trektochten in buitenland gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bab
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-10-01
Woonplaats: Bornem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 14:23

Ik ben al een tijdje op zoek naar reizen te paard in het buitenland.Jammer genoeg vind ik enkel schandalig dure groeps vakanties.
Heeft niemand een adres waar je gewoon paarden kunt huren en zelf op pad gaan?Liefst in Ijsland,Polen Schotland,Ierland,...
Ik kom uit Belgie dus Nederland zou eventueel nog kunnen... :

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:34

In de BIT staan vaak advertenties en in een nummer van vorig jaar waren een vijftal verhalen van mensen die in het buitenland op paardenvakantie zijn geweest al dan niet zelf of onafhankelijk georganiseerd. Als je wilt kan ik dat nummer nog wel opzoeken en voor je kopieren en opsturen, dan moet je me maar even PB-en.

Vrienden van ons gaan ook weleens in Polen op een particulier landgoed een week op trektocht te paard. Ik zie één van hun vrijdag en dan zal ik ook even navragen qua kosten en waar je zoiets kunt boeken.

Succes!! Groetjes Marijke

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:20

Ja, ik wilde dat een tijd geleden ook doen met een vriendin en dus had ik allerlei folders aangevraagd... Wat bleek nu, je mag maar een max gewicht hebben, en daar ging ik overheen, dus helaas pindakaas geen tochten voor mij. en ja, is vaak best prijzig, als ik nog iets tegenkom, laat ik het je weten.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:30

Ik ben er op dit moment ook mee bezig.
Mijn plannen liggen iets verder dan die van jou(Canada/Usa).
Maar paardrij vakanties zijn gewoon schrikbarend duur.
De landen die enigzins nog een beetje betaalbaar zijn zijn Polen, Hongarije, Bulgarije en sommige trektochten in Frankrijk.
of inderdaad Belgie en nederland.
Ijsland kun je op je buik schrijven als goedkope vakantie.
Ik heb afgelopen jaar een Round-Up gedaan op Ijsland. Kosste me een rib uit me lijf maar heb wel een te gekke ervaring erbij.
Kijk inderdaad eens naar particulieren bedrijfjes in de Hoefslag, BIT, Mensport en zoek gewoon op internet.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:03

Een goeie site om eens te gaan kijken is deze:
http://www.horseholiday.com/trailfinders.htm
daar ben ik op het idee gekomen om dit eens te gaan doen met paardenvriendinnen: http://www.horseholiday.com/nl/belgie/BAO.htm

Anders, de vriendin waarmee ik samen een aantal paarden verzorg, is al vaak op trektocht geweest in Frankrijk,en zij is ook maar een arme studente dus echt duur zal het wel niet geweest zijn. Als het je interesseert kan ik het haar eens vragen.

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:11

je kan ook kijken op de site van time out heb vandaag het nieuwe boek binnen gekregen hier het internet adres http://www.timeout-reizen.nl
of je kan e-mailen voor meer info naar info@timeout-reizen.nl
de landen waar jij graag naar toe wil staan ook in het boek.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.
Groetjes claudia

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:37


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 16:45

Wales is ook erg leuk!
prachtpaardjes en vooral een prachtige omgeving: heuvels, meertjes, bos, heide..

Je kan overnachten in cottages op de route, je paard kan in de wei.. In de herfst/winter gaan de meeste paarden naar particulieren omdat er dan niet genoeg klanten zijn om het onderhoud rendabel te maken, dus kan je vrij goedkoop een paard meekrijgen.. Zou alleen wel met minimaal 2 personen gaan, das wel een stuk veiliger..

Als je meer info wil kan je even pb-en, zoek ik een paar leuke adressen voor je (mijn opa woont daar Haha! )