Waar haalt een handelaar zijn paarden vandaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Waar haalt een handelaar zijn paarden vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 13:55

Ik zat zo een beetje rond te huppen over het net tussen de paarden en ineens floepte bij mij de vraag op:

Waar haalt een handelaar zijn paarden vandaan?

Dan bedoel ik niet paarden zoals van Iwaarden, maar meer Jordan stables. Om maar een voorbeeld te noemen.
Dat zijn toch plaatjes om te zien en die komen niet uit te lucht vallen en zijn ook niet op elke hoek te vinden. Ook fokt niet elke handelsstal zelf, en zijn er weinig particulieren die via de handelsweg willen gaan.
Hoe speel je het dan als handelsstal voor elkaar om goedkoop een paardje binnen te halen wat er weer duur uit gaat?

Rare vraag I know, maar ben toch wel nieuwsgierig.


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:58

Ik ken een handelaar die paarden verkoopt vanaf 10.000 euro. Die man zie je op maandagochtend héél vroeg op de markt en koopt ze rechtstreeks uit de trailer, die dieren worden niet eens uitgeladen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:08

Heel veel langs de weg kijken en naar een heleboel stallen gaan om te kijken en heel erg veel op wedstrijden word er door de dure handelaren gekeken

...Dreaming with my eye's wide open...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:04

Die hebben een goed oog om het talent er uit te pikken en het ook zo te trainen dat dat talent er af straalt en er dus een duur prijskaartje aan kan hangen.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:22

Goed zoeken, veel contacten hebben en natuurlijk onderhandelen.....zo goedkoop mogelijk krijgen.....vervolgens goed doortrainen en verkopen!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:50

die hebben op een gegeven moment ook veel contacten,het paardenwereldje is maar klein!!!!
en ze weten waar ze moeten zoeken.
en een goed oog,een paard wat er mischien qua uiterlijk niet uit ziet,die wij zouden laten staan,kan met goede training en voeding heel wat opknappen,als de beginprijs dan goed is,valt daar natuurlijk nog lauk aan te verdienen!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:11

Veel rondkijken, veel concoursen afgaan.
Veel gokken hoort er ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:16

Quellian schreef:
Ik ken een handelaar die paarden verkoopt vanaf 10.000 euro. Die man zie je op maandagochtend héél vroeg op de markt en koopt ze rechtstreeks uit de trailer, die dieren worden niet eens uitgeladen.


die durft Bloos!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:18

Anique_Vaandrig"]
[quote="Quellian schreef:
Ik ken een handelaar die paarden verkoopt vanaf 10.000 euro. Die man zie je op maandagochtend héél vroeg op de markt en koopt ze rechtstreeks uit de trailer, die dieren worden niet eens uitgeladen.


die durft Bloos!
[/quote]

Yep, maar hij heeft ook gewoon echt goede paarden staan! Hij heeft er gewoon oog voor. Af en toe komt er een hele bups uit Verweggistan, prima paarden en voor hem niet zo duur.


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:20

veel kenissen en goed rondkijken volgens mij

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:02

Quellian"]
[quote="Anique_Vaandrig"][quote="Quellian schreef:
Ik ken een handelaar die paarden verkoopt vanaf 10.000 euro. Die man zie je op maandagochtend héél vroeg op de markt en koopt ze rechtstreeks uit de trailer, die dieren worden niet eens uitgeladen.


die durft Bloos!
[/quote]

Yep, maar hij heeft ook gewoon echt goede paarden staan! Hij heeft er gewoon oog voor. Af en toe komt er een hele bups uit Verweggistan, prima paarden en voor hem niet zo duur.
[/quote]

Dat wordt idd wel vaker gedaan. Dan moet je ook wel een gok durven nemen, maar als je dr oog voor hebt kan je zo flink verdienen. Lachen

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:42

Mijn oude staleigenaresse had er gewoon oog voor, het paard dat voor mij bestemd was kwam van een slacht wagen.
3 Jaren jong vanuit Polen ofzo.

Ze heeft er weleens 1 voor de kar weggehaalt omdat die volgens haar wel kwaliteiten had...beest kon lopen en springen, niet tegeloven..als je dan hoort wat er voor die paarden geboden wordt heb je echt zoiets van kijk eens of de schillenboer er 1 over heeft Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:49

Ik heb een tijdje stage gelopen bij een hengstenhouderij die zelf ook paarden fokken en jonge veulens aankopen. Elk jaar komen er minimaal 100 veulens bij, ze worden opgefokt tot ze drie zijn, beleerd en verkocht.

Er bljiven altijd een aantal paarden over (voor de hengstenhouder afval materiaal, maar nog heel leuk voor de basissport ) Ze worden met z'n allen opgekocht door een handelaar.
Hij krijgt zeg maar kwantumkorting Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:59

Laatst sprak toevallig mijn moeder de eigenaren van Jordan Stables weer eens (kennissen bij ons) en de bedrijfsleider is mijn oude instructeur.

Toen vertelde ze dat ze binnenkort weer 2x naar Amerika gingen om paarden te halen. Daar dus Haha!
Alleen wat ik niet snap: vroeger verkochten ze de paarden daar juist naar toe Verward Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:02

Wij halen de paarden bij vaste connecties (het meest betrouwbare, dus weinig risico!) meestal en af en toe van een particulier. Bijvoorbeeld paarden wat voor die mensen nét niet aan de eisen voldoen oid maar voor een ander perfect zijn!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:24

Veulens kopen en op een wei gooien met zijn allen. Met drie jaar inrijden en de beste een tijdje aanhouden, denk ik!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Ebony_94

Berichten: 262
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:04

Zelf woon ik met de tuin grenzend aan een handelstal.

Daar zie je heel veel verschillende paarden in de week. Zelf komen ze ook uit op wedstrijden om zo hun paarden te verkopen, maar ook om in de gaten te houden welke te koop zijn en zo paarden te kopen.

Zelf heb ik mijn paarden daar ook vandaan. Mijn paard nu, Ebony, hebben ze uit een weiland geplukt Knipoog . Ze zagen haar staan en vonden het een leuk ding. Hebben met de boer onderhandeld en haar mee genomen.Zelf was ik al een tijdje aan het kijken voor een paard, omdat ik mijn andere paard heb moeten afmaken. Toen ze daar een weekje had gestaan ben ik geroepen,of ik even wilde komen kijken wat ik van haar vond!ik was gelijk verkocht!

ook hebben we onze paarden daar gekocht omdat wij ze kennen en vertrouwen, maar ook omdat we weten dat ze goede paarden hebben.

Zelf kan ik uit goede ervaring aanraden om bij een handelstal met een goede naam je paard te kopen, zeker als je er voor t eerst een koopt, ze geven goede tips en je kan altijd met problemen bij ze terrecht.

Maar dan zeg ik er ook zeker bij, een handelstal met een goede naam!

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:14

Van de paardenmarkt, dat is wat ik er van weet.

mama van 2 prachtige jongens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Brittneyx, joyce83, Oehlala, xJolijn en 165 bezoekers