kruidenmuesli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

kruidenmuesli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 19:56

hoi,wie heeft nog meer ervaring met kruidenmuesli van havens?en hoeveel geven jullie ervan? worden ze er dikker van?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:57

Ik heb er ooit eens een zak van gehad, met melasse erdoor... NOOIT WEER! Haha! Sheek werd er een raket van! (die gaat al vliegen van een halve kilo brok, dus een beetje logisch eigenlijk...) Hij vond het wel erg lekker... *LOL*

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:09

Een paard bij ons op stal krijgt het nu, en die werd er ook erg jolig van. Ik geef Equiral Struktuurmix (ook met kruiden) en dat bevalt mij beter.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:42

de reform kruiden muesli?

ik geef hem mijn volbloedje ook,en die heeft ook altijd teveel energie,maar met dit voer helemaal niet?
kan ze harstikke goed tegen.

ook glans ze er erg van en vind het lekker Lachen

maar deze vraag is maar iets voor bij vraag maar raak Lachen

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 21:08

nou,ik merk niet dat mijn paard er drukker van wordt,ze vind het erg lekker,en helpt goed tegen het hoesten...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:14

Zit hier haver in? Je hebt ook een soort zonder haver; dat voert een vriendin aan haar paard dat al snel een racemonster is en die doet het er prima op (smult ervan en wordt niet sneller).

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:16

In die reform kruiden muesli van Havens zit inderdaad ook haver.
Die van mij krijgt het dagelijks (1 3/4 kilo), ze vindt het super lekker! Daarnaast krijgt ze nog biks.

Havens heeft inderdaad ook "muesli zonder haver" (zo heet het ook Lachen ), als je paard sterk op haver reageert, zou je dat kunnen proberen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:16

ik voer ook reform kruidenmuesli, ik merk niet echt dat ze er meer energie van krijgt, maar ik voer ook maar 1/4 per dag Lachen (en 3/4 draversbrok).. meer hoef ik ook echt niet te voeren, ze heeft energie en genoeg en is ook al dik zat Knipoog

Ze vind het wel erg lekker, veel lekkerder dan de muesli-zonder-haver van havens die ik eerst voerde.

ellepel

Berichten: 47336
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:27

ik voer muesli zonder haver van havens.
zeer smakelijk, zit weinig suiker in. en die van mij gaat er inderdaad ook van glanzen.
mijn pony krijgt 2x per dag een halve kilo. wordt veel gereden en doet het er prima op!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:30

NatalieE schreef:
nou,ik merk niet dat mijn paard er drukker van wordt,ze vind het erg lekker,en helpt goed tegen het hoesten...


als je het al voert, vanwaar dan dit topic? zeker na al die andere topics over muesli?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:34

Mijn 2 paarden en het veulen, krijgen in de winter iedere dag een hand vol kruiden müsli (Symfonie van Marstall) door hun gewonen müsli.
Alles is zonder haver, dus vlotter worden ze er niet van. Ik geef het ze gewoon ter ondersteuning van de weerstand. Of het echt helpt durf ik niet te zeggen; ze waren iig niet ziek deze winter Haha! !
Ze lusten het graag en het ruikt echt heel lekker Lachen !

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:20

mijn draver krijgt na het rijden halve schep zonder haver gewoon als beloning en omdat het afwisselt met de basisbrok die hij op stal krijgt.
het ruikt heerlijk en hij is er dol op en wordt daar echt niet heet van of zo.