Auto om trailer te trekken huren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Auto om trailer te trekken huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 16:49

Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto om de trailer (1,5 paards) te trekken? Kosten?
Een busje ofzo, dikke 4x4 is nergens voor nodig.

Ik heb een E-rijbewijs, dus gewicht boeit niet.

Ga zelf ook wel wat verhuurbedrijven langs hoor, maar als iemand er iets over weet hoor ik het graag!

Nulla tenaci invia est via


droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:15

ik heb 4 x een busje gehuurd om m'n paard van en naar de Uithof te krijgen. was volgens mij niet eens zo duur. voor een hele dag incl. 100 km. benzine €45,-. voor een avond of een dagdeel €25,-.
we hebben bij 2 bedrijven een bus gehuurd. bij europcar die was redelijk goedkoop en op de andere kan ik even niet komen. die was vrij duur.
veel bedrijven hebben wel busjes die een flinke trailer kunnen trekken, maar dan zit er geen trekhaak onder. schijnt dat veel bedrijven dit steeds minder gaan doen. weinig vraag naar. maar vooral bij Europcar heb ik goede ervaringen. ik moest binnen een dag een bus hebben om m'n paard op te halen bij de Uithof. Ze hadden op dat moment alle bussen verhuurd. had een aantal weken van te voren moeten reserveren. maar nadat ze gehoord had waarvoor het was, heeft ze toch nog iets kunnen regelen. OK dan!
ook had ik een bus voor een hele dag gehuurd omdat we niet zeker wisten of we het in een paar uur zouden redden. als je de bus dan wel eerder terug brengt dan moet je gewoon de volle dag betalen, omdat ze de bus niet aan iemand anders hebben kunnen verhuren. wij brachten hem eerder terug en kregen voor een halve dag geld terug. er zat toevallig een grote paardenmuts achter de balie.
wij hadden meestal een Ford transit, mercedes Vito. je moet uiteraard een flinke borg betalen, maar je moet er ook goed op letten dat er geen beschadigingen aan de auto zijn voordat je hem meeneemt. bij Europcar gaat iemand vande garage met je meekijken of dit zo is. moet je echt op letten. zal de eerste niet zijn die je een beschadigde auto meegeeft en naderhand de schuld op je probeert te verhalen.

Hoe beter ik de mens leer kennen,
hoe meer ik m'n hond waardeer!


Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 01:08

Sommige garagebedrijven verhuren hun bus ook. Maar dat wordt idd steeds minder vaak gedaan, omdat er nogal eens misbruik van wordt gemaakt. Bij verhuizingen of verbouwingen bijvoorbeeld wordt zo'n bus ff een dagje flink afgeragd.
Bus huren is waarschijnlijk wel goedkoper als een 4x4, en rijdt minstens zo goed! Plus je hebt lekker veel ruimte om je 'troep' mee te slepen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers