hoe zit dat nu met die showkleding stijlen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

hoe zit dat nu met die showkleding stijlen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 13:13

Dit vraag ik mij dus al een poosje af..
Hoe zit dat nu met die showkledingstijlen. Is er een vaste kledingcode? Of is dat alleen maar zo gegroeid?

- bijvoorbeeld de glitterlycra bij pleasure
- lange jasjes bij halter
- een aardige bloes bij reining

Iemand die een toelichting kan geven?
Eerlijk gezegd trek ik op dit moment maar gewoon iets uit de kast bij een wedstrijd Schijnheilig Haha!


DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:20

Er is niet een echte kledingkode, je moet voldoen aan de gestelde regels (lange mouwen e.d.). Verder mag je het zo showy maken als je zelf wilt.
Belangrijker vind ik dat de kombinatie in balans is, niet alleen qua kleur maar ook qua vorm/stijl.
Dat het jonge spul er in strak lycra opzit vind ik prima, maar voor iemand met maat 44 zou ik dat niet aanraden. Clown
En mensen met een appaloosa hebben het extra moeilijk om daar een geschikte kombi bij te bedenken. JMHO

Ik ben benieuwd wat het nieuwste AQHA-onderdeel Versatile Ranchhorse gaat bieden aan 'bekleding' Cool

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:59

Je mag toch ook geen blote hals hebben?

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:50

Ach gut Dat word voor mij ook een heel probleem. Verward Ik heb dus maat 42 en kan en WIL geen glitterlycra aan .Ga mn eerste plaisure westrijd rijden van de zomer OK dan! en heb wel een mooie lichtblauwe western blouse met zilvere sterren op de schouders en zilvere bies langs de mouw verder heel eenvoudig . Moet ik daar een blauwe broek onder ?? ik heb ook een bruine wrangler broek en een bruine hoed en bruine laarzen!!! zou dat staan met blauw Verward mijn Dude is een palomino paint . Ik denk dat ik toch een probleem heb met de kleding . Cheese! Dus eerst maar een mode show en foto's maken en dan kan ik zelf kijken wat me het beste staat !!

Youno the magnificent Tennessee Walker

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:12

Het is inderdaad met een appie moeilijk een paint wordt al makkelijker en een quarter is vaak het makkelijkst omdat ze 1 kleurig zijn (ik zeg niet dat dit altijd zo is).
Waar ik zelf altijd op let is of het past bij de kleur van mijn paard (een black tobiano paint en een sorrel quarter) dan ga ik het passen of het mij niet wit maakt dus dat ik niet zo'n spook lijk dus een mooie kleur vaak kijk ik of het warm staat want met de stress die je op show hebt wordt je toch altijd wat witter (bij de vrouwen is daar mooi make-up voor maar goed) dan kijk ik of het mooi zit (zoals het hoort niet te strak niet te kort etc.) en dan of het mooi staat bij mijn hoed, pad en chapsl.
Waar je wel om moet denken is dat je een broek koopt zeker voor in de wedstrijden die echt te lang is dus zonder laarzen aan dat je echt ruimschoots op je pijpen kan staan want door die buiging in je knie kruipt die broek op en dat is zonde als je een mooi outfit hebt.
En een blote hals mag inderdaad niet (je kan dan de judge verleiden en dat kan invloed hebben op de uitslagen etc.) Ik vind het niet echt mooi als je in de reining zit met een super glitter jasje ik kies graag voor de blouse en misschien voor een slinky (misschien).
En in de trail jasje, blouse, slinky. En in de pleasure vind ik een blouse ook heeeeeel mooi zeker voor mannen maar wat er ook al wordt gezegd als je wat zwaarder bent is het niet mooi als je met zo'n super strakke slinky gaat rijden.
En verder zorg dat alles matcht vergeet ook zeker de hoed en als je chaps draagt de chaps niet en een mooi pad.
Wel kun je felle kleuren kiezen als je dan maar niet op een toverdoos gaat lijken zeg maar gif groen met rood.
Snap je wat ik bedoel ik weet niet hoe ik het anders moet zeggenl.
Maar felle kleuren vind ik zeker bij hele donkere paarden of solid horses heel gaaf.
Maar ook iets heel liefs (bijv. roze) is gaaf maar ook hier zorg dat je geen suikerspin wordt.
Ik ben heel benieuwd hoe het wordt en veel succes met showen dan.

Groetjes

PS op deze site hebben ze een kleding wijzer waarin staat wat bij jou kleur paard past. www.hobbyhorseinc.com

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:27


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:15

Veel regels zijn er niet, maar een langer jasje in de Halter staat 'gekleder', een bloes in de reining 'beweegt' lekker mee en accentueert de snelheid, vooral als je soepele stof gebruikt. Dat is dan meteen ook de rede waarom je in de Pleasure dit weer beter niet kunt dragen, omdat daar de beweging zo min mogelijk moet zijn. Daarom zie je vooral onder de Pleasure ruiters nog wel es chaps met een golfrand i.p.v. franjes.
In de Pleasure mag het wat uitbundiger, maar een mooi geheel is belangrijker dan veel glitter. Ingetogen kleuren maar zorgvuldig bij elkaar en bij het paard gezocht is mooier dan een schreeuwerig jasje waar verder niks bij past.
Mocht je ooit nog een andere hoed willen/gaan kopen, neem dan een zwarte of crêmekleurige, afhankelijk van de kleurencombie's die je wilt gaan maken (zwart is iets universeler dan crême), want een bruine hoed is eigenlijk 'not done'.
Een donkere broek met een slinky en een vestje zijn tijdloos en daar valt door een andere kleur slinky met bijpassende pad ook makkelijk mee te variëren.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:18


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:23

Ik kan maar één woord uitbrengen over die glittergevallen, AFSCHUWELIJK! Die dingen zijn zo ordinair (bij sommige mensen).
Een mooie blouse vind ik veel mooier staan.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:06

Francis schreef:
want een bruine hoed is eigenlijk 'not done'.
Een donkere broek met een slinky en een vestje zijn tijdloos en daar valt door een andere kleur slinky met bijpassende pad ook makkelijk mee te variëren.

Hmmm, wat is een slinky Verward

En ik heb nu sterk de neiging om een bruine hoed te kopen Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:23


vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:25


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:40

Malabarista schreef:
Ik kan maar één woord uitbrengen over die glittergevallen, AFSCHUWELIJK! Die dingen zijn zo ordinair (bij sommige mensen). .

Maar bij sommige staat het juist heeeel mooi.
Je moet goed opletten dat je het smaakvol doet en zeker niet ordinair laat worden.
maar als je op de HobbyHorse site kijkt dan vind ik er echt hele mooie dingen tussen zitten OK dan!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:43

vera"]
[quote="Malabarista schreef:
Ik kan maar één woord uitbrengen over die glittergevallen, AFSCHUWELIJK! Die dingen zijn zo ordinair (bij sommige mensen). .

Maar bij sommige staat het juist heeeel mooi.
Je moet goed opletten dat je het smaakvol doet en zeker niet ordinair laat worden.
maar als je op de HobbyHorse site kijkt dan vind ik er echt hele mooie dingen tussen zitten OK dan!
[/quote]

vind het wel mooi als het maar niet te overdreven word

ik ben eigenlijk gek op glitter

maar ja rij reining en daar vind ik het niet zo gepast bij
en dan ook nog is een paint

nee dat past denk ik niet zo bij elkaar *LOL*

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:47

Euhm...

Traditioneel trek ik altijd een blouse uit de kast die bovenop ligt Haha!

Heb niets met dress code's

Euh,...?? Tsjah,...

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:13

Chantalleke schreef:
Euhm...

Traditioneel trek ik altijd een blouse uit de kast die bovenop ligt Haha!

Heb niets met dress code's



helemaal uitgedost hoeft voor mij ook niet hoor
daar ben ik veel ste simpel voor *LOL*

maar me paard en spullen moeten schoon zijn
en me kleren netjes en het moet bij elkaar passen allemaal
bedoel de kleuren ik vind het altijd mooi als iets terug komt
ik heb bijv een beige hoed en een beige pad


dressuur is dan toch wel makelijker je hoeft nooit te bedenken wat moet ik toch aan Verward Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:17

Inderdaad dressuur is makkelijker!!

Maar mijn paard heeft een blauwe showpad en ik heb oranje peesbeschermers en ben nog achter een oranje showpad aan. En heb zelf diverse blousen.

Euh,...?? Tsjah,...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 21:10

Nou ik heb mijzelf dus nu een bruin-oranje redelijk kort getailleerd jasje met hooggesloten boord gekocht. Past mooi bij donkerbruine paard en lichte hoed. Ik zie er niet uit of ik TBC heb, en het bobbelt nergens (zo'n slinky zie ik niet zitten voor mezelf). En er zitten weinig glitters op, anders dan een lange rij glimmende knopen. Het kan er mee door vind ik zelf Lachen

Ik wil horsemanship en pleasure starten. dus het moet kunnen zo.
Allemaal heel erg bedankt voor de toelichting

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:11

voor de reining vind ik een mooie (vrolijke) kleur blouse erg mooi (die natuurlijk ook weer in het geheel past Bloos ) en voor de pleasure, hm en trail denk ik dat je al gouw iets aan kan doen wat uit het zelfde genre komt. ik hou wel van hier en daar wat glitters vooral bij zwart of beige!

maar ik denk dat toch het belangerijkste is, dat alles mooi bij jou, je paard, en de rest van je tuig past Lachen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:50

Romkabouter schreef:
Hmmm, wat is een slinky Verward


Dat zijn die gladde lycra damestruitjes met een klein kolletje, al dan niet met glitters/rhinestones/studs.
Worden onder een jasje of vestje gedragen of 'solo' (voor de ideale figuurtjes onder ons).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:14

Lache, dan koop ik die erbij *LOL*

solo natuurlijk Schijnheilig

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 22:23

Romkabouter schreef:
Lache, dan koop ik die erbij *LOL*

solo natuurlijk Schijnheilig


Jij deed toch mee in Den Ham?
Met slinky nu neem ik aan Haha!
En bruine hoed... Schijnheilig

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:26

oepsie Bloos

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:48

Geweldig, ik neem mijn digi mee Haha!
Ik vind het belangrijkste gewoon kleding aantrekken die goed past en waar je jezelf ook prettig in voelt.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:05

14cecile14 schreef:
Je mag toch ook geen blote hals hebben?

Afbeelding
Dit mag ook hoor Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers