Iemand ervaring met een wintec zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 21:23

Zo heet dat toch z'n kunstof zadel Verward
Ik wil mischien een nieuw zadel en toen zat ik te denken aan een wintec maar wat kosten die dingen? en zijn ze veel fijner dan gewoon of maakt dat niet uit?


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:25

Ik heb een wintec dressuur zadel. Gaat al aardig wat jaartjes mee. En verkeerd nog in super staat.
Zit super lekker, is goedkoop. En nog eens handig in onderhoud. Schoonmaken met water en eventueel wat kunststof-spul. Echt super zadels. Ik heb er geen met equesuede, die vind ik niet echt mooi. Maar meer 1 met een soort nepleer, lijkt het wel. Ik heb geloof ik de wintec 500 maar dan een oud model.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:28

ik heb ook een paar keer op zo'n ding gereden
VERSCHRIKKELIJK!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:30

Op welke heb je gereden?
Ik heb zelf ervaring met 2 wintec zadels.
Mijn eigen wintec 500 dressuur zadel.
en een winter 2000 veelzijdigheidszadel.
mijn eigen zit écht super, die raad ik je echt aan.
maar de 2000 veelzijdigheid zit voor geen meter. Scheve mond\

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 21:34

Wat kost die dan? en waarom zit die 2000 niet?
ik heb op eentje van een vriendin gereden maar die zat super ik weet niet meer wat voor eentje dat was wel veelzijdigheids.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:42

Dit is de wintec 2000 veelzijdigheid Afbeelding
Zoals je ziet gemaakt van equisuede. prijs is fl998.-

Dit is de wintec sport veelzijgheid Afbeelding
Van hetzelfde spul gemaakt als mijn zadel. Zit véél lekkerder. Wol gevulde kussens, Diepe zit. fl859.-

Dan heb je nog de wintec pro, dressuur. Afbeelding
Ontworpen door o.a. Isabelle Werth. Deze is óók gemaakt van Equisuede. Prijs: FL997.-

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 21:44

Tanks voor de info Party!!
Volgens mij had zij de bovenste maar die zat wel lekker maar dat kwam mischien omdat ik een stinkmodder zadel gewent ben

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:46

Hij zit best lekker hoor. Maar ik ben sowieso dressuur gewent (is dus al 'lekkerder' dan vzh) en het zadel ligt op een pony met een rare bouw, iel met een dik buikje. Maar ik vind zelf ook het spul waar mijn zadel van gemaakt is fijner in onderhoud.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:46

Ik vind inderdaad de wintec 2000 vzh ook verschrikkelijk zitten ik heb op iemand anders haar pony die zo`n zadel had gereden echt niet aan te raden.

ik weet niet hoe die 500 zit, maar die vind ik zowiezo wel mooier.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 21:59

Ik had die Wintec Pro Equisuede . Die lag op mijn arabiertje zo super, en hij zat echt heerlijk. Je benen lagen goed, het zat lekker zacht, en ik kon er uren op rijden. Als we met een groep het bos in gingen was ik de enige die geen *auwkont* had. Het was goed in onderhoud, doekje met lauw water, beetje kunsstof spul erop en poetsen. Het bleef lang mooi.
Op een gegeven moment begon het toch wel te slijten, en heb ik hem opgeruild voor een leren zadel.
Maar dat zadel is echt!!! een aanrader Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:11

Ik heb ook een Wintec Pro, hij zit echt heerlijk!! Ik heb de voorboom laten veranderen voor mijn paard!! Dat is wel superhandig!! *LOL*

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:23

Ik heb ook de Wintec Pro, echt een heerlijk zadel! Hij ligt op m'n Haf. Ligt ook echt super, je zit er heel stevig en vast in. Hij is ook nog es geschikt voor springen, een echte aanrader! En past de boom niet? Kun je er zo een ander in (laten) zetten!
En je hoeft 'm niet in te vetten Haha!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:28

BRRRRR, wintec, ik snap niet dat mensen in die dingen kunnen zitten. Hetzelfde met andere kunstof moek. Geef mij maar een lekker leren zadel..

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:42

Citaat:
Op 2001-12-11 22:28, schreef Steef:
BRRRRR, wintec, ik snap niet dat mensen in die dingen kunnen zitten. Hetzelfde met andere kunstof moek. Geef mij maar een lekker leren zadel..



Dan heb je nog niet op die van mij gezeten, want die zit echt super Haha!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:59

nou ik heb een wintec goedkopie ( simpelste van hun)
maar die zit echt heel lekker hoor!
koste me 500,-
maar dan heb je wel wat Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:36

Ik vind het ook wel fijne zadels. Zeker als je banksaldo niet tot in de hemel reikt. Ze zeggen dat het bij warm weer niet fijn is en dat je achterste er dan van open schuurt, maar daar heb ik nog nooit last van gehad.
En verder ligt het toch heel erg aan je eigen bouw welk model goed zit voor jou. *LOL*

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:52

he hallo
ik heb ook een wintec zadel gehad
ik kreeg ehm bij mijn vorige paard lekker makkelijk want het was een 3 jarige en groeide nog en aangezien die zadels zo ongeveer op alle paarden passen
en helemaal lekker makkelijk je hebt een hele vaste zit (je glijd niet zoals je bij leer kan doen) dus lekker makkelijk als ze gaan bokken
nou groetjes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 08:19

ik heb eens op een wintec 2000 gereden met Equiseude. Ik vond het echt heerlijk rijden. Het zadel paste ook goed op de fjord.

Ik ben zelf nog erg aan het twijfelen of ik er 1 zou nemen voor mn haf, ik vind leer namelijk zo mooi. Maar de wintec is best goedkoop en past goed op fjorden en haflingers. Ze worden ook veel door endurance ruiters gebruikt, omdat ze zo licht zijn op de rug van het paard.

Mensen die de wintec niks vinden hebben waarschijnlijk een 'verwende kont' die rijden op echt de allerbeste zadels , denk ik hoor, weet het niet zeker.

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 08:52

Ik heb ook een 2000 echt een superzadel. Ik vind niet dat je het een rotzadel kunt noemen. De ene vindt leer lekker de ander kunststof. En het ligt ook aan waar je hem voor gebruikt. Er zijn mensen die met weer en wind in het bos rijden en dan is het heeeel handig zo'n zadel.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 08:58

Aan jullie reacties te horen (op een paar na Haha! ) is het dus een goed zadel. Ook wel handig dat ie op veel paardjes past. Hoe lang gaan ze ongeveer mee of is dat verschillend?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:30

Citaat:
Op 2001-12-11 22:28, schreef Steef:
BRRRRR, wintec, ik snap niet dat mensen in die dingen kunnen zitten. Hetzelfde met andere kunstof moek. Geef mij maar een lekker leren zadel..



dit is jammer genoeg een standaard veel gehoorde opmerking vvan veel mensen die nog nooit op zo'n zadel gezeten hebben.
Ik heb ook een wintec en puur omdat ik mij geen leren zadel kon veroorloven. Ik heb hem nieuw gekocht voor nog net geen 1000 piek en ik rijd er heerlijk mee. Iedereen die mijn paard rijdt zegt achteraf ook: dat zadel valt 100% mee. En dat is ook zo!
Nadeel: Het zadel heeft bij lange na niet zo'n lange levensduur als een leren zadel en ooit zou ik dus ook heel graag een leren zadel willen. Maar als je daar het geld niet voor hebt, dan is de wintec een hele goede optie!
Ik heb overigens de wintec 2000 dressuur-versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:41

Ik heb ook hele goed erevaring met Wintec. Ik heb er een paar jaar 1 gehad en ik vond het een prima zadel. Echt waar als ik mijn huidige zadel niet zou hebben (wat gewoon echt helemaal geweldig zit maar ook bijna 3 keer zo duur is al wintec) zou ik met een Wintec blijven rijden.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:57

Ik heb ook een Wintec pro met equisuede. Bevalt echt prima. Die equisuede geeft echt grip. Bovendien erg goed in de prijs (niet te duur dus). Al sik ze vergelijk met leren zadels in die prijsklasse, doe mij dan maar Wintec. Idd het onderhoud is erg makkelijk. Heb hem nu sinds het voorjaar, maar ziet er nog steeds prima uit!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:36

ik heb ook een wintec pro en een wintec 2000 vzh.
Ik vind ze echt super.
Als ik af en toe een keer op zo'n manegepaard rijd met een leren zadel heb ik echt megapijn aan me kont Lachen
Die zadels zijn lekker goedkoop en ze liggen super op me paardje.
Ik kan niet meer zonder.

groetjes,
linda

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 11:46

Ik heb vroeger een Wintec vzh zadel gehad, heerlijk zadel! Het was net een luie stoel! Haha!
Ik heb hem bij mijn pony gelaten (die nu een oude dag krijgt bij hele lieve mensen). Ik heb er ook nog mee gesprongen met Jur, dat zadel past echt overal op!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bodan, Jussem en 37 bezoekers