik kan maar niet wennen aan die lange vluchten. Word er erg onrustig van en dan lukt het slapen al helemaal niet.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:42

Om op mijn vakantiebestemmingen te komen van de afgelopen jaren ehb ik ook vluchten van minstens 12 uur gemaakt. Het fijnste vind ik altijd al sik 's nachts moet vliegen, dan lukt het me tenminste nog een beetje om te slapen in het vliegtuig.
Verder zorg ik altijd dat ik een aantal tijdschriften meeneem, die ik vervolgens dan weer in het vliegtuig of op het vliegveld achterlaat (scheelt weer bagage Knipoog ) of ik begin al in één van de boeken te lezen die ik meeneem.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:43

Ik heb ooit eens een Harry Potter boek gekocht op het vliegveld, voor in de strandstoel. Maar ik had Harry Potter dus al uit voordat ik ook maar 1 voet op Turkse (ja, vloog toen naar Turkije) had gezet. Vond ik niet zo slim van mezelf. Dus ben voorbereid.......
Zo'n puzzelboekje wil wel helpen om de tijd om te krijgen en een discman is ook geen slecht idee.
Ik ben ook eens met Martinair gevlogen en daar heb ik de tijd gewoon om gegeten, dat was ook erg prettig Haha! . Die bleven maar komen met eten.(gelukkig was het de terugreis en hoefde ik toch niet meer in mijn bikini voor de rest van het jaar)