Update: rotgeschrokken + wijze les..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Update: rotgeschrokken + wijze les..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 21:48

Was met een vriendin een buitenrit aan het maken (wat we heel regelmatig doen) en de pony's waren nogal druk en opgefokt.. We gaan regelmatig een stukje voluit, en dat vinden die pony's zo onwijs leuk... We gingen een behoorlijk lange rit maken, en alles ging goed, tot we bij een openstukje komen en de pony's ervan door schieten, we proberen ze te stoppen en onder controle te krijgen, dit lukt echter niet erg snel, opeens staat er een verkeers bord, zie mn vriendin hem proberen te ontwijken, waardoor zij door de lucht vliegt, stijgbeugel schiet los en beland op de weg.. even later heb ik mn pony te stoppen, kijk achter en zij ligt daar nog precies het zelfde op de weg!!!! Scheve mond\ Huilen Scheve mond\ Ik snel naar haar toe, een man die achter ons aanreed zat al bij haar, ik zag bloed op de weg liggen... Scheve mond\
Wat en hoe er precies gebeurt is weet ik niet meer, maar die man heeft dus de ambulance gebeld, en ik haar pony gevangen, dat beessie zn hele hoofdstel kapot getrokken... Dus ik weer naar haar toe, en lag daar nog steeds zo... oo wat was ik bang... alles schiet op zo'n moment door je heen.. Er kwamen gelukkig allemaal hulpvaardige en lieve mensen, mij troosten, haar helpen, ik was natuurlijk ook helemaal over mn toeren.. stond ik daar met 2 pony's...
Ambulance kwam vrij snel, en ik had ondertussen mn moeder gebeld, en mijn moeder die van haar weer.. Haar moeder natuurlijk helemaal over dr toeren..
Nu ligt ze dus in het ziekenhuis, ze heeft een hersen fractuur ofzo (scheurtje in haar hoofd)...
Zij had gelukkig een cap op, ik niet..
Maar mn cap zal ik dus NOOIT meer vergeten.. (en mn mobiel ook niet)
Hoop zo dat dit allemaal goed gaat komen... Huilen
Wat ben ik geschrokken zeg, en heb zo'n medelijden met haar...
Ik d8 altijd, dit overkomt mij niet, maar de waarheid blijkt helaas anders.. Huilen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Romy op 2001-12-12 23:29 ]</font>
Laatst bijgewerkt door Romy op 14-12-01 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 21:57

Pfff! Tja, dat is zeker een wijze les! Dus altijd maar braaf je goedgekeurde capje op en je mobieltje mee....
Gelukkig had zij wel haar cap op, anders had het wel eens slechter kunnen aflopen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:10

Pffffffff jeetje wat een erg verhaal! Hopen dat ze er weer helemaal bovenop komt! Sterkte gewenst voor jullie allemaal!He gatsie ik schrik er echt ff van hoor!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:16

O, gadver, wat erg! Ik kan heel goed begrijpen dat je je helemaal doodgeschrokken bent. Heel veel sterkte en houd ons op de hoogte!

Liefs Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:21

wat erg!!!!!!
veel sterkte hoor!!!!!!!ook voor haar... Scheve mond\

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:22

ai wat eng!!!
heeeeeeel veel sterkte!!!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:13

oh jee, doodeng!! ik wens je heel veel sterkte!!
En zet inderdaad je cap maar op als je buiten gaat rijden, zo zie je maar weer, je weet nooit wat er kan gebeuren!!
Veel beterschap voor je vriendin!!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 23:28

Aaahhh wat lief jullie reacties! thanx! *LOL*
En weet je wat eigenlijk nog het ergste is? Het ziekenhuis had haar in eerste instantie naar huis gestuurd: een lichte hersenschudding.. Maar toen ik haar thuis zag liggen d8 ik dit klopt niet... (haar oor bloedde steeds, gaf bloed over, en zei amper wat, mega hoofdpijn)
Dus zij s avonds met haar moeder naar het ziekenhuis maar weer, nee hoor mevrouw, alles goed... gaat u maar weer naar huis..
Volgende dag naar de KNO arts en die heeft die schedel factuur pas ondekt!!!
Ben daar zo boos over.. Ze hebben allemaal foto's gemaakt, DAAR MOET ZOIETS TOCH OP TE ZIEN ZIJN??
Wat een *bleep* mensen daar in dat ziekenhuis..
Dat in de auto vervoeren etc is natuurlijk heel slecht voor haar geweest.. hoop zo dat ze er niks aan overhoud... Huilen

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 23:37

Nou, ik kan me goed voorstellen dat je je helemaal naar geschrokken bent. Wat een geluk dat die meneer er was...
Ik kreeg wel effe kippenvel, hoor, bij het lezen van jouw stukje. En ik ben nu extra blij dat ik tegenwoordig ook met cap rijd.
Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor je vriendin.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 07:55

*schrik* Dat is wel schrikken! Wees er maar blij mee dat het 'maar' zo erg was. En voortaan cap op!
Ik ben er laatst ook hardhandig aan herinnerd. Ik had m'n cap al altijd op. Maar heb d'r zelfs over gedacht om een body protector te gaan dragen. Ik ben gevallen en Dien is op me gaan staan. Ik heb 2 dagen op de IC en 8 dagen in het ziekenhuis gelegen(beschadigde lever, inwendige bloedingen en van alles zo erg gekneusd dat ik bijna niet kon ademen).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 08:23

*Rilril* Getsie, wat moet jij geschrokken zijn! Het lijkt me echt verschrikkelijk. Wens haar maar heel veel beterschap en zorg goed voor haar.

Toos paardloos

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:14

Als er bloed uit je oot komt is het inderdaad heeeeeel dom om mensen uit het ziekenhuis te laten gaan (dat weten zelfs simpele EHBOérs als ik).
Vaak is dat dan inderdaad een schedelbasisfractuur, daar is ze wel even mee zoet.
Heel veel sterkte hoor, en ja een cappie is en blijft verstandig!

:evaw:

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:16

o jemig veel beterschap aan je vriendin!!!

die les heb ik ook al wel geleerd!
ik reed ook altijd zonder cap maar nu niet meer sinds ik van mijn 4 jarige ruin ben afgekeukeld!
buiten heb ik altijd mijn cap op! autamatisme geworden. (mocht nooit naar buiten op mijn oude pony zonder cap omdat ik er geregeld naast lag }> )

nee heel veel sterkte -x- iris

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:00

Hee balen zeg Huilen wens haar maar sterkte van ons.

ALS ik naar buiten ga heb ik mijn cap altijd op vooral omdat Leys niet zo braaf is op de weg en nog wel eens een sprongetje opzij wil doen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:07

Uhoh...ik moet toegeven dat ik helemaal geen cap bezit... Frusty Nu rijd ik momenteel iig ook niet buiten, maar ik ga toch maar gauw even kijken voor zo'n veiligheidscap, je weet idd maar nooi...heel veel beterschap voor je vriendin, ik kan me goed voorstellen dat jullie vreselijk geschrokken zijn zeg!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:42

ehm ja ik denk dat ik ook maar een cap ga kopen, ik heb er wel een maarre daar zit geen bandje aan en die heb ik als vanaf mijn 8e Scheve mond\

sterkte met je vriendin, hoop voor haar dat het snel weer beter is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:23

Oh wat afschuwelijk. Ik zou ook helemaal gek worden in zo'n situatie! Verdrietig

Veel beterschap voor haar!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:15

veel beterschap...
en om even mijn mening te geven ik vind dat je altijd een cap op moet hebben of binnen of buiten dat maakt niet uit! je paard zo lief als ie normaal kan wezen kan altijd schrikken! en als je er binnen nu afvalt zonder cap op de bakrand of op je hoofd of waar dan ook? ik vind dat sommige mensen daar errug onvoorzichtig mee om springen. maar da's mijn mening!

Zazoo
Berichten: 3341
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: de bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:22

Wat erg! Hartstikke veel sterkte voor je vriendin!
Laatst bijgewerkt door Zazoo op 14-01-02 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 21:40

Ben je met je vriendin naar de heel geweest?
Das een *bleep* ziekenhuis Misselijk hoe gaat het nu met haar? Wens haar maar beterschap he!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 08:51

Jeetje wat naar zeg....ik ben 1x buiten zonder cap geweest om een rondje uit te stappen, maar vond dat al vreselijk riskant, ik ga eigenlijk nooit van het terrein zonder cap op.
Ik hoop dat ze er niets aan overhoudt.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-01 17:14

Ze ligt nu dus op zo'n speciale afdeling, ze wordt nu dus heeeeel goed in de gaten gehouden.. ben daar wel blij om, maar kan dat ziekenhuis niet echt meer vertrouwen.. Zoiets kan en mag toch gewoon niet gebeuren????
Ze kan er als het goed is weer helemaal boven op komen.. maar er kunnen infecties op gaan treden enzo.. dus ze is er nog lang niet boven op.. Ze ligt daar ook nog wel zeker 2 of 3 weken..
en idd sunnylover, de Heel weer...
Ze mag ook nog niet veel bezoek ontvangen, alleen haar ouders gaan momenteel nog.. Dus ben haar nu maar allemaal kaartjes aan het sturen.. *LOL* Het schijnt ook dat ze zowat alleen nog maar slaapt... Dus nog maar ff afwachten voordat ik naar haar toe kan...
Ik heb het nu ook wel super druk.. Want doe haar pony nu ook.. Maar als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik ook super blij zijn als zij dat voor mij zou doen..
Haar moeder denkt er wel over om misschien haar pony te verkopen, die is namelijk heeel erg bang voor paarden.. en ze heeft nog al een x een ongeluk met hem gehad (ook niet echt zijn schuld hoor..) Maar het schijnt dat ze (als ze praat) over haar pony praat.. En hoe leuk ze het rijden juist wel niet vond.. Dus denk niet dat zij zo erg geschrokken is dat ze er nooit meer op durft.. nou haar ouders nog..

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 22:21

oliebol he, echt heel poedersuiker.

Ik heb een paar jaar terug het zelfde gehad, weet niet precies hoe en wat omdat ik buiten bewust zijn was.
Mijn paard brak helaas zijn been en kon niet meer beter worden...

Maar probeer haar ouders wel over te halen, de pony kan haar zo heel goed helpen met het verwerken van bepaalde dingen.

Sterkte voor jou, je vriendin en haar ouders.
En een dikke kus voor haar pony!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, Moossie90 en 33 bezoekers