Waterdichte deken is niet waterdicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Waterdichte deken is niet waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 12:05

Een paar weken terug hebben DinkeyGirl en ik nieuwe dekens gekocht voor Gate en Dinkey.
We hadden al goede dekens, maar die waren niet waterdicht, dus konden we de pony's niet 24/7 op stal + de wei laten.
Vandaar dat we allebei deze deken hebben gekocht (hij was € 100):

(van de Harry's horse site)
Citaat:
3220331 Harry's Horse® Buitendeken 'High Tech'.

Buitenzijde: 600D 'honingraat' ripstop, waterdicht en ademend polyester.

Vulling: Polyfill.

Voorzien van: •Dubbele borstsluiting met nylon borstvoering tegen schuren. •Loopsplitten. •Beschermbontje aan de schoft. •Naadloos op de rug. •Kruissingels welke door de deken heen sluiten. •Afneembare bilkoorden. •Staartflap. •Luxe titaniumkleurige fournituren.

[img]
http://www.harryshorse.nl/fotos/produkt ... .gif[/img]

•Kleur: Donkerblauw, donkerblauw/beige afgebiesd, 150 gram vulling, maten: 115 t/m 215 cm. (deze hebben we)


Het viel me al op dat na een regenbui de naad bij de staartflap doorlekte (met het gevolg dat het water eronder ook een beetje doortrok naar boven).

Nu kwam ik donderdag bij Gate, en had het die ochtend geregend. Gate was dus buiten blijven staan (ze vindt regen niet zo erg Tong uitsteken ), maar de deken was behoorlijk doorgelekt. Heel de binnekant van de voorkant was zeiknat, aan de zijkant was het bij streep ook doorgelekt (en aan de binnekant was het water dus naar boven getrokken), ook bij de staartflap was dit het geval.
Ik heb Gate dus maar weer met haar oude winterdeken op stal gezet
Dinkey had waarschijnlijk grotendeels in stal gestaan toen het regende, bij hem was de binnenkant rond de staartflap alleen nat.

Het water lekt dus bij alle naden door.
Is dit normaal en hebben jullie dat misschien ook?
Zal een spray helpen om de naden van de deken wel waterdicht te krijgen?
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 21-03-04 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:08

ga gewoon even terug naar de winkel, hun zeggen dat hij waterdicht hoort te zijn en dat is die niet, de winkel zal dan contact opnemen met de fabrikant, misschien heb jij net een 'mislukt' exemplaar gekocht of is de deken geheel niet goed. suc6!en laat het ff wete!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:15

Als er staat dta hij waterdicht is dan moeten ze dat ook waar maken hoor!
Ik zou gewoon terug gaan.

Als ze het echt niet terug nemen kun je die tentenspray nog proberen. Dat helpt ook wle erg goed.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:17

Wat raar,ik heb precies dezelfde deken en die lekt echt niet door..Ik zou er mee terug gaan..een waterdichte deken hoort immers waterdicht te zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:46

idd gewoon mee terug gaan, er kan bv ook een foutje in de deken zitten.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:07

Lijkt mij inderdaad ook op een foutje. Ik heb ook een HH waterdichte deken en die is echt gewoon waterdicht, ook bij de staartflap etc. Gewoon terug dus en een nieuwe vragen.


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:12

ik heb hem ook en bij mij is hij ook waterdicht

ONDERSCHRIFTLOOS

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:13

Ik heb ook die deken en die is echt wel waterdicht.
Een stalgenootje heeft ook die deken en die heeft vorig jaar haar paard een heel dag buiten gehad, in de stromende regen maar mooi dat ze nog droog was.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:48

ze horen dan gewoon waterdicht te zijn hoor. Beetje doorlekkenbij de staartflap zou nog kunnen(ivm wind)gewoon terug gaan hoor!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:55

Bij de staartflap lekt de oude HH van Dennis(een groene van 3 jaar oud) ook een beetje door op die naad. Maar niet echt extreem. En bij de schouder lekt hij wel af en toe. Maar dat komt omdat er water van de hals zo de deken in loopt als het echt te gek word.
Ik vind zelf de combie staldeken met een regendeken fijner dan een dikke waterdichte winterdeken. Dennis z'n winterdeken is dus een beetje werkeloos(tenzij hij echt de hele dag in de plensregen gestaan heeft en z'n staldeken een beetje nat is, maar dat heb ik dit jaar nog maar 1x mee gemaakt).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:59

Ik heb ook 2 van deze dekens en deze zijn beiden 100% waterdicht.
Ik zou idd even terug gaan naar de winkel, misschien is ie (onzichtbaar) beschadigt of is de coating niet helemaal 100%.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:01

ik heb 5 van zulke dekens, met en zonder vulling, en allemaal prima waterdicht!
alleen zitten er vort wat gaten in :p daar lekken ze wel op, maar ze staan er dan ook niet dag en nacht mee..
maar iid gewoon even teruggaan dus

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:07

Ik heb een zelfde soort deken, maar bij de aankoop heb ik er wel een waterdichte spray bij gekregen. Misschien werkt dat, want bij ons lekt hij nooit door..

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:41

Bij mij lekt hij ook door. Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb een andere deken gekocht. Ik kreeg wel mijn geld terug.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:43

Ik zou inderdaad teruggaan naar de winkel, hij hoort waterdicht te zijn en is dit niet !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:21

Ik heb dezelfde deken, hij lekt alleen iets bij de voorkant omdat het water van zijn hals naar zijn borst tegrugloopt. Gewoon teruggaan.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 19:08

Vandaag even een foto gemaakt, er zijn namelijk vlekken te zien waar het nat was:
Afbeelding
Als het door de naad is trekt het dus helemaal door naar boven.

Ik denk dat ik dus maar even terug ga naar de winkel

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:54

Ik heb ook een van HH, maar was altijd goed waterdicht (totdat een veulen er gaatjes in had zitten bijten!) Als er een naad over de rug loopt kun je er donder op zeggen dat ze gaan lekken! Ik heb net een Rhino gekocht! 180 euro, maar is een goeie en heel lichtgewicht!


wedstr_girl
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:10

Gewoon een wat duurdere goede deken kopen.

Ey people ik ben nieuw hier!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:16

een vriendin van me heeft hem ook,en die lekt niet door.Idd gewoon even terug naar de winkel brengen

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:38

wedstr_girl schreef:
Gewoon een wat duurdere goede deken kopen.

100 euro is veel voor een deken hoor.
Dat is 220 gulden, en voor dat geld mag je wel wat verwachten.

Daar komt nog bij dat waterdicht waterdicht moet zijn, ongeacht merk, prijs of wat dan ook. Dat wordt geclaimd, en dus mag je daar van uit gaan.

Ik zou teruggaan naar de winkel. ZE MOETEN er wat aan doen, want de consument is beschermd in dit geval, tenzij nalatigheid aangetoond kan worden. Zelfs als de deken pas na een aantal maanden gaat lekken mag je teruggaan, want de deken heeft een verwachte levensduur van meer dan een aantal maanden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

wedstr_girl
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:18

Ik vind 100 euro persoonlijk niet veel maar goed. Ik ehb een deken van 340 euro en dan heb je tenminste garantie dat het goed is.

Ey people ik ben nieuw hier!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:21

Harry's Horse is met garantie wel makkelijk hoor - echt klantvriendelijk. Als je een bonnetje hebt, verwacht ik dat je zo een andere krijgt. Laatst had ik een jas gekocht en de rits was binnen 1 week kapot; gemaild en mocht ermee terug naar de winkel. HH had geen nieuwe jas meer op voorraad (anders had ik zo een nieuwe gekregen), maar kreeg de kosten voor de rits en het erin zetten vergoed. Vond ik heel netjes, want op ritsen zit immers geen garantie!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:08

Die deken hoort gewoon waterdicht te zijn hoor. Ietsjes lekkage vind ik acceptabel, maar zoals die bij jou gelekt heeft, is niet normaal.


wedstr_girl schreef:
Ik vind 100 euro persoonlijk niet veel maar goed. Ik ehb een deken van 340 euro en dan heb je tenminste garantie dat het goed is.


100 euro niet veel? Heb je een geldboom in de tuin. 340 euro vind ik echt veel te gek voor een deken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:12

@wedstr_girl; Duur is niet altijd goed.

- Offline -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 96 bezoekers