Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 14:31

We willen een nieuwe stofzuiger en twijfelen over een Dyson, zag al een paar positieve en negatieve ervaringen met deze stofzuiger.
Wie heeft er nog meer zo'n apparaat en er goede en slechte ervaring mee en hoe is het met het geluid en zuigkracht ?
Ben benieuwd naar jullie reacties


mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:33

zuigkracht is super, geluid is vrij hard, verder wel ok.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 14:48

of heb je liever een gewone stofzuiger ?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:56

Ik moest sowieso een stofzuiger met een hepafilter en dan blijft er weinig te kiezen over (Nilfisk en Dyson indertijd). Ik heb 'm nu een jaar of 4 en gebruik m niet heel intensief (éénpersoonshuishouden). De zuigkracht is echt fenomenaal, alle andere stofzuigers vallen erbij in het niet. Het centrale systeem wat mijn hospita heeft, heb ik links laten liggen omdat ik me er aan ergerde dat ik niet lekker door kon werken. Mijn moeder heeft nog een Nilfisk (ook met hepafilter omdat ik allergisch ben) en daar zit een knop voor extra zuigkracht op (jaja, écht waar Tong uitsteken), maar dan nog is het niet zoals mijn trouwe Dyson. Ook fijn dat er geen zakken in hoeven. Het is even een uitgave geweest (ongeveer 400 euro geloof ik), maar daarna hoef je niet elke keer zakken te kopen (ik moet sowieso elke week een nieuwe zak erin stoppen en als 'ie dan nog niet vol zit... beetje zonde van 't geld), en het schijnt dat ze heel lang mee gaan. Maar goed, dat moet ik nog maar zien. Voorlopig ben ik uitermate tevreden en heb ik al meerdere mensen een Dyson aangepraat Haha!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

JoSav

Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:59

Hij is idd best luid, maar dat was de stofzuiger op onze afdeling ook en dat is een 'gewoon' ding. Ik had voor ik hem kocht nog ff gestofzuigd met die stofzuiger, dacht dat het huis aan kant was, Dyson aangeschaft, klein stukje geprobeerd voor het effect en mijn god wat een enorme berg stof haalde hij uit de vloerbedekking, schrok me te pletter! Dus ik ben Dyson fan. Het was een flinke investering, voelde me erna straatarm maar tegelijk enorm rijk want ik ben blij met mijn stofzuiger. Ja Ik ben dus ook een tevreden gebruiker. Haha!

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Vadalma

Berichten: 902
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Ede

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:04

Ik ben ook Dyson fan! Haha!
Ik woonde eerst op een appartementje met vloerbedekking en een kat. En iedereen weet, een kat betekent HAREN. Met vloerbedekking is dat al helmaal niet prettig. Eerst had ik een stofzuiger goedkooop ergens gehaald, maar die kon al die kattenharen niet aan. Toen heb ik mn vriend maar eens lief aangekeken en die heeft toen een Dyson gekocht. Na de eerste keer stofzuigen was bijna al het haar uit de vloerbedekking verdwenen en de zuigkracht bleef constant (net zoals ze op de reclame zeggen Clown )
Het is een hele investering, maar die is het meer dan waard. Mijn schoonmoeder heeft er ook één en die gaat al wat langer mee (weet niet precies hoelang). Die van mij gaat in ieder geval al zo'n jaar of drie mee. Vind het ook fijn dat er geen zakken in hoeven, gewoon lekker makkelijk. Knipoog

Mijn nieuwe Spaanse vriendje Bunuelo B Debuut 179 en 183 :D

The Toes You Step On Today May Be Attached To The Ass You Will Have To Kiss Tomorrow

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:08

mijn vriend en ik willen waarschijnlijk ook een dyson, ivm met mijn astma, en ik heb 3 katten die nogal wat haartjes kwijt raken..
ik lees even mee Haha!

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Anoniem

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:09

Ik heb mijn dyson al weer een jaar of 10
En hij bevalt me super.
Gewoon door de goede zuigkracht en het makkelijk legen van de bak.
Gaat hij kapot wil ik er zeker weer een zonder zakken

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:16

De zuigkracht is geweldig, hij is heel handig om de trap te zuigen en om naar boven en beneden te tillen. Geluid is minder dan van onze vorige stofzuiger, maar hij is niet echt stil te noemen.

Echt het geld waard in mijn ogen. Wij hebben trouwens één van de goedkoopste (volgens mij instapversie), via http://www.wehkamp.nl gekocht.

Ga trouwens niet voor een ander merk, mijn ouders hebben een paar andere merken gehad en het is allemaal echt niet net zo goed...

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 15:22

fijnte lezen dat jullie zo positief zijn, we hebben hier alles al gehad geloof, ik de laatste is een sebo en daarvoor een miele. We hebben 3 honden die verharen en veel inloop met kids en zand etc.
Hoe is het met onderhoud van de Dyson ? Schijnt dat je ze toch regelmatig schoon moet maken.

swoeky

Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Veldhoven

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:59

ik ben best tevreden over de dyson alleen de lengte van de steel is me te kort, ik met mijn ong. 1,80 kan dus niet lekker stofzuigen met de dyson, omdat ik dan krom moet staan

Vadalma

Berichten: 902
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Ede

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:13

garny95 schreef:
fijnte lezen dat jullie zo positief zijn, we hebben hier alles al gehad geloof, ik de laatste is een sebo en daarvoor een miele. We hebben 3 honden die verharen en veel inloop met kids en zand etc.
Hoe is het met onderhoud van de Dyson ? Schijnt dat je ze toch regelmatig schoon moet maken.


Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dat schoonmaken hoe jullie dat doen?

Mijn nieuwe Spaanse vriendje Bunuelo B Debuut 179 en 183 :D

The Toes You Step On Today May Be Attached To The Ass You Will Have To Kiss Tomorrow

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:20

Absoluut fan!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:24

Ik gooi het reservoir leeg in de kliko en tik daarna voorzichtig met de cilinders tegen de kliko, dan komt er nog wat stof uit. Af en toe haal ik even een vochtig doekje door het reservoir. 2x per jaar was ik 't filter (één van de filters moet je zelf wassen) en verder doe ik er niks aan.
Zand gaat wel door het hele ding heen is mij opgevallen, maar daar gaat 'ie niet stuk van volgens mij. Ik heb ook niet zo heel veel zand ed in huis.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Vadalma

Berichten: 902
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Ede

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:25

En het wassen van de filters, hoe doe je dat dan? In een afwassopje of anders?

Mijn nieuwe Spaanse vriendje Bunuelo B Debuut 179 en 183 :D

The Toes You Step On Today May Be Attached To The Ass You Will Have To Kiss Tomorrow

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:37

Het is maar 1 filter, staat ook heel duidelijk uitgelegd in het boekje dat erbij hoort en volgens mij moet het alleen maar met warm water, zonder sop. Gewoon met de hand, ff goed uitknijpen (is een soort spons) goed laten drogen en klaar is Klara.

Edit: 't staat ook uitgelegd op het filter zelf (pictogrammen) en het is alleen met koud water. Very simple (gelijk ff gedaan, als ik 'm er toch uit heb...)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:50

GEWOON EEN DYSON KOPEN.. niet meer over nadenken..

JA hier nog een dyson fan!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:57

Hier nog een dyson fan Afgod

Erg makkelijk in gebruik. Geluid is inderdaad een beetje hard, maar ik heb de mazzel dat we een hoekhuis hebben en de buren vaak weg zijn, dan gaat de muziek gewoon ff wat harder Knipoog Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:00

garny95 schreef:
We willen een nieuwe stofzuiger en twijfelen over een Dyson, zag al een paar positieve en negatieve ervaringen met deze stofzuiger.
Wie heeft er nog meer zo'n apparaat en er goede en slechte ervaring mee en hoe is het met het geluid en zuigkracht ?
Ben benieuwd naar jullie reacties



Er is maar een woord: SUPER.
Maar ja, hij maakt wat geluid, maar dan heb je ook wat Clown
Vooral die borstel voor de haren van tapijt oid af te halen is tha bomb Tong uitsteken
Over de honden mat, waar ik met de oude zuiger een half uur over deed, was ik met 2 min klaar. Echt letterlijk en figuurlijk erover heen, en klaar.

Hij kost je wat, maar hij is ieder dubbeltje waard. Ik ben ook voor een aant sparen Bloos

amaretto20

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: zeeland

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:04

ja ik vind ze ook super , heb zelf 5 katten in huis
en zou mijn dyson niet willen missen

je kunt beter mislukken in iets dat je graag doet ,dan succes hebben in iets dat je haat !!

romatjuh

Berichten: 1069
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:50

Echt een fijne stofzuiger. Je merkt vanzelf wanneer je de filter schoon moet maken want dan neemt de zuigkracht gigantisch af. Wij hebben m ook al een aantal jaar en hebben honden/katten en veel zand. Enige nadeel vind ik dat het een vrij lomp/zwaar ding is om de trap mee te zuigen.. Maar het is het geld iig waard!

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:11

Ik heb een miele alergotec 500 met hepa filter vanwege me zoontje ze allergie. Had wel getwijfelt om een dyson te nemen. Maar omdat die geen stofzak heeft (en bij het legen dus weer stof vrijkomt) toch voor de miele gekozen. Kan je instellen voor wat je hem gebruikt dus valt het geluid ook erg mee.


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:18

ik ben zeker een dysonfan!!
met geen 1 andere stofzuiger krijg ik namelijk de haren van mijn honden uit de auto en met deze wel!

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-08 21:53

wat ik wel leuk vind lijkt me om te zien wat je op zuigt, je schrik je rot volgens mij...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:55

Hier nog een fan! Super zuiger is t Ja
We hebben die van ons al weer bijna 10 jaar en als ie op is nemen we er zeker weer zo een..
Hij is t geld dubbel en dwars waard.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, Faya__, Ginny135, Jive03, kamsel, LWDaisy, Melissa0304, midori, Wpaard, YandexBot, ynskek en 180 bezoekers