Hengstenshow wim cazemier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Hengstenshow wim cazemier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 01:04

Vanavond ben ik samen met anneke (luvdatossa) hier op bokt naar de hengstenshow in tolbert geweest.

was erg leuk (op de tuigers na)

we hebben mooie hengsten gezien zoals special D en Tuschinksi. was erg onder de indruk van zijn draf. Lovers

Ik vond ik solitair erg goed.
de hengst Timeless vond ik erg tegen vallen hij kan wel lopen en goed springen. maar zijn hoofd gaat op en neer en een dikke onderhals. Vind niks aan het hele paard.

ook riverman vond ik niet echt spectaculair. een beetje een gewone hengst.

En de presentatie van hester klompmaker met pierrot vond ik ook erg goed. ze liet goed zien dat springpaarden ook dressuurmatig goed gereden moeten worden. pierrot kan goed schakelen. en springt erg gemakkelijk. vind het een goede en mooie hengst.

en ja laten we het over numero uno maar niet hebben Kwijl erg gave hengst jammer dat hij weinig inhoud heeft.


speciaal voor de "tuigerfans"

sire vond ik geweldig gaan OK dan!
patijn geen worden voor in 1 woord klasse.

van talent en moneymaker was ik niet gecharmeerd.


wat vonden julli ervan???


Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 01:16

Sire heeft mijn hart ook gestolen! Wat een beest, wat kan die gaan...adem-benemend Super.

Verder hebben wij kennelijk niet helemaal dezelfde smaak; Ik vond Timeless erg positief opvallen; gigantische sprongen, terwijl dat dier nog maar 4 jaar is! Hij sprong zowel Riverman als Solitair er gewoon uit. Kwa lopen vond ik Timeless en Solitair goed, Riverman ook, maar iets minder. Die had wel wat meer mogen doen, als 6 jarige. Amazone op riverman zat wel constant op rechts, stoorde het paard zo wel.

Tuschinski kan mij totaal niet bekoren; ik vind hem getruct, gebrek aan balans en body, en heel onnatuurlijke gangen. keek nog chagerijnig ook...
Special D was imo vorig jaar beter; ik vond hem nu nog steeds wel een heerlijk brutale aap, echt zo eentje om verliefd op te worden. Ik vond zijn veulentjes klein, maar ze waren nog wel erg jong.

Op een gegeven moment waren Lupicor en nog een hengst in de baan, oja, Numero Uno. Die laatste; dat is een Echte.... wat een prachtig beest, duidelijk een Libero H. Niet groot, maar hij heeft wel iets heel imposants.

Pierrot vind ik een goed beest; denk dat daar hele allround paarden van komen, want ook kwa lopen vond ik hem goed. Vanuit krappe in-uitjes 'even 1.20/1.30 springen is echt knap, dat vergt een hoop kracht. Ook kwa karakter lijkt hij me goed deugen. Wie heeft er een nakomeling van? Of gezien? Ik ben nieuwsgierig gemaakt...

Ik zat op de blauwe stoeltjes.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 01:25

nou klinkt het heel grappig timeless is van mijn baas. en dan hoor je natuurlijk de verhalen alles is super aan die knol. in hun ogen. en ik ben met je eens hij springt geweldig en kan goed bewegen. maar zijn hele uiterlijk viel me tegen en vooral met zijn kop slaan ergerde mij. wij zaten niet op de tribune. maar op de stoelen aan de zijkant.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:21

Idd Timeless sprong goed. Ketste goed van de grond af. Maar kon mij in zijn gangen zeker niet bekoren. Hij kon wel last hebben van de atlas. Soms was ie gewoon aan het headshaken!
Riverman was wat geïrriteerd volgens mij tijdens het rijden. maar had een nette sprong!
Solitair vond ik persoonlijk de mooiste van de drie! Haha! Goede gangen en wat een rust straalt dat paard uit! Ik moet dat paard nog maar eens goed bekijken Haha!

Tja en de tuigers vind ik niet super, alleen die Patijn Haha! Tjonge jonge wat kan die meid rijden zeg! Wat een actie en wat een bewegingen!

En dan Pierrot! Eerst mijn complimenten naar Hester Klompmaker! Tjonge wat heeft zij de paarden dressuurmatig goed voor elkaar! Ik wist het wel maar met deze show (wat een geweldige kleren btw Clown ) heb ik het echt goed gezien. Leuk paard die Pierrot en een nette springer. Veel kracht in de achterhand.

Tuschinski was idd een beetje opgetrut. Een echte Krack *zucht*, amazone vond ik een beetje gespannen. Hij mist wat in zijn lijf. Hij is zo iel nog!

Special D weer een heel ander verhaal. Gangen vielen mij persoonlijk iets tegen. De veulens waren klein, jong en eigenlijk te jong om al aan zo'n show mee te doen. 10 Dagen oud, daar kun je nog zo weinig over zeggen. Eén van de veulens staat bij ons in de buurt, dus als die groter is ga ik nog wel eens een keertje langs.

Numero Uno is echt een klasse apart. Ik vind hem wat 'kaal' in zijn rug en lendenen partij. Maar het kan ook aan het moment liggen. De paarden werden wel errug opgehitst. Ook Lupicor was wat zenuwachtig daardoor. Ook niet zo'n gekke hengst...

Op naar de volgende show.... volgens mij volgende week woensdag in Nijkerk... ben weer benieuwd! Haha!

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:20

Vanavond: Reinie Tewis in WEstdorp (Dr)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:23

Dees schreef:
Vanavond: Reinie Tewis in WEstdorp (Dr)



Is dat vanavond al?

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:25

Yep, aanvang 19.30.
Staat in paardenkrant een hele grote advertentie, met lots of horses... waaronder Goethe. Ik wàs geinteresseerd, totdat ik hoorde dat het dekgeld € 1.950,-- moest opbrengen.... Nagelbijten / Gniffelen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:26

Dees schreef:
Yep, aanvang 19.30.
Staat in paardenkrant een hele grote advertentie, met lots of horses... waaronder Goethe. Ik wàs geinteresseerd, totdat ik hoorde dat het dekgeld € 1.950,-- moest opbrengen.... Nagelbijten / Gniffelen



Ik heb belooft om te gaan, wist alleen niet dat het vandaag is, komt niet zo heel best uit Haha!

Goethe, ja daar was ik ook zeer gecharmeerd van in Zwolle!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:16

Ja ik ben er gisteravond ook gewwest, eigenlijk speciaal voor Promise, want die wilde ik misschien op Goldy hebben. En ik heb gister ook maar besloten dat t Promise gaat worden Haha!

Andere hengsten waren leuk om te zien, Special D was mijn favoriet trouwens. (ook al voor de show maargoed) Vind het een leuk beest.
Tuigers vond ik inderdaad ook minder aan, maar ja, ik heb ook niks met tuigers verder.

En die show van Hester vond ik ook heel leuk, mooi om te zien hoe zij ook heel goed dressuurmatig bezig is OK dan!

Maar al met al, leuke show
Over een weekje of 2 gaan we naar Nuis met Goldy en dan mag ze even lol hebben met Promise Knipoog (tenminste dat hoop ik voor dr, KI is toch wel sneu voor zo'n over-sekste pony als Goldy Tong uitsteken *LOL*)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:58

Dees schreef:
Vanavond: Reinie Tewis in Westdorp (Dr)


Dat wordt weer leuk vanavond bij Tewis!

Gisteravond was een mooie show van Cazemier. Pierrot liet zich goed zien, leek heel voorzichtig en met goed oog op de sprong. Heel knap vond ik Hester met de handen op de rug door het lijntje heen!
Over Tuschinski is hier het meeste al wel gezegd, ik hoop dat hij zich goed ontwikkeld want hij beschikt natuurlijk óók over een groot aantal pluspunten.
Timeless liet een aantal goede sprongen zien. Ik vond hem overtuigender dan Riverman, die stelde mij helaas een beetje teleur.

Numero Uno en Lupicor werden aan de hand getoond. Een bekende paardenfokker zei (wijzend op Numero Uno): "Ohh....gooi toch snel die deken weer op!" Daarbij doelde hij op de weke bovenlijn van Uno. Zo zonder zadel valt dat wel extra op. Maar het is en blijft een hele interessante hengst, die steeds meer op zijn vader gaat lijken.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:23

foto's???

- Offline -

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:28

MissHIS schreef:
Dat wordt weer leuk vanavond bij Tewis! .


Zou Tewis wel doorgaan joh? Wat een ongelooflijk rotweer; kan me niet voorstellen dat iemand met zijn goedgekeurde dekhengst in een trailertje nu de snelweg op gaat

Het is nog maar de vraag of ikzelf wel wil autorijden vanavond.... Scheve mond

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:49

ik was er gisteren ook, van pierrot ken ik iemand die hem heeft gereden. Hij is erg betrouwbaar, en is een goede allrounder. En bij hester moet idd. de basis er goed in zitten, dit kan zij als geen ander. Van special D. had ik veel gehoord maar in real live, was er toch iets wat mij tegen viel. Onder het zadel liet hij zich maar moeilijk bewerken, of dat iets over het paard zegt of de amazone.... Ik hoop dat Tuschinski niet elke dag zo gereden wordt, hij weet niet wat hij met zijn lijf aan moet zo lijkt het.
Je zou bijna een tuiger op de merries zetten, wat een bewegings kwaliteit en toch een mooie bovenlijn.
Om het weer ga ik vanavond niet naar Tewis.

leef je droom, droom niet je leven.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 18:02

thea schreef:
ik was er gisteren ook, van pierrot ken ik iemand die hem heeft gereden. Hij is erg betrouwbaar, en is een goede allrounder. En bij hester moet idd. de basis er goed in zitten, dit kan zij als geen ander. Van special D. had ik veel gehoord maar in real live, was er toch iets wat mij tegen viel. Onder het zadel liet hij zich maar moeilijk bewerken, of dat iets over het paard zegt of de amazone.... Ik hoop dat Tuschinski niet elke dag zo gereden wordt, hij weet niet wat hij met zijn lijf aan moet zo lijkt het.
Je zou bijna een tuiger op de merries zetten, wat een bewegings kwaliteit en toch een mooie bovenlijn.
Om het weer ga ik vanavond niet naar Tewis.


ik denk dat die paarden allemaal wat te veel opgefokt waren en een gestresste ruiter op zich hadden. want inderdaad de amazone van special D wou hem naar mijn idee meer verheven laten draven, maar dat zit er (nog) niet in en ging daarom aangaloperen. erg jammer. Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:27

Idd Special beschikt niet over die draf van Tuschinski en ik had het gevoel dat de amazone dat wel wilde proberen. Maar tja.... hij ging steeds in galop aan.... Haha!

Ook Tuschinski ging na het applaus wat raar door de baan..... Hoofd omhoog en maar als een gek galopperen. Toch knap van de amazone dat ze hem weer in het gareel kreeg!

Tja Alike waar zijn de foto's? Waar zijn de filmpjes?

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:55

Hier een aantal foto's (de foto's zijn wat onduidelijk omdat ze afkomstig zijn van de videocamera)

Afbeelding
Lupicor

Afbeelding
Numero Uno

Afbeelding
Numero Uno

Afbeelding
Hester & Pierrot

Afbeelding
Hester & Pierrot

.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:57

Hahahah wat een leuke foto's!
Die Numero Uno is niet verkeerd.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:02

Heb je ook meer van Solitair? En de derde foto, zaten wij niet achter dat paard Alike?

En die Hester blijft geweldig! Ze heeft de paarden echt super voor elkaar!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:22

Niemand foto's van Special D?

Numero Uno ziet er ook niet slecht uit.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-03-04 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 20:32

ja jongens ik heb ook foto's ook van special D maar ze zijn niet echt mooi. sorry. ik zal ze nog plaatsen.

luvdatossa ja ik zit op de derde foto een foto te maken en volgens mij kunnen we jou net onder het paard zien.

ja en op de eerste staan we ook allebei duidelijk

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:35

Alikesflame schreef:
ja jongens ik heb ook foto's ook van special D maar ze zijn niet echt mooi. sorry. ik zal ze nog plaatsen.

luvdatossa ja ik zit op de derde foto een foto te maken en volgens mij kunnen we jou net onder het paard zien.

ja en op de eerste staan we ook allebei duidelijk


Klopt jij hebt die lichtblauwe jas aan! En op die eerste foto ben ik nog beter te zien Bloos!

Maar wat vonden jullie van de ARABOFRIES?

Van Yk Dark Danilo x een Friese merrie?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 20:50

ik vond hem tof was hem alweer vergeten. hij heet toch yk dark piter.

maar zijn vader vind ik mooier. is een hele verbetering van een fries.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:25

Alikesflame schreef:
ik vond hem tof was hem alweer vergeten. hij heet toch yk dark piter.

maar zijn vader vind ik mooier. is een hele verbetering van een fries.


Pas maar op met je woorden Bloos! Ik vond hem ook niet geweldig... Vind z'n vader veel mooier! Die heeft tenminste een achterhand Kwijl


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 21:41

sorry jongens kan geen foto's plaatsen weet niethoe ik de stopgezette beelden van me digi moet uploaden. *hint**hint*

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:07

LuvdaTossa schreef:
Ook Tuschinski ging na het applaus wat raar door de baan..... Hoofd omhoog en maar als een gek galopperen. Toch knap van de amazone dat ze hem weer in het gareel kreeg!


Hihi, volgens mij was dat nou net het enige moment dat die Tuschinski enigszins ging lopen.
ik kan er niets aan doen; ik ben gewoon blij dat mijn paarden niet zo onnatuurlijk lopen....

De Arabo-Fries vond ik kwa type echt fantastisch. Om het uiterlijk zou ik zo'n dier zo kopen.... maar ja, dan gaat ie lopen he...en dan is het toch echt jammer dat er Fries in zit... Was wel een plaatje van een dier; ik zie wel markt voor dergelijke paarden, ik vind het sportief zeker een verbetering op de statige maar zware Fries.

Nog een keer: zie hoe hoog die Pierrot komt, let op: dit is dus met 3 in-uit-sprongen op elk 6 meter daarvoor. Dan moet je wel over stevige bilspieren beschikken als paard! Echt klasse

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers