Zijn dunne benen een bezwaar als je wilt springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spookje

Berichten: 281
Geregistreerd: 22-08-03

Zijn dunne benen een bezwaar als je wilt springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 23:41

Ik had laatst les en me instructrice die zei dat me paard heel veel talent had in dressuur maar dat het geen spring paard was (dit vindt ik niet leuk omdat ik haar voor springen heb gekocht Verdrietig ) Het is niet dat ze niet goed kan springen (kan ze namelijk best goed...), maar ze zei dat ze dunnen, gevoelige beentjes had? Verward En daarom moest ik niet springen omdat het de benen van me paard te veel belast? En dat ik heel zuinnig op me paard moest zijn??
ik plaats wel wat fotos...

Afbeelding

Op deze foto moeten jullie echt niet op mij letten! Ik zit heel "relaxt" op me paard... Ik weet dat het er niet uitziet! maar het gaat om me paard en niet om mij Lachen


Wat vinden jullie hier van??

[edit anya: tweede foto verwijderd. Was dezelfde foto]
Laatst bijgewerkt door Spookje op 19-03-04 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:44

ik zie er niets vreemds aan, en ik vind het een raar verhaal. Peesbeschermers om, rustig opbouwen en lekker aan de slag. Ik neem wel aan dat hij verder geen beenproblemen heeft trouwens.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:48

vind t ook niet zo eigelijk

AssiejJarig
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:51

ik denk neit dat het veel uitmaakt. Je ziet ook arabieren springen, en die hebben ook dunne benen. Ik denk dat het bij een springpaard meer om het talent, de gangen en de sterkheid van de benen gaat.

Je zal wel goeie bescherming om moeten doen, dat zowiezo, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt hoor, meer de benen, spieren enz

Spookje

Berichten: 281
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 00:01

Nee ze had veder nooit been problemen (dat ik weet), en ze is klinisch gekeurd! Dus ik weet het ook niet meer...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:17

Misschien ziet je instructrice je liever concentreren op de dressuur... Lachen Heeft je instructrice je paard ook wel zien springen?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 02:08

Hey! Leuk dat je een topic erover gestart bent!

Ik vond het ook al totaal onzinnig klinken... Ik denk dat Natia prima kan springen en uiteraard moet je het opbouwen en goede bescherming omdoen, maar ik denk dat er geen waarheid zit in haar verhaal!

Tot binnenkort!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:17

Ik denk dat je maar beter even rond kan gaan kijken voor een deskundige instructrice!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:20

ik zie nix vreemds aan je paardje hoor Verward
ja net als mijn pony een wat stevig lijf, maar niet echt wat je zegt dunne beentjes ofzo hoor!
mn paard heeft in verhouding dunnere benen en spring prima, maar die heeft ook een iel lijfje, dus dat ziet er danw eer anders uit.

gewoon goede beenbescherming omdoen en rustig aan gaan springen!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:59

inderdaad..goede bescherming omdoen..
ik vind dat ze normale benen heeft.. niks mis mee:)

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:35

Wat een onzin zeg. Ten eerste vind ik dat dit paard helemaal niet zulke dunne beentjes heeft, maar gewoon normaal in verhouding.
Ten tweede zegt de dikte van de benen helemaal niets. Zolang je maar zorgt dat je paard voldoende basis conditie heeft en de dressuur basis voor elkaar is, dan kun je er rustig mee springen. Gewoon goed opbouwen zoals de rest ook al zegt.

Spookje

Berichten: 281
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 01:11

Nou heel erg bedankt iedereen, en ik ga gewoon blijven springen! Lachen Ik vond het ookal een vreemd verhaal, maarja ik dacht misschien heeft ze wel gelijk en ik wou niet dat me paard eronder lijdt!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 01:37

wel, het is wel zo dat de benen bij springen extra belast worden, een paard met wat 'dikkere' benen zal er veel minder last van hebben...en jou paard heeft echte dressuur beentjes, die zal dus sneller pijn aan haar benen hebben van het springen als een paard met dikke benen...