zadel-crime...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 17:53

hehe, vanmiddag met toscar naar de ruiterwinkel gelopen, en me broertje mee (vasthoud-paaltje... Haha! ) Nou eerst een hoofdstel gezocht want de man van de zadels had nog ff geen tijd,... (was te vroeg voor de afspraak) nou eerst een maatje COB, maar die was dus te klein, dus nou heeft meneer een paardenhoofdstel (groot hoofd!)
nou toen wat dekens op zijn rug gehad en nou heeft hij een mooie, donkerblauw/met groene deken, lekker dik, met overal riemen en koorden...
ligt dus super stevig en lekker warm...voor in de wei!
nou toen zadels... ik weet nie hoeveel zadels er op zijn rug hebben gelegen, maar wat ik wel weet: geen een passende... Boos! nou heb ik dus een 2e handje mee gekregen die redelijk ligt en niet drukt ofzo maar als je opstapt schuift het (de singel zit echt strak!) maargoed, maadag weer op nieuw, dan had hij meer tijd en dan kan me sponsor (pappa!) mee... maargoed, kan nou voorruit...
Haha!


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:55

leuk he zadels passen.... vooral als ze weinig tot geen tijd voor je hebben!!! grrrr ik weet het.... ben een tijdje geleden met mn nicht meegeweest..... wij werden er niet vrolijk en dat paardje evenmin dat is al zon heethoofd wij maar lopen m,et dat ding!!! grrrr

....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:24

De dure merkzadels zijn vaak wel de beste zadels wat pasvorm betreft. Het is wel een hele aanslag op je budget maar een dergelijk zadel behoud ook redelijk zijn waarde.
2de hands merk-zadels zijn zeer gewild. Kieffer is een stuk goedkoper dat de grote merken en heeft ook een heel fijne pasvorm. Misschien moet je eens op zoek gaan naar een gebruikte Kieffer.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:29

Wintec heeft ook een goede pasvorm. Past op bijna elk paardje. Ik had hem voor Robin gebruikt, en een paar keer voor Magic en nu bij Riona. En het past bij alle 3. Tevens zitten deze zadels super lekker! Ze zijn goedkoop en zijn makkelijk in onderhoud.
Wat wil je nog meer? Party!!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 18:33

maar wintec heeft toch allemaal kunstof zadels?
heb nooit met kunstof gereden maar leer lijkt mij fijner... (kweetooknie,...)
Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:15

Wintec Isabell Werth is er ook in leren uitvoering naar ik begreep, echter schijnt de kunstof fijner te zijn om mee rijden?

Als het zadel schuift dan ligt het ook niet goed,
ik had toendertijd een Kieffer vzh en die schoof ook, bleek dus op zijn schouders te 'rusten' waardoor het niet (op de juiste manier) op de rest van de rug lag.
Gelukkig had ik er nog niet vaak mee gereden, (was van vorige paard), anders had hij wel dergelijk drukkingen kunnen krijgen.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:17

Kunststof zit véél fijner!! Kom een keer hier naartoe om het te proberen, zou ik zeggen. Knipoog Party!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:20

is het niet zo als je een kunstof zadel hebt: ik heb er toen wel heel veel mee gereden zit echt lekker!!! ,maar wij hebben alleen een buitenbak en in deze maanden rij ik vaak in en door de regen is het niet zo dat zo'n kunstof zadel niet lang nat blijft?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 20:26

Mij is verteld dat wintec niet zo'n hele goede pasvorm heeft hoor.. Wou ik dus ook proberen bij mijn pony, maar nee hoor, paste niet.. die van mij is dan ook wel een geval apart, bestwel breed, met schoft en een korte rug.... Dus na 30 zadels passen heb ik een kieffer, de enige die ECHT paste.. Party!!
Is echt super irri als zadels niet passen..

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 20:04

nou, we gaan dus van de week wel terug en dan toch een wintec proberen...
want dit kan zo echt niet, ik krijg hem niet strakker aanesingeld en vanmiddag deed de staleigenaar het en die had hem super strak getrokken (toscar vind dat nou niet zo fijn....) en toch nog schuifde het...
maar het geen geloof ik geen drukkingen (aan de haren te zien...Heb er geen verstand van...)
Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 20:07

ik wil ook wel een wintec voor mn haffie, alleen jammer dat die van kunstof zijn (ik vind leer zo mooi). maar wintec past echt goed op haffies etc., omdat ze ene verstelbare boom hebben.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 21:04

Nou Romy, ik heb juist een Wintec op m'n merrie omdat niets anders past!
Echt fijn zadeltje, goede pasvorm en niet duur omdat het niet van leer is (en leer maakt het duur).
Van een wintec moet je alleen niet verwachten dat ie na 10 jaar er nog super uitziet.

En als je anders wat goeds wilt hebben, kom je al snel boven de 3000 piek...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 08:56

Gelukkig is het niet zo ver lopen naar de Ruitersport, he? Naar Langeraap, toch. Moet zeggen, hij verkoopt je geen rommel, en kijkt heel goed wat wel en niet past. Succes met passen, en hij vind wel iets moois voor je!

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:10

Imker, helemaal mee eens. Ik kom heel graag bij Langeraap, heb er ook al heel wat centjes liggen. Waar sta je met je paard/pony? Ik bij van Gerwen tussen Den Dungen en Schijndel in.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:53

Langeraap (ja, ik kom er ook) heeft ook veel 2e handse wintec zadels.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:54

He Lielle,
Ik woon tussen St. Michielsgestel en Den Dungen in. Moet zeggen dat ik heeeel tevreden over Carl ben. Is nooit te beroerd om je te helpen en goede service. Ga jij ooit buiten rijden met je paard??

Toos paardloos

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:56

ik heb het helemaal niet op wintec zadels ik vind ze gewoon niet lekker zitten....!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:09

Heb ook hele goede ervaringen met Carl Langeraap, toen ik nog in Den Bosch woonde. Ik heb van hem een tweedehands Stübben Siegfried gekocht. Ik heb het eerst rustig 3 weken mogen testen en heb daarna pas gekocht. Hij zal je geen rotzooi verkopen. Het was een zadel dat van hemzelf was geweest en wat hij niet zo graag wegdeed, maar het lag zo goed op mijn hengst dat ik het toch heb mogen overnemen. Goeie vent is dat!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:18

Dit zou Carl moeten zien, dan gaat 'ie vast gloeien van trots. Niets is zo leuk dan dat er goede berichten over je verteld worden!!!!

Toos paardloos

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 17:59

HIHI
uitprinten en meenemen, wie weet krijg ik dan nog extra korting!
Haha!
(valt te proberen!)
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:02

Mijn advies:

NEEM EEN WINTEC! En bij voorkeur de wintec pro isabelle werth, is wel een dressuur, maar is goed voor je houding, en je kunt er ook prima mee springen hoor! (weet niet wat jij doet)

Suc6! En laat je ff horen wat het wordt/geworden is?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 18:46

Ik kom er morgen, zal het voor hem meebrengen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, _RobinA_, Chantal_1978, hoogendroog, Mark0919, Monique1963, sasja0705 en 39 bezoekers