ik mocht kiezen gister:

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

ik mocht kiezen gister:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 16:54

Of tegen de bakrand aan of onderuit in de bocht. Meneer was het namelijk niet eens met de galopoefeningen. Die waren dan ook erg moeilijk Knipoog , want hij moest rechtuit op de hoefslag en ik zat in verlichte zit om hem niet te storen.

Linksom ging dat ok (kwam zelfs lekker rond) maar rechtsom ging hij er dus als een raket vandoor. Ik heb hem gelukiig op 4 benen weten te houden en daarna in de sliding stop getrokken en hem duidelijk gemaakt dat dat dus niet de bedoeling was.

Daarna nog even buiten uitgestapt en weer bijna overleden vanwege metalen platen op een brug zonder leuningen. Paard in paniek en bijna onderuit.

Hij was weer lekker bezig dus....ZUCHT!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:17

maarre.............waar heb je nu voor gekozen Haha! bakrandjes kunnen erg geniepig zijn, heb ik ook al een keer ruzie mee gehad en vervolgens 3 maanden thuis gezeten.............maar ja.........de grond kan ook erg hard zijn haha.

hopen dat het volgende keer makkelijker verloopt.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:40

Hahaha ja waar had je nu voor gekozen??
Een vette sliding??hihih

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 08:58

jeetje dat is schrikken gelukkig hebben jullie er niets dan schrik aan over gehouden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:37

Citaat:
en daarna in de sliding stop getrokken

De bakrand dus denk ik Haha!

Is het nog een jong paard?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 13:53

Hoi allemaal, nee hoor ik heb gelukkig de bakrand weten te vermijden en heb voor de bocht gekozen. Hij bleef gelukkig net staan.

Het is geen jong paard (9) en hij is ook niet onbetrouwbaar ofzo. Hij had alleen een bui om u tegen te zeggen. Hij vindt galop moeilijk en ik ook, dus we hebben wel eens ruzie. Vandaar dat ik dit keer even in de verlichte zit was gaan staan om hem niet te storen. En daar heeft hij mooi gebruik van gemaakt, de smiecht!

Dat in de slidingstop trekken klinkt lomper dan dat het was trouwens. Schijnheilig Maar vanwege de veiligheid moest hij toch echt even gestopt worden.

Iemand op stal zei toen ze het zag:"zie je wel, paarden met die kleur zijn niet te vertrouwen". Zij heeft namelijk zelf een grijze Lipizaner hengst die niet helemaal normaal doet. Maar ik ben het niet met haar eens verder.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:24

Ach ja... we hebben allemaal wel eens een conflict met ons paard... Maar om hem dan direct onbetrouwbaar te noemen: nee...

Maar gelukkig is alles goed gegaan! Veel succes verder!

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:36

Tong uitsteken Ik geloof dat je m dressuurmatig rijd of niet?
Misschien is een poging tot western ook een leuke uitdaging zo te horen Haha!

Nagelbijten / Gniffelen


Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 15:10

haha, ik zal het eens proberen.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:12

hahaha! moeilijk he, zo'n keuze Haha!

Klinkt trouwens wel gevaarlijk, zo'n bruggetje zonder leuning... wij hebben ze ook maar ik ga er NOOIT maar dan ook NOOIT overheen

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 15:24

Nee, als ik kan kiezen liever ook niet. Maar ik wilde een rondje uitstappen en was al 20 min op de heenweg over een fietspad langs de weg. Ik had weinig zin om diezelfde weg weer terug te gaan. Dus heel eigenwijs toch geprobeerd ook al weet ik dat ie flipt bij die platen.

Normaal kan ik wel goed over dat bruggetje heen (is ongeveer 3 meter breed en over een niet al te diepe sloot, maar toch). En er was ongeveer 1 meter ruimte tussen de platen, dus hij hoefde er niet overheen.

Maar ja dat ging dus toch fout en toen stond ik aan de andere kant, met 25 meter verder dus weer een bruggetje en weer platen, dus toen zakte de moed me wel even in de schoenen/hoefijzers. Maar goed die brug had 1 leuning en ik kon links langs de platen en dat lukte gzd wel.

Ik ga hem van de zomer maar eens voorzichtig over zijn trauma heen helpen, want het wordt een beetje onhandig nu. Hij was eerst niet ban gnamelijk.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:34

vind het ook geen makkelijke keus. gelukkig is het goed afgelopen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dries1990, GrapeshotBot, Kashmino, Lenexa, Skye93, Tieme, Tijn8 en 19 bezoekers