Stichting De Natuurlijke Weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 13:15

Hai,

Ik heb even een vraag:"Wie heeft er ooit gehoord Stichting De Natuurlijke Weg:?
Dat schijnt een stal te zijn, waar ze paarden fokken met eigen hengsten, maar ze zijn wel bevoegd om papieren te maken, dus met hun naam en logo....
Als het goed is ligt het ergens hoog in het noorden.
Tjallebred, of zoiets....
Wie kan mij helpen aan info over deze stal ?
Alvast bedankt.

[Edit] titel iets duidelijker gemaakt [/edit]_________________
Never underestimate the intelligence of a horse no more than his love for you !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-12-11 13:31 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sando op 2001-12-12 00:00 ]</font>


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:08

Ik ken wel De Natuurlijke Weg in Tjalleberd, maar volgens mij fokken ze niet. Ze behandelen paarden met allerlei problemen (trouwens ook honden). Tevens hebben ze ook hun eigen voer en allerlei sublementen die ze verkopen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 10:49

Klopt wat Appie zegt, ik heb zelfs overwogen om mijn paard daar heen te brengen toen het een tijdje heel slecht ging met haar. Ik ken namelijk een pony die afgemaakt moest worden en helemaal genezen is daar en nu Z bij de paarden loopt!! Die had ook iets ergs op de foto's. Maar iemand anders heeft er weer een slechte ervaring. En ze zijn nogal duur.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:00

Dat is toch van Willy Sidoerak? Ik heb wel eens een lezing van hem gehad. Hij kan aan de hand van een foto zien wat er mis is met een dier. (beetje raar, maar ja) Het is een soort Jomanda voor paarden, en soms blijkt het dus te werken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:20

is inderdaad van Willy Sidorak. Ik kende ooit een meisje met een fries met hoefkatrol. Voor veel geld bracht zij dat geld naar Friesland, waar hij gevestigd zat maar hij heeft niet echt kunnen helpen met zijn speciale voer.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 11:27

oke, nu kom het dan: Peru komt daar vandaan, en heeft dus papieren van Stichting de natuurlijke weg.
Het zijn groene papieren, en ik had ze nog nooit gezien. ik heb die mensen gisteren gebeld, maar ze namen niet op, kreeg ook geen voicemail.
ze hebben dus gefokt met een onbekende hengst.
de vader van de merrie is Ramiro, en de opa van de hengst is Saros, dus de papieren zijn wel degelijk goed. Ze fokken dus wel, en ik ben heel beniewd naar de vader van Peru, en daarom wilde ik info vragen over de stal, en bellen, maar geen gehoor.
Ik ben al iets wijzer van jullie info, bedankt, maar meer info is altijd welkom !

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 12:08

De Natuurlijke Weg is niet meer van Sidorak, die is vertrokken naar Frankrijk. Het is nu overgenomen door ene Peter met zijn vrouw. En naar mijn weten fokken ze echt niet hoor. Misschien dat het toevallig een keer gebeurd is. In ieder geval behandelen ze vooral paarden met spierproblemen (ook vele andere problemen). Ik heb er hele goede ervaringen mee. Alleen zijn de meningen verdeeld, omdat veel mensen het een methode vinden die voor het paard te pijnlijk is.


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 12:46

Ja, ik heb dus net gebeld, en inderdaad hij is vertrokken naar Frankrijk met zijn paarden, ze hebben helemaal geen info over hem, en ik weet dus echt niet hoe ik nu nog aan info moet komen.
ook zit ik nu dus met papieren te kijken waarvan de stal helemaal niet bestaat. Kan ik dat laten veranderen ? en Sidorak is 2 jaar geleden naar Frankrijk verhuist, maar hoe kom ik nu aan zijn gegevens. Ik wil echt heel graag weten wie Peru zijn vader is, en zijn moeder. Pfff... dit word een moeilijke zooektocht. Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:20

ik weet dat Willy Sidorak zijn eigen hengsten goedkeurde, niet alleen de warmbloed paarden, ik geloof dat hij ook eigen goedgekeurde quarterhorses had.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:53

*LOL* Wie gaat nou zijn eigen hengsten goedkeuren voor zijn eigen fokkerij *LOL* Zo kan iedereen ggk hengsten krijgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 13:56

grinnik, dat deed Willy Sidorak dus. Hij heeft dus wel zijn eigen papieren maar in de ogen van andere stamboeken zijn deze niet officieel. Overigens, de hengst komt wel uit een merrie met officiele papieren.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:04

Ik zal wel heel raar wezen maar zo'n minifokkerij die niemand kent met eigen papieren en eigen hengsten goedkeuren slaat toch nergens op? Er zijn denk ik weinig mensen die het kennen, ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord.
Zangersheide doet eigenlijk preceis hetzelfde alleen op een veel grotere schaal. Dat lijkt me veel verstandiger.

Haha! Haha!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:06

Wat dacht je van Leon Melchior van Zangersheide Steef??

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 14:07

Hoe kom ik nu aan info overt de vader van peru, en is het mogelijk om die papieren over te laten zetten ? ik heb dus nu paieren van een stal die niet meer bestaat.... Verward

_________________
Never underestimate the intelligence of a horse no more than his love for you !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sando op 2001-12-12 14:08 ]</font>

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:22

Citaat:
Op 2001-12-12 14:06, schreef Mytens:
Wat dacht je van Leon Melchior van Zangersheide Steef??



DAt lijkt me toch anders, Zangersheide is op grote schaal en heeft ook goede paarden etc etc. Het lijkt mij dat paarden fokken op kleine schaal niet echt zinvol is. Ik vind het maar een raar gedoe

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:26

Leon Melchior is ook op kleine schaal begonnen hoor en had ook niet ineens duizenden hengsten, iedereen moet ergens beginnen en niemand had kunnen weten dat hij zo groot zou uitgroeien want veel mensen hebben hem vroeger voor gek verklaard ivm inbreng van Ramiro en Alme in elke merrielijn die hij had lopen. later bleek dat hij goed bezig was en heeft nu een groot stamboek en accepteert hengsten over de hele wereld.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 14:31

zo kun je het ook weer bekijken.... Scheve mond\

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 22:37

Weet iemand dan waar hij naartoe is gegaan, een plaatsje ofzo ?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:50

hoi,
"Willy Sidorak"? GRRRRR Boos! die heeft al heel wat paarden ook naar kl*te geholpen...zijn aanhangers gaan voor hem door het vuur, maar ik trap er niet in...
Ik ken een verhaal van een paard die meer als 6 kg. zemelen per dag kreeg met zijn poedertje erdoor !!!
Verder : weinig hooi...
geen brok of ander hardvoer...
Dit paard is niet oud geworden...
Dan denk ik : mensen, wake up en kijk eens naar de natuur van het paard....
Mischien zijn er ook best positieve verhalen bekend, maar ik sta zelf absoluut niet achter zijn voedingsmethodes....
vr.groet

op de avatar zie je Sallyman!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 08:27

Colinda, jij kent een verhaal zeg je, weet je ook daadwerkelijk wat precies de omstandigheden van het paard waren? En je vergeet dat hij wel heel veel paarden er juist weer bovenop heeft gekregen. Paarden die vele dierenartsen hadden opgegeven, breng maar naar de slacht, zeiden ze.
Dat wordt vaak weer vergeten.
Sidorak was trouwens wel wat extremer dan de Peter die het nu heeft overgenomen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 17:46

Dit word dus nix, dat zie ik al. helaas.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 11:08

wij hebben ooit een paardje van Sidorak gehad, het beestje kwam uit het oostblok, maar het was een schatje waar we nog heel veel jaren plezier van hebben gehad, alleen zijn voermethode hebben we niet overgenomen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:27

Appie : ik weet niet álle verhalen van hem, en nogmaals... er zullen ook best positieve verhalen zijn, maar het verhaal van dat ene paard ken ik dan wel.... het paard was dampig, verder niks...
Ik ben me gaan verdiepen in de "natuurlijke behoeftes" van paarden en hun "voer behoeftes" etcetera...\
Dat is dan voor mij ook de reden dat ik weet dat paarden zowel ruwvoer als krachtvoer nodig hebben in de juiste proporties, afgestemd op elk paard.
Iedereen zal toch kunnen bevestigen dat als een paard, een "steppedier" géén krachtvoer krijgt en (te)weinig ruwvoer dit niet kan? Een paard die (door de mens) op stal gezet wordt, hiermee problemen krijgt, zal zich af moeten vragen waar hij verstandig aan doet.... dat je dan je krachtvoer op minimaal zet (omdat hij anders zijn box verbouwt, of omdat het bijv. vanwege blessures niet anders kan), kan ik nog begrijpen, maar dat je zijn grootste behoefte nl. KAUWEN, ruwvoer bijna tot nihil terugzet... nee, dat gaat er bij mij niet in...
Ook kan ik inkomen dat als een paard "vergiftigd" is met "afvalstoffen" (ook door toedoen v/d mens), hem een soort kuur gegeven wordt, waardoor je het paard helpt te "ontslakken" .... Maar jaar in, jaar uit...?
Het betreffende paard heeft jaren (!!!) gestaan op krullen, weinig ruwvoer, en geen krachtvoer, maar kilo's zemelen met "Sidorak poedertje"....?!
Ontslakken mag, ook bij de mens, in de vorm van een kuur... daarna weer normaal voer !!!
Heb ik je vraag bij deze beantwoord?
Groetjes Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-01 23:09

Hai Colinda,

Bedankt voor je reactie... Ik denk dat je alleen de eerste vraag hebt gelezen of niet ?
want het ging mij er eigenlijk om... nou ja, ik zal het er nog even bijzetten.....

Peru komt daar vandaan, en heeft dus papieren van Stichting de natuurlijke weg. Het zijn groene papieren, en ik had ze nog nooit gezien. Ze hebben dus gefokt met een onbekende hengst.
de vader van de merrie is Ramiro, en de opa van de hengst is Saros, dus de papieren zijn wel degelijk goed. Ze fokken dus wel, en ik ben heel benieuwd naar de vader van Peru, en daarom wilde ik info vragen over de stal, Nu blijkt dus dat Willy naar frankrijk is verhuisd met zijn paarden. En hierbij loopt mijn zoektocht dus staak.

Toch bedankt voor je info.... het is ook leuk om te weten hoe mensen denken over hem.. zo kom je toch steeds meer te weten...

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 08:40

Colinda, oke, je verhaal is nu wat duidelijker. Ik weet natuurlijk ook niet wat de beweegredenen zijn geweest van Sidorak. Het klinkt wel raar allemaal, wel vreemd dat zo'n paard helemaal geen krachtvoer kreeg, misschien had hij één of andere stofwisselingsstoornis?
Ik voer nu wel brok van De Natuurlijke Weg en het is heel goed voer, maar daarnaast ook gewoon hooi. Mijn paard kreeg een tijd terug plotseling allerlei plekjes op zijn lichaam en toen kreeg hij ook een soort kuur en dat heeft goed geholpen (na eerst allerlei dingen van de dierenarts geprobeerd te hebben, waarvan dus niets hielp). De kuur was trouwens gewoon voor een paar weken.
Sando, misschien kan ik eens kijken op een zak voer waar het geproduceerd wordt. Misschien weten die mensen wel waar Sidorak precies zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 3 bezoekers