Net naar de dokter geweest.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Net naar de dokter geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 11:16

Vorige week moest ik (eindelijk) foto's laten maken omdat ik sinds een (verkeers)ongeluk ruim 6 jaar geleden nog steeds last heb van mijn knie (had mijn knieschijf gebroken, knieband gescheurd, en mn meniscus gescheurd).
Al die tijd ben ik regelmatig naar de dokter geweest en nu eindelijk is er eens een keer iets ondernomen.
Er zitten oneffenheden op mijn gewrichtvlakken en die schuren over elkaar en het kraakbeen dat er tussen zit zodat het pijn doet.
Verder "spoort" mijn knieschijf niet, bij bepaalde beweging schiet mijn knieschijf uit zijn "rails" en dat geeft een soort knak, die ook weer pijn doet.
Daardoor ben ik verkeerd gaan lopen en heb ik veel last gekregen van mijn rug en heupen.
Nu moet ik naar de fysio en dan hoop ik maar dat mijn klachten verminderen.
Maar ik ben al heel erg blij dat er na bijna 6,5 jaar eindelijk eens iets gedaan wordt en niet alleen maar afwachten, het is van de groei (was 14 toen ik dat ongeluk kreeg), en andere smoesjes.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Annash
Blogger

Berichten: 26465
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:19

he bah wat vervelend zeg
ik heb geen ervaring (ben ook nog wat jonger geloof ik Tong uitsteken)

maar iig heel veel sterkte ermee Lachen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:52

maar is die fysio nou voor je rug of je knie?
want je knie,zou toch operatief beter te verhelpen zijn of niet?

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 14:20

Ik moet voor beiden naar de fysio.
Ik moet gewoon normaal gaan (leren) lopen en mijn spieren sterker maken zodat mijn knie minder ontspoort en minder pijn gaat doen.
Over 3 maanden moet ik terug komen en als t dan niet genoeg verbeterd is krijg ik een verwijzing naar een orthopeet (of hoe je t ook schrijft).
Maar voorlopig dus fysio.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:25

ik heb ongeveer t zelfde, mn knieschijven zitten scheef, gaan scheef over t kraakbeen heen, wat bijna helemaal weggeschuurt is, en daardoor is de onerkant van mn knieschijf niet meer mooi glad maar geribbeld

vooral als t koud ik kan ik niets, niet fietsen niet traplopen niet paardrijden, amper gewoon lopen

dan 'ontsporen' doet mijn knieschijf ook regelmatig, intapen is t enige wat er bij mij tegen helpt. mn bovenbeen spieren zijn hardstikke sterk, maar helaas niet sterk genoeg.

ook ik heb hierdoor een verkeerde manier van lopen gekregen en erg veel last van mn rug

maarja, als t dalijk wat warmer is heb ik er meteen minder last van, verder is zwemmen fijn, dan weeg je nix en kan je veel fijner al je spieren trainen!

succes ermee!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:26

Hebben ze nooit wat aan je meniscus gedaan? Niet gehecht, of verwijderd?

Fysio kan je zeker weten wel verder helpen!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 16:47

Haagsemeid schreef:
Hebben ze nooit wat aan je meniscus gedaan? Niet gehecht, of verwijderd?

Fysio kan je zeker weten wel verder helpen!

Na het ongeluk ben ik geopereerd, ze hebben toen mijn knieband gehecht, pinnetjes in mn knieschijf gedaan en mn meniscus gedeeltelijk verwijdert.
Een jaar later ben ik nog een keer geopereerd en toen hebben ze nog een stukje van mijn meniscus eruit gehaald en de pinnetjes uit mn knieschijf.
Volgens de artsen was het toen helemaal goed.
Niet dus.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 15:51

Heb net gebeld naar de fysio.
Volgende week vrijdag moet ik voor t eerst komen.
Iemand enig idee wat ik kan verwachten?

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:29

Ik ben een aantal jaren geleden van een jong paard afgevallen en op mijn hoofd terecht gekomen. Ben buiten westen geweest en toen ik bij kwam had ik zo'n last van mijn nek. Ben een paar dagen later naar de huisarts gegaan en die stuurde me naar huis met de mededeling dat ik gestrest was. Bleef last houden en ben uiteindelijk samen met mijn moeder naar de huisarts geweest en toen werd er wel onderzoek gedaan (moest mijn moeder dus voor zorgen best banketstaaf als je zelf 18 bent). Bleek dus een Whiplash te hebben maar was ondertussen al wel weken verder. Heb het idee dat artsen het tegenwoordig niet meer zo sirieus nemen. Toen ik vervolgens een aantal jaren later terug kwam nadat ik weer van een jong paard af gevallen was was de huisarts bang dat ik een wervel in mijn rug gebroken had en moest met spoed naar het ziekenhuis om foto's te laten maken. Dan schrik je ook wel even hoor als je ineens wel sirieus genomen wordt. Ik heb al een aantal jaren Fysio (voor rug en nek) en het wordt er wel beter van zodra het dan weer helemaal vast zit ga ik weer heen. De behandeling met stroom is wel heel prettig als het niet te hoog gezet wordt. Is net als massage maar dit werkt dieper in.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 00:04

Citaat:
Heb het idee dat artsen het tegenwoordig niet meer zo sirieus nemen.

Dat idee heb ik ook.
Maar misschien komt dat ook wel omdat er veel mensen zijn die voor een kippescheetje naar de dokter komen, voor de dokter kan het dan soms best moeilijk zijn om het kaf van de koren te schijden.
Het zal ook wel meespelen dat ze veel minder tijd hebben omdat er zo weinig huisartsen zijn, alles moet gehaast om toch alle patienten te kunnen helpen.

Citaat:
Ik heb al een aantal jaren Fysio (voor rug en nek) en het wordt er wel beter van zodra het dan weer helemaal vast zit ga ik weer heen. De behandeling met stroom is wel heel prettig als het niet te hoog gezet wordt. Is net als massage maar dit werkt dieper in.

Na het ongeluk heb ik ook 9 maanden fysio gehad.
Ze probeerden toen ook met zo'n stroomding mijn spier samen te laten trekken alleen reageerde die spier daar niet op en zette ze er steeds meer stroom op, dat was niet echt fijn.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:15

Ja dat heb ik ook gehad zo lang ze de frequentie niet te hoog zetten gaat het nog wel (kan het zelfs best ontspannend zijn) Staat het te hoog krijg je spiertrekkingen die je zelf niet in de hand hebt. Dat is inderdaad niet prettig maar aan de andere kant als het uiteindelijk een stuk beter wordt is het even door de zure appel heen bijten!
Zag ook een schrijffout: Serieus in plaats van sirieus Bloos!
Laat je nog even weten hoe het gaat bij de fysio en wat ze nou precies gaan doen? Ik had trouwens de eerste paar keer best een leuke fysiotherapeut Bloos Daarna kreeg ik een vrouwelijke waar ik me veel gemakkelijker bij voelde en dat je ook daadwerkelijk een keer kon ontspannen

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:22

Ik ben van de fiets gevallen paar jaar terug en toen bleef ik ook knieklachten houden, eerst aan een knie toen aan twee.
De rechter ontsproort bij mij ook, maar dit is bij mij een kwestie van oefeningen doen en rustige bewegingen maken, niet op je hurken zitten want dan doet het goed pijn.
Ook heb ik een ruwe knieschijf (retroploraie chrondropatie heb ik, maar weet niet precies wat het nou was, de artsen (ben bij twee geweest) legden het beide anders uit.
Maar daardoor krijg ik ook wel eens pijn aan mijn knien en blijft mijn knie soms als het ware hangen, het gaat niet op slot, maar het voelt wel raar.
Ik heb oefeningen gekregen om te doen, maar die hielpen niet dus ben er mee gestopt.
Die oefeningen waren ook vooral voor mijn rug, waarschijnlijk is mijn rug namelijk ook scheef geschoten door die val en mijn heupen staan ook verkeerd. Daardoor kwam het ook dat ik ook last van mijn andere knie kreeg, ik probeerde namelijk de rechter te ontlasten en daardoor werd de linker overbelast Rolleyes
Heb een tijd met moeite de trappen opgelopen en op school met de lift gegaan. Met paardrijden geen korte beugels voor mij want dat voel ik meteen.


Machie

Berichten: 15997
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:30

Ook ik ken dit probleem Knipoog

Door een val van het paard heb ik mn nieschijf gebroken, en hierdoor schuurt nu mn knieschijf over het bot heen, doet ook verrekte zeer op zn tijd! Gelukkig heb ik geen last van een uit de rails schietende knieschijf...

Heel erg veel sterkte ermee, en mooi dat ze er nu wel wat mee doen OK dan!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 08:18

tinkerLuna schreef:
Ze probeerden toen ook met zo'n stroomding mijn spier samen te laten trekken alleen reageerde die spier daar niet op en zette ze er steeds meer stroom op, dat was niet echt fijn.


Was electro therapie je hele behandeling daarvoor en voor de rest niets?
Want dan is het geen goede fysio, electro en masage is allemaal van de oude garde en het is niet bewezen dat, dat alleen goed is.

En wat je behandeling betreft, je krijgt eerst anamnese (vragenvuur Haha!)
en daarna gaattie kijken hoe en wat en krijg je als het goed is oefeningen, ook voor thuis

22 Januari verwachten we ons kleintje

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 23:36

Haagsemeid schreef:
Was electro therapie je hele behandeling daarvoor en voor de rest niets?
Want dan is het geen goede fysio, electro en masage is allemaal van de oude garde en het is niet bewezen dat, dat alleen goed is.

Neej ook oefeningen.
Maar in het begin kon de spier die over mn bovenbeen naar mn knieschijf loopt zichzelf niet samen trekken en als die spier niet samen trok kon ik mijn knie niet strekken.
Daarom probeerde hij dat steeds met stroom.
Maar op stroom reageerde die spier ook niet dus ging hij er steeds meer stroom op zetten en dat was echt niet fijn (en in mijn ogen nutteloos).

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-04 00:51

Ik kan er gewoon helemaal niets over vinden op het internet.
Best wel frustrerend want ik wil eigenlijk wel eens weten wat ik allemaal nog kan gaan verwacht.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, Bontfire, ChaplinC, DotBot, Emilihihihii, Esther, karinmanon, MarJon, Naskur11, Noppes, Pharootz, saarie, Seni, Veldbloem en 134 bezoekers