Dressuurfoto's van me karrepaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Dressuurfoto's van me karrepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 18:28

Ik moest van veel mensen beginnen bij mezelf als ik de wereld wou verbeteren, daar ben ik hard mee bezig.
Ik heb vroeger onder het zadel gereden, heb toen 2 jaar alleen maar gement en ben sinds dec. dit jaar weer onder het zadel aan het trainen. Aangezien mijn pony mooie gangen heeft en het in zich heeft om wat te presteren in de dressuur (heeft hij met mennen al gedaan, dus waarom onder het zadel niet?) heb ik nu sinds 4 weken iedere week les.

Zoals je straks op de foto's zal zien loopt hij zo ongeveer op geen enkele foto aan de teugel, maar dat is ook het laatste waar ik aan denk. Ik ben vooral bezig om de stukjes, dat hij zijn zweefmomenten langer maakt, doordat hij 100% over zijn rug en achterhand loopt, om die stukjes langer te maken. In het begin is daar weinig van te zien en later werd het donker dus is de kwaliteit aanzienlijk minder. Ik heb ook nog 4 filmpjes waar ik nog foto's uit wil halen. Die filmpjes zijn gemaakt toen hij zijn zweefmomenten langer had gemaakt.
Maar nu genoeg gepraat hier foto's:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/1(1).JPG[/img][img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/2(1).JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/3(1).JPG[/img][img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/4(1).JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/5(1).JPG[/img][img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/6(1).JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/7(2).JPG[/img][img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/8(1).JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/9(1).JPG[/img][img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/10(1).JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/11(1).JPG[/img][img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/12(1).JPG[/img]
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/218840/incoming/13(1).JPG[/img]

Commentaar/Kritiek is welkom, maar wel opbouwend anders heb ik er weinig aan!!


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:30

Haha dat schaap!
Heb je die als natuurlijke hindernis gebruikt?

Ziet er netjes uit hoor! Mooie pony ook!

Don't dream your life, live your dreams!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:32

Waahaaahaaa sorry maar wat doet dat schaap bij in de bak Haha!
Prachtig om te zien hoe die naar de camera kijkt!!

Maar ik vind het er wel netjes uit zien hoor, als ie maar lekker voorwaarts loopt toch en ik vind het een hele leuke pony

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 19:12

Dankjewel
Voorwaarts is hij wel:) Maar als het moeilijk word wil hij het liever rustig aan doen
Nee, het is de bak van een vriendin en de bak is gewoon een stuk van de weide dat netjes is afgezet. Er lopen 3 schapen en die lopen op de helft van de bak de kas in om naar binnen te gaan, en dat schaap kwam net naar buiten.
Toen ik begon met rijden werden we aangereden door een schaap. Zijn maatjes waren naar binnen gerent en toen kwam hij er achteraan gerent De foto is net te vroeg, want David viel het schaap daarna aan omdat hij boos was over de aanrijding Knipoog

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:30

ja ik heb de foto's gemaakt Tong uitsteken ik heb die van et schaap gemaakt met sanne op de achtergrond omdat dat geke beest elke keer de bak in kwam, 1 keer miste hij zijn vriendjes, en toen reedtie sanne bijna omver Tong uitsteken nou morgen zet ik de fimpjes erop, en dan mak ik ook stills voor je hoor!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:31

hee san wel ff vermelden dat ik de foto's heb gemaakt he Knipoog ben toch best wel goeeeedd Tong uitsteken:D haah

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


paardjuhsz

Berichten: 3136
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Barneveld (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:47

heyy sanne
leuke fotos hoor
ik vind het echt een mooie pony OK dan!
haha dat schaap Lovers
gr melanie

#hoi Vork

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 19:48

Dankje
Maar heeft er nog iemand commentaar waar ik aan kan gaan werken de volgende keer?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:52

Lekkere duidelijke uitleg erbij en in mijn ogen helemaal goed bezig hoor.
Ben het helemaal met je eens dat het van achteruit moet komen *zoals je eigenlijk al weet* en vind dit er netjes uit zien, al zullen sommige mensen idd liever dat krulletje zien.

Maar ik denk dat jij op deze manier straks ene lekker ontspannen voorwaarts paard hebt wat vanzelf gaat zakken met haar hoofd omdat dat het prettigst loopt.

Foto's 3, 4, 6, 7 en 8 vind ik er netjes uit zien, lekker de achterhand eronder.

*moet stiekum bekennen dat ik me verheugt had op je foto's Knipoog *

Alleen zou ik zelf op sommige foto's de teugels iets korter houden zodat jij je handen iets naar voren moet brengen, van achteruit is goed, maar wel voldoende contact houden met de mond. *kunnen ook moment opnames zijn, maar dat is eigenlijk het enige wat ik erop kan zeggen.*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 19:55

Sily:
Dankjewel voor je commentaar. Ik heb wel gewoon contact met mijn teugels, want ben contant figuren aan het rijden, dat lukt niet zonder contact Lachen Maar als ik de teveel druk heb gooit hij zijn kop in de lucht en gaat rennen. Hij weet dat het een edel dier is en wil dus met een zachte hand gereden worden.
Maar verder bedankt dat je mijn methode ook ondersteund Lachen Ben het ermee eens dat veel mensen liever een krulletje zien....(jammer)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:56

Sjonniej schreef:
Sily:
Dankjewel voor je commentaar. Ik heb wel gewoon contact met mijn teugels, want ben contant figuren aan het rijden, dat lukt niet zonder contact Lachen Maar als ik de teveel druk heb gooit hij zijn kop in de lucht en gaat rennen. Hij weet dat het een edel dier is en wil dus met een zachte hand gereden worden.
Maar verder bedankt dat je mijn methode ook ondersteund Lachen Ben het ermee eens dat veel mensen liever een krulletje zien....(jammer)


Wederom netjes uitlegt en bij deze heb ik dus niets gezegt OK dan!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:00

Nou voor de tweede keer dat ik hier iets ga typen (PIEPcomputer)

Ik vind het er echt netjes uitzien.
hij loopt lekker ontspannen zo te zien.
En je zit heel netjes recht op!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:01

ik was erbij, ik kan zelf niet goed zien wanneer hij de achterhand eronder zet, maar bij david zag je het duidelijk omdat hij hele lange zweefmomenten kreeg, ik vond het erg netjes gaan, en ik heb meegeluisterd naar haar moeder Bloos en hebdaar ook weer wat van opgestoken, het is alleen, het lukt me niet!! van de zomer kom ik nog een keer langs san Haha!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 20:04

Ilkkah:
Dankjewel, ik moet er erg op letten dat ik niet naar voren gaat zitten om me rug te ontlasten (met dank aan onze Hardy)

Assiej:
Volgende week weer *LOL*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:05

Wat zit jij netjes rechtop!
Mooie foto's, met 4x les gaat het al heel goed vind ik Op sommige foto's lijkt het wel of je geen contact hebt, zolang zijn je teugels daar, maar dat heb je al uitgelegt. Zo te zien loopt hij wel lekker actief, dat nagevelijk zijn komt vanzelf wel, succes Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:06

sommige stukken gaf hij heel goed na, zodra hij de achterhand eronder ging zetten ging hij elke keer meer nageven, maar elke keer zwiepte hij em weer omhoog, geen idee waarom denk door die schapen Tong uitsteken

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 20:08

Ineke2:
Dankjewel Lachen
Hij is erg actief, zo af en toe te actief, maar als hij echt aan het werk moet is hij niet te actief, maar hij blijft wel zijn impuls altijd houden.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:11

Leuke foto's hoor Knipoog
het is zeker een mooi paardje...

misschien een tip:
doe je hakken meer oplaag en steek ze niet naar buiten Lachen
tis geen kapstokje hea Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:40

hey san

ik wil even je standpunt ondersteunen. maar eerst:
het ziet er erg goed uit zeg!!!!!!!

ik vind idd ook: eerst voorwaarts en laat dat koppiej maar vanzelf komen.
anders worden ze alleen maar dwars in die mond en vaak met een "te"" harde mond gereden!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 14:10

Cloverdale:
Dankje
Bedankt voor de tip, ik ben er al mee bezig. Alhoewel ik het vreemd vind dat je kapstokjes ziet. Ik zie ze zelf namelijk niet, alleen bij foto 7 kan het kloppen, want dat is in stap en dan wil hij heel snel trugvallen en zijn kop in de lucht gooien. Dus heb hem een paar keer een por gegeven. Bij de laatste valt het me ook op, maar verder heb ik ze volgens mij wel netjes Verward

Elady:
Dankje Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:27

Ziet er netjes uit hoor Onder het zadel is een heel ander gevoel dan voor de wagen (spreekt uit super veel ervaring Haha!)

Maare rij je met gymschoen Verward Die zou ik uit doen, super gevaarlijk...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 14:33

Liberty:
Ja ik weet dat het gevaarlijk is, maar heb geen andere schoenen. Laarzen vind ik zowiezo al niets, krijg ik last van me enkels. Als je netjes zit en je valt glij je met zulke schoenen er ook uit. Als je een slechte zit hebt en je valt blijf je met laarzen ook hangen. Ik heb ze heel strak geveterd zodat die flap in je schoen helemaal vast zit (kan niet omhoog, want hij's heel kort) en mijn chaps zitten er ooknog overheen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:38

Doe dan jphurs aan, vind ik altijd wel heel fijn (rij altijd met laarzen normaal, zeker als er andere mensen op de manege zijn, want laarzen zijn verplicht bij ons)

Anyway, je hebt geen karrepaard Tong uitsteken maar een super mooie menpony Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:39

Mooi paardje zeg! Ook al loopt ie niet aan de teugel, ik vind hem nog mooi lopen.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:46

Ah, een betere wereld begint bij jezelf Haha!
Je bent op de goede weg!
Ik kan het niet goed zien, maar heb je chaps over je schoenen aan, of alleen schoenen?
Ik vind je hier ook netter zitten dan op die andere foto's.
En ik ben het helemaal met je eens als je eerst de basis goed wil hebben. Als ik het me goed herriner probeerde je op die vorige foto's ook wat te wijken, en andere kunstjes. Hopelijk kun je hier in de toekomst ook aan werken, en dat je hem eens kunt starten.
Ben benieuwd, veel succes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 64 bezoekers