hoe deel jij je dag in (huisvrouwen/mannen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

hoe deel jij je dag in (huisvrouwen/mannen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 13:53

Mijn dag in deling hangt af van hoe ik me voel (gezondheidsprobs)
Maar op een normale dag kom ik rond half 9 uit bed.
Ga ik conputeren tot een uurtje of 10 ondertussen eet ik ook wat, dan ga ik douchen en me aankleden..
Dan ben ik max om 11 uur klaar.
Daarna ga ik terug naar beneden, stofzuigen en de was doen.
Rond 12 uur heb ik dan m'n lunch.

Daarna weer even computeren tot 2 uur en dan stoffen en nog een keer stofzuigen (honden he die verharen).
Rond 3 uur kijk ik nog wat er verder in huis gedaan moet worden en om half 5 begin ik met eten koken.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:58

Ik sta om half 8 op, opfrissen tanden poetsen, aankleden enz. Dan naar m'n werk, om 5 uur ben ik thuis.
Dan neem ik eerst de post door, katten aandacht geven, konijn eten geven. Kachel hoger zetten, even opruimen. Dan bedenken wat we gaan eten, en ga ik t klaarmaken. Als ik nog weg moet, dat is bijna elke avond, eten we rond zes uur. Als ik nergens meer heen moet, eten we vaak wat later. Tijdens t koken gooi ik vaak nog een was in de wasmachine, of vouw ik er een op. De afwas doe ik ook meestal tussendoor.
Op zaterdag en 1 dag door de week wordt er gezogen, dat doet m'n vriend. Op zaterdag doen we samen boodschappen, en ruimen we t huis nog op, nog een wasje draaien, huis poetsen. Planten water geven.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:59

Geen huisvrouwen/mannen he Knipoog Dat heet tegenwoordig dirt- and foodmanagers Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 13:59

WHAHAHAHAHAHA Haha!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:54

irene schreef:
Geen huisvrouwen/mannen he Knipoog Dat heet tegenwoordig dirt- and foodmanagers Haha!


Geweldig!

Ik zal het zeker gebruiken als er iemand aan mij vraagt;En?wat doe jij in het dagelijksleven?

juval

Berichten: 13206
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:58

de dagen dat ik thuis ben wordt ik min of meer gedwongen door de kids om 7.00uur ! wakker. Dan is het wassen, aankleden, ontbijten, afhankelijk van mn zin en de noodzaak iets in het huis doen. (was in de machien proppen ofzo), en dan ga ik meestal de hort op met de kinderen. Om een uur of 12 weer thuis, eten, kleinste in bed stoppen, de oudste op de bank installeren met een of andere video. Dan kan ik minimaal 1 uur BOKKEN! en mailen.
Daarna kids weer uit bed, en spelen tot het tijd is om eten te gaan koken. Manlief komt dan meestal wel een keer thuis om me bij te staan. Dan dus eten, nog ff spelen met de kids, of tv kijken. DAn kids naar bed om ongeveer 19.00 uur, en dan begint mn vrije avond. Die is meestal gevuld met bokken/internet en tv.

SAAI leventje eigenlijk hè.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:02

Nu is mijn vraag wanneer doen jullie de paarden dan?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:02

Tussen half 7 en half 8 op staan, naar mijn werk, tussen 5 en 6 ben ik thuis.
Eten afmaken waar Harmen meestal al aan begonnen is.
Na het eten vaatwasser inruimen.
Daarna computeren of huishoudelijke klusjes of paardrijden of EHBO of een of andere sociale verplichting.
22.30 a 23.00 vaatwasser aan en naar bed.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 15:03

Petraaken, ik heb helaas geen paarden meer..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:03

Heb geen eigen paard.. Scheve mond

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 15:04

Sjimmy geheel offtopic.. die haflinger waar jij op rijd op de flevohof.. dat was precies dezelfde haflinger als mijn man voor t eerst op reed in zijn jonge jaren Haha!

juval

Berichten: 13206
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:12

ik rijd 2 keer in de week op het paard van een vriendin, op donderdag breng ik de kids naar opa en oma, en op zondag gaan ze vaak mee, of past manlief op.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:15

Angelique18 schreef:
Sjimmy geheel offtopic.. die haflinger waar jij op rijd op de flevohof.. dat was precies dezelfde haflinger als mijn man voor t eerst op reed in zijn jonge jaren Haha!


Haha!
Ik denk dat we niet de enige geweest zijn *LOL*

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:27

Rond 7 uur opstaan en de hond en katten voeren.
Wat drinken bij de pc en bokt natuurlijk bijlezen.
Eventueel de ravage van de katten opruimen als ze weer eens hebben lopen slopen 's nachts en de prullenbak omver hebben getrokken.

Zodra de paarden echt duidelijk laten merken dat ze honger hebben (ik woon boven de stallen) ga ik ze voeren, buiten zetten en uitmesten (meestal tegen kwart voor 8/8 uur).
Daarna douchen en even bokken.
Rond 10 uur de jonge paarden voeren die een stuk verderop dag en nacht buiten staan en vaak even langs de winkel.

Vaak begin ik daarna met stofzuigen en dweilen, wasje draaien of iets anders huishoudelijks wat ik echt niet langer meer kan uitstellen Bloos!
Tussendoor kom ik op een of andere manier zeer regelmatig langs de pc waar een blauw schermpje naar mij staat te seinen. Oftewel, bokken...

's Middags probeer ik het bokken af te wisselen met m'n werk achter de pc, al wint bokt regelmatig Schijnheilig

Eind van de middag stallen opstrooien, deel van de paarden binnen zetten en het deel wat buiten staat op verschillende plaatsten voeren.
Daarna in huis nog even wat rotzooi opruimen, stofzuigen/vegen indien nodig en daarna douchen en eten koken.
's Avonds vaak bokken, nog wat werk op de pc (krijg je van teveel bokt overdag...) of naar vrienden, kaarten of vergadering en heel af en toe tv kijken

Paarden en werk aan huis, voor mij dus heel handig te combineren Lachen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:30

half negen op staan en honden en paarden voeren, onder het ontbijt een uurtje bokken. Dan van 10.00 tot 11.00 aan het werk, daarna 1 paard rijden. Daarna is het tijd om boodschappen te doen, als ik thuis kom eten koken en lunchen. Om 15.30 uur ga ik weer aan het werk en ben om 20.30 uur ben ik klaar met werken, dan ga ik aan het eten.
Als dat op is weer naar de schuur, wat uitmesten schoon water geven en soms een paard longeren.
Om 22.30 uur onder de douche en dan nog een half uurtje zitten en naar bed. Haha!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:35

half 7 opstaan (soms vroeger als ik vroeg met werken), katten eten geven, hond uitlaten, mail ophalen, bijlezen op bokt, dweilen, kattenbak schoonmaken, douchen, eten hond nog een keer uitlaten, naar mijn werk.
Uit mijn werk: hond uitlaten, omkleden, naar mijn paard, terug van paard: hond uitlaten, douchen, eten, bokken, hond uitlaten en naar bed....

Als ik tot laat moete werken, ga ik uit mijn werk meteen door naar mijn paard, maar dan rijd ik niet, dan poets ik hem en zet hem binnen. Zal blij zijn met de zomertijd en na 1 mei helemaal: 24'7 op de wei

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:39

6.45 eruit, wassen , aankleden etc, kindje wakker maken, aankleden wassen etc, naar benede, tasje spakken, brood smeren thee zetten, 8.00uur kleine naar oppas, ikke door naar werk, 30km rijden +/- 9.00 op werk, bijkomen, thee drinken bammetje eten en werken he tot 4.45, weer naar huis, kleine ophalen, thee drinken samen, koken, eten keuken opruimen 7.30kleine douchen/bad en om 8.00 naar bed, ik8.00 GTST en dan RUST, dit is op dagen dat ik werk, als ik niet werk, sta ik later op doe dingen niet tijdsgebonden en doen verschillende dingen zoals boodschappen, winkelen, leuke dingen doenn, visite etc etc, gaat prima zo.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:20

8:30 opstaan,(als mijn kleine mannetje niet eerder wakker word),eten,jens in bad doen,zelf een beetje opfrissen,rond 10:00 uur meestal ff lekker wandelen met de hond,en daarna om een bakkie koffie bij mijn moeder(woont schuin tegenover)
11 :00 uur weeer thuis,wat schoonmaken,ff op de computer nuezen,lunchen,daarna jens lekker dutje doen,ik nog wat meer klussen of op de pc surfen,als Jens uit bed is,boodschappies doen,of lekker wandelen met de hond(binnenkort 2),etc.,17:00 uur eten maken,na het eten naar Mexx toe,de ene keer blijf ik daar plakken tot 23:00 uur(veel te gezellig daar)de andere keer ben ik op tijd thuis,lekker douchen,en plof! op de bank naast manlief!!

op donderdag en zaterdag werk ik!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:59

8.30uur Helen, das mijn uitslaaptijd, goh benijd je!!!!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:15

ik sta om 6.15 uur op, pc aan, ff snel op bokt loeren
paarden voeren, bijmesten, daarna snel koffie naar binnen slurpen, met ontbijt, melk en jus d'orange in de hand snel in de auto en naar mijn werk.
Rond 7 uur ben ik daar, pc aanzetten, boterhammetje eten en snel aan het werk.
13.00 uur heel blij weer richting huis, omkleden, paarden naar buiten en mesten.
14.00 uur weer binnen, bokken, mails bekijken, werken voor mijn eigen toko, tussendoor bokken Schijnheilig

15.00 /15.30 uur, paarden naar binnen, rijden of lesgeven.
Mijn meiden ruimen de boel in stal op, voeren de paarden enz. zodat ik wellicht (als ik zin heb) de boel binnen kan zuigen, stoffen en poetsen.

17.30 uur koken, 18.00 uur eten, daarna tv kijken, bokken en aan mijn eigen toko werken Haha!

21.00 paarden voeren, daarna douchen en naar bed, soms zie ik bokt en vergeet mijn bed Huilen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:29

Ik sta tussen 6.15 en 6.30 uur op, maak de kinderen wakker en ga dan meteen douchen.
Daarna douchen de kinderen (en moet ik in de gaten houden dat het geen ruzie wirdt Schijnheilig ). Ontbijten en als het lukt nog even heel snel op het DVT kijken Knipoog .
Om 7.15 uur de deur uit, zoon naar school brengen en meteen door naar de paarden, waar ik dan rond 7.45 uur ben.
Op het moment staan mijn 3 paarden op 3 verschillende stallen Rolleyes , maar gelukkig hoef ik maar in 1 stal mijn paard (en de 4 van mijn vriendin) zelf te verzorgen Knipoog .
Ik voer de paarden, zet ze buiten en mest Dikke z´n box. Behalve als het echt prut weer is, rijd ik hem, of werk in de round-pen met hem.
Daarna ga ik óf naar m´n merrie (die staat 60 km. verderop in training), óf ik ga naar haar veulen (die staat 3 km verderop, samen met 3 andere veulens). Soms ben ik om 12 uur thuis en kan dan alvast wat in het huishouden doen en soms ben ik rond 13.30 -14.00 uur thuis en haal dan meteen mijn zoon van school op.
Mijn zoon wil meestal als hij thuis is, eerst even voor de tv bijkomen, ik achter de pc bij-bokken Clown !
Vanaf 15.00 uur ga ik dan hier in huis aan de slag en rond 18.00 uur ga ik koken.
Als mijn man om 19.00 uur thuis komt, eten we en vanaf een uur of half 9, zet ik de PC weer aan.
Bedtijd... verschuif ik altijd naar achteren Schijnheilig ! Vaak is het toch wel 00.00 uur voordat ik de PC afsluit Bloos . En dan.... begint het hele gedoe v.a. 6.15 uur weer opnieuw Knipoog !