lesfoto's ik op Pais vasco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

lesfoto's ik op Pais vasco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 00:41

Hier dan nog maar wat foto's die gemaakt zijn tijdens mijn priveles. Zoals jullie zullen zien rij ik met slof! Vasco wil nog wel eens schrikken en dan wegspringen en omdraaien. Hij deed dit helaas ook tijdens de les en ik kon de serie zijsprongen die meneer gaf dan ook niet meer uitzitten en lag er naast (helaas voor jullie geen foto's hiervan). De foto's staan niet op volgorde.

Hier zijn we met het rechtrichten bezig
Afbeelding

Ik luister ondertussen heel goed naar mijn instructrice Haha!
Afbeelding

op de volte nog in stap
Afbeelding

in draf op zijn moeilijke kant
Afbeelding

in draf op de binnenhoefslag
Afbeelding

in galop (na mijn val Bloos )
Afbeelding

weer in draf
Afbeelding

in galop direkt nadat ik er weer op was geklommen, ik had voor de zekerheid de slof iets korter genomen, Vasco was nog erg kijkerig
Afbeelding

Commentaar mag maar niet over de slof! Ik rij voorlopig nog met deze om voor mijn eigen veiligheid! Vasco is soms nou eenmaal erg schrikkerig en ik wil graag op zijn rug blijven zitten Schijnheilig .


halibut
Berichten: 1320
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 01:25

Mooi paard is Vasco hoor! Je rijdt m ook netjes, dus ik zou me maar geen zorgen maken over die slof want als je er rustig mee om gaat kan t helemaal geen kwaad. Maar dat schrikkerige, kan natuurlijk het weer zijn maar kan ook voortkomen uit spanning of pijn in zijn lijf, mijn paard was eerst heel schrikkerig maar nu is ze 2 keer naar de fysio geweest en is ze echt ontzettend veel rustiger geworden, ze is zelfs niet 1 keer weggesprongen in de buitenbak, waar het normaal altijd drama met dr is. Ik ken je paard natuurlijk niet, maar misschien zit hem ook wel iets dwars... Maar een simpelere verklaring is natuurlijk het weer op het moment Veel succes verder met rijden, ik vin t er goed uit zien hoor!!! OK dan!

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 08:45

Hoi, mooi paardje hoor!

Het enige wat ik op aan te merken is = (de slof, maarjah, daar zeg ik niks over Tong uitsteken ) En de sporen Boos! !! Waarom rij je met sporen??????
Probeer anders es wat met NH te doen.... misschien dat de slof en de sporen dan niet meer nodig zijn!!!
Dit is mijn mening...... Tong uitsteken Iedereen moet rijden zoals ie wil, maar ik hou niet zo van sporen.....

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:11

Mooie foto`s hoor.


fury_hymne schreef:

En de sporen Boos! !! Waarom rij je met sporen??????
Probeer anders es wat met NH te doen.... misschien dat de slof en de sporen dan niet meer nodig zijn!!!
Dit is mijn mening...... Tong uitsteken Iedereen moet rijden zoals ie wil, maar ik hou niet zo van sporen.....


Nou aan sporen is niks zieligs hoor!!
Als je ze goed gebruikt is er niks mis mee!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:21

Blieb kan ook prima met sporen overweg (alhoewel dat op een foto niet is af te zien natuurlijk), dus lijkt me onnodig om ook daar opmerkingen over te maken.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik zie wel al wat verandering aan de foto's, hij loopt wat anders, wat minder op de automaat (met als gevaar een valse krul te ontwikkelen) en wat meer aan het werk.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 09:21

Ik vind dat Vasco het Nettjes doet *LOL*
En waarom niet met Sporen rijden ?
Jammer dat je eraf bent gevallen .

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:05

Ach, sommige paarden moet je soms wel met sporen rijden. Maar ik vind dat je je paard ook zonder moet kúnnen rijden! Maarjah, dat is mijn mening Tong uitsteken Ik doen liever iets met NH en daar zitten bij mij geen sporen bij!! Maar als je er goed mee om gaat is het al beter, maar toch heb ik liever geen sporen Tong uitsteken Maar heel veel mensen denken dat ze het goed gebruiken, maar dat blijkt dan niet zo te zijn.
Waarom zou je met sporen gaan rijden dan?? Wie legt mij dat uit? Misschien wordt ik er dan wat wijzer van Tong uitsteken
Ik vind dat je je paard ook zónder sporen moet kunnen rijden........ Verplaats je eens in je paard.... zou jij het leuk vinden dat iemand de hele tijd met sporen rijdt??
MAAR ALS JE ZE GOED GEBRUIKT IS ER (BIJNA) NIX AAN DE HAND!!!! Dan mag je ze van mij wel gebruiken Bloos Maarja..... wanneer gebruik je ze goed?!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:13

En mischien is het wat hem voor t rijden te longeren raakt hij zijn gekheid iets kwijt verder loopt hij leuk!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 11:45

Vasco was voor het lessen losgegooit. Ik rij op hem met spoor omdat hij een flegmatisch paard is. Ik drijf me suf en bij tikken met een zweep doe ik al. Als ik meer wil dan domweg rondjes rijden heb ik echt dat spoortje nodig. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je langs de kant staat ( heb ik zelf ook een handje van) of een foto ziet. Ik werk eraan dat Vasco direct reactie geeft op mijn been en dat hij ook door blijft lopen.

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:06

Heeeeeeeey, die huizen op de achtergrond daar woon ik!!!!!!! Haha! Haha! Haha!
Leuke foto's ziet er goed uit Lachen

M2 +1

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:21

Ziet er goed uit hoor Blieb
ik vind dat je hem netjes aan het lopen hebt!
Gaat echt steeds beter zo te zien! En de slof daar kom je op een gegeven moment wel vanaf. Nu is het idd beter dat je hem gebruikt en als hij dan straks minder schrikkerig is ga je het gewoon een keer proberen zonder. Niks op tegen.
Op je sporen trouwens ook niet. Het valt me op dat er nog best veel mensen zijn die denken dat sporen zielig zijn.... maar mensen knoop het nou eens in je oren... als je ze goed gebruikt is er niks zieligs aan

Owja fury_hymne: Je gebruikt sporen goed als je je benen stil kan houden tijdens het rijden en ze alleen gebruikt om het paard actiever voor je hulpen te maken.

.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:29

fury_hymne schreef:
Hoi, mooi paardje hoor!

Het enige wat ik op aan te merken is = (de slof, maarjah, daar zeg ik niks over Tong uitsteken ) En de sporen Boos! !! Waarom rij je met sporen??????
Probeer anders es wat met NH te doen.... misschien dat de slof en de sporen dan niet meer nodig zijn!!!
Dit is mijn mening...... Tong uitsteken Iedereen moet rijden zoals ie wil, maar ik hou niet zo van sporen.....

owkeej over de slof kunnen we maar beter geen discussies meer beginnen he? Knipoog Maar goed Wat is er dan mis met sporen volgens jou?????
Ik vind het mooie fot's en een super mooi paardje

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 15:31

diegomarije schreef:
Heeeeeeeey, die huizen op de achtergrond daar woon ik!!!!!!! Haha! Haha! Haha!
Leuke foto's ziet er goed uit Lachen


Heb je mij dan niet gelanceerd zien worden??
Je mag wel een keer langskomen hoor, gezellig zelfs.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:34

blieb01 schreef:
Vasco was voor het lessen losgegooit. Ik rij op hem met spoor omdat hij een flegmatisch paard is. Ik drijf me suf en bij tikken met een zweep doe ik al. Als ik meer wil dan domweg rondjes rijden heb ik echt dat spoortje nodig. Maar het is altijd makkelijk oordelen als je langs de kant staat ( heb ik zelf ook een handje van) of een foto ziet. Ik werk eraan dat Vasco direct reactie geeft op mijn been en dat hij ook door blijft lopen.

Dan moet je je niet suf gaan drijven! Je moet niet heel tijd gaan drijven want dan word je paard lui voor je been en blijf je aan de gang. Je moet gewoon streng zijn actie reactie: Jij stapt wil naar draf je knijpt 1x goed met je kuit reageerd ie niet tik met zweep. Als je wilt dat ie harder stapt, draaft of galopeerd dan moet je em 1 x drijven, reageert ie niet, tik(je) met zweep. maar gaaf paard heb je hoor, loopt goed zo op de foto's

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

ingridnoah

Berichten: 30
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:42

fury_hymne schreef:
Ik doen liever iets met NH en daar zitten bij mij geen sporen bij!!


Wat doe je dan zoal met NH zodat je geen sporen nodig hebt?

Trouwen ik vindt het een heel mooi paard.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:49

Wat is NH? of ben ik nou Blond

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

ingridnoah

Berichten: 30
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:50

moes schreef:
Wat is NH? of ben ik nou Blond


Natural Horsemanship

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:51

Hoi Bliebje, leuk dat je nog steeds zo fanatiek met Vasco bent! Wat een heethoofdje...dat je er zo afgevallen bent, vervelend voor je!

Ik vind een heel mooi geheel zo op de foto, heb je nu zelf weer priveles dan?

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 16:23

Ik heb idd. priveles met hem. Ik kwam er niet helemaal door bij hem en had wat hulp nodig. De dingen die ik niet lekker vond gaan hebben we nu behandeld en daar werk ik de komende tijd aan. Ik merkte tijdens de les al flink verbetering op! Het is altijd weer prettig om weer verbetering te krijgen en dat je een stapje verder komt.


fury_hymne

Berichten: 69
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Provincie Groningen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:38

Owkeeeeeeeej ik snap het blieb!!! Dan vind ik idd wel dat je met sporen mag rijden Tong uitsteken

En nu waarom ik vind dat je eigenlijk zonder sporen moet gaan rijden (tenzij het niet anders kan natuurlijk) Tong uitsteken: Ik vind dat je je paard ook zonder sporen moet kunnen rijden. Want heel veel mensen gebruiken sporen voor de lol.... en dat vind ik niet goed. Maar als je ze (zoals blieb dus) gebruikt, vind ik wel dat je ze kan gebruiken. Tsja... ik heb het zo ong. beschreven..... haha..... maar ik kan niet echt super goed uitleggen waarom ik vind dat je zonder moet rijden Tong uitsteken Alleen als je ze echt nodig hebt mag je ermee rijden van mij. Heel veel mensen gebruiken ze voor de lol Verward Dat is volgens mij stoer ofzow Verward Vandaar dat ik er een beetje tegen ben

Maaruhhh..... bij jou kan het dus wel blieb!!! *LOL*
Enne..... wat dat NH betreft........ Daar zit (bij mij niet iig) geen gebruik van sporen in!!!! Maarjah... bij Fury hoef ik ze ook niet te gebruiken Lachen En ik heb nog nooit met sporen gereden, de paarden ik gereden heb hoefden dat niet.... dus tsjah.. ik heb er ook geen ervaring mee Tong uitsteken

Zolang je sporen goed gebruikt vind ik het goed Tong uitsteken:P:P:P

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:51

he het is stalgenootje Wauwel,verder leuke foto's hoor

Z1+4

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 19:26

leuke foto's! en een mooi paardje

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:02

Heej Bianca, je hebt hem weer mooi aan het lopen hor Haha!
Jammer dat ie zo schrikachtig is Scheve mond Die slof gebruik je goed hor Tong uitsteken Ik heb er echt niks op tegen hoe jij hem gebruikt OK dan!

-

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:25

Hij loopt wel lekker hoor Haha!
idd heel vervelend, dat schrikkerige... Scheve mond

'In het land der blinden is eenoog koning'

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:29

Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet waarom die toetelbel die sporen niet goed vindt? dan ineens gaat de mond wel dicht... Jammer... Maar het ziet er netjes uit hoor! En een slof moet kunnen als je er goed mee om weet te gaan!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 50 bezoekers