Gister een heerlijke dag, alle paarden gingen goed

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Gister een heerlijke dag, alle paarden gingen goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 16:19

Het begon op mijn stage.

We zijn daar bezig met een 3 jarige merrie zadelmak te maken. Ik heb er nu 4 keer opgezeten. De 3e keer (en eerste keer los) moest ik meteen met haar naar buiten. In het begin koste het wat moeite maar uiteindelijk deed ze het super. Maar dan bedoel ik ook echt SUPER. Toen we terug kwamen was ze al nagefelijk Haha! Ik heb veel paarden zadelmak gemaakt die alles goed en snel oppakte maar hier viel me de mond toch even van open en ik heb haar voren helemaal met rust gelaten omdat ze al zo overbluft werd.
Gister weer naar buiten geweest, de 4e keer dat ik erop zat. Nu in groepsverband. Het was gewoon een manege les. En ik kreeg van iedereen complimenten dat het zo goed was gegaan Pling

Ook ben ik op mijn stage al een paar keer aan de slag geweest met een 6 jarige merrie waar verder nooit wat mee gedaan is, alleen gefokt. Ze kon helemaal niks. Met poetsen stond ze geen seconde stil en raakte in paniek bij het hoeven krabben, aan de hand duwde ze je om, liep ze je om of gaf ze je kopstoten. Totaal geen respect dus. Van het longeren snapte ze helemáál niks. Maar nu naar een paar keer is het eindelijk gelukt om haar rustig te poetsen, met d'r aan de hand te lopen en stoppen wanneer IK dat wil en longeren ging nu goed op twee kanten.
Gister zei de manege eigenaar dat ik haar op moest zadelen toen zijn we met het liefste manege paard en haar naar de hei ingelopen en daar opgestapt en zo weggereden (eerste keer dat ik d'rop reed, wel al op en af stappen geoefend). Ze snapte er helemaal niks van en was een beetje overbluft maar ik vond het wel een hele ervaring en ze deed het echt goed Haha! Die is dus ook zadelmak nu Tong uitsteken Knipoog

In mijn pauze vroeg iemand die zijn paard daar had staan of ik haar even wilde rijden, dat wilde ik wel. En moet zeggen dat ze echt lekker liep! Ze liep steeds beter en het gaf een heel fijn gevoel.

Toen ik thuiskwam meteen Treasure en Amor gepoetst, opgezadeld en klaargezet. Even gegeten en na het eten meteen gaan rijden. Treasure deed het zóó goed. Ik bevond me helemaal in de 7e hemel. In mijn les moest ik het wijken oefenen maar ze snapte er niks van. Vandaag heb ik doorgezet en op het einde hoefde ik maar mijn been aan te leggen en ze wijkte súper! De galop waar ze altijd veel moeite mee had kon ik nu helemaal verzamelen en weer verruimen. Echt heerlijk!

Toen Amor nog even gepakt. Die is pas gecastereerd dus we zijn nog op aan het bouwen. Ik heb in de stap hem lenig en soepel proberen te maken en zijn passen laten veruimen. Hij heeft op een springstal gestaan (is een springpaard) en hij loopt vrij dribbelig. Nog een kwartiertje gedraaft, voorwaarts neerwaarts proberen te rijden en hij pakte het echt heel goed op. Toen ik klaar was was ik wel kletsnat van de regen en was het pikkedonker maar had een heel voldaan gevoel.

Hoop dat ze dadelijk weer zo lekker gaan Haha! Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:21

Oeh wat een heerlijke dag lijkt mij dat Haha! Leuk dat alles zo goed is gegaan..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:22

wow, jij hebt een super tijd gehad als ik het zo lees!
gefeliciteerd, nu maar hopen dat het zo door gaat

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:40

goh, jij verdoet je tijd tussen de paarden toch echt wel niet hé?? Haha! OK dan!

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:53

Gaaf! kwou dat het bij mij zo ging! OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 19:09

Ja was inderdaad heerlijk. Vandaag niks kunnen doen door omstandigheden. Maar Treasure gaat (bijna) altijd wel goed, en Amor doet ook altijd even hard zijn best dus dat zal wel los lopen. Ben benieuwd hoe de paarden op de stage het doen donderdag, de dochter van de eigenaar zou er nu eens op gaan.