[B] Wandeling naar Zoniënwoud

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

[B] Wandeling naar Zoniënwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 15:23

Weer maar eens een poging om een boktmeeting te organiseren voor de Belgjes onder ons.

Wat?
Wandeling naar Park van Tervuren en Zoniënwoud

Vertrekplaats?
Hippodroom van Sterrebeek (ook de aankomst natuurlijk)

Wanneer?
In de paasvakantie, exacte datum nog niet bekend. Liever in het weekend of in de week?

Hoe lang?
Afhankelijk van hoe ver we gaan, kan van anderhalf uur tot een dagtocht varieren. Ik weet een picknickplaats, eventueel kunnen we iemand vinden die met de auto + eten en drinken (voor paarden en ruiters) tot daar wil rijden?

Ook voor mensen met geen eigen paard of geen vervoer?
Das nog een beetje een vraagteken. Ik ben al tijdje niet meer op mijn oude manège geweest, maar weet wel van iemand dat er paasstages zijn. Dus het huren van pony's en paarden voor een hele dag zal waarschijnlijk niet gaan. Misschien kan ik eens horen bij de concurrerende manèges, waar ze mij dan wel niet kennen en dus misschien moeilijker gaan doen over het verhuren.

Iedereen die geïnteresseerd is, laat maar weten!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:24

Ik ben misschien wel geïntereseerd, afhankelijk van vervoer, tijd en huurpaard.
Hopen dat het lukt dus Knipoog.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:41

Hoi, eventueel wel, maar dat hangt er van af. Ik ga misschien de eerste week van de paasvakantie op paardenkamp (als lesgever), en dan niet, ik ga immers ook nog een paar dagen naar Texel met mijn vriend en dan is er nog de Bokt-strandrit de laatste zaterdag van de vakantie... En aangezien er toch ook nog wat gewerkt zou moeten worden Schijnheilig Als dat paardenkamp niet zou doorgaan ben ik wel geïnteresseerd. Ik ben wel paardloos.... (toch voor ritten op verplaatsing)

Maar leuk initiatief OK dan!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 19:22

Niemand die mij èn mijn paard wil komen ophalen? Dan ga ik ZEKER mee

Week of weekend maakt me niet uit, heb dan toch vakantie Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:32

Marengo, ligt Herent niet op de weg naar het Zoniënwoud? Geen plaats voor een zielige Andalusier die anders weeeer niet mee kan op Boktmeeting Haha!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 20:56

Ik heb gepb't

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:58

Ik kom mee
Als het in het weekend is of als er pony's zijn hé Knipoog

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 21:09

Idra, Marengo gaat zeker mee als het in het weekend is, dus dan rijden we wel langs Herent!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:24

Ik zou heel graag mee gaan, maar weet het nog ni omda Ushi de laatste tijd overal nogal bokkerig is (behalve in mdh).
Ze kreeg blijkbaar mengeling me haver (paardenmengeling terwijl ik had gezegd da ze ponymengeling moest krijge! Boos! ),
ma da is nu veranderd, en er hangt ter herinnering aan haar poort een bord:
Ponyeten geven aub!
(GEEN MENGELING MET HAVER GEVEN!!!!)

Hopelijk begrijpen ze het nu en vergete ze het ni Knipoog , ben benieuwd of ik snel trug verschil merk aan Ushi.
Maar word dus trug afwachten of ze trug het engeltje van voorheen word as ze geen haver meer krijgt. Knipoog
Als ik zonder probleem een paar wandelingen heb gedaan me haar ben ik zeker van de partij.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:08

Marengo_82 schreef:
Idra, Marengo gaat zeker mee als het in het weekend is, dus dan rijden we wel langs Herent!


Dan gaan we voor het weekend Haha!

Kan ik alvast oefenen voor de strandrit Knipoog

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:54

zou ook wel willen meegaan maar hangt af van de datum en of mijn ouders mij kunne vervoeren

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:35

Ohja, lijkt mij wel fijn. Zou Montana dan wel willen meenemen maar zit met het vervoerprobleem he. Maar als er misschien een stoute paardje te huur is wil ik dat wel nemen Tong uitsteken ( free kick daarop Haha! )

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 13:14

Citaat:
Wanneer?
In de paasvakantie, exacte datum nog niet bekend. Liever in het weekend of in de week?


Dus we gaan voor een weekend?
Dan hebben we nog drie keuzen:
3-4 april
10-11 april
17-18 april

Ik zelf kan ni den 3de april en heb wsl geen vervoer één van de twee dagen van het middenste weekend. (moet ik nog is navragen) en een deel gaat op 17 april naar de zee zeker?

Voor de huurpony's zal ik mezelf is verplichten om is zeer dringend naar mijn oude manège te gaan Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:08

De zee is nog niet zeker voor mij. Eén van de twee ritten zou ik sowieso willen doen.
Voor mij zijn de drie weekends eigenlijk prima...

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:03

Ik wens jullie alvast een geweldig weekend!! Ik zou zo graag mee komen hé...
Euh juist een vraagje, Marengo...jullie vertreken te paard in sterrebeek om in het zonienwoud en Tervuuren te gaan wandelen ??...

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 20:09

Ja, inderdaad. Ik heb zelf jaren op de hippodroom van Sterrebeek gereden. Die ligt aan de grens Sterrebeek-Wezembeek-Tervuren. Dus je bent vrij rap te paard (30-45 min) in het park van Tervuren. En dat grenst dan weer aan het Zoniënwoud...

Ik vind het ook spijtig dat je niet mee kan!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:00

wat is het adress van die manege (dan weet ik precies hoe ver het is en of ik kan komen)
als ik kom heb ik wel een huurpony of paard nodig Lachen

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 10:51

Adres van mijn oude manège:
Poney-Club de Sterrebeek
Roy de Blicquylaan 85
1933 Sterrebeek

Ik dacht af te spreken op de parking van de Hippodroom, daar is plaats genoeg en die ligt gewoon op de Hippodroom van Sterrebeek, dus met het adres: Hippodroomlaan in Sterrebeek kom je er ook.

Hun website is : http://ibelgique.ifrance.com/poneyclubsterrebeek/, dan kunnen jullie ook direct is zien op welke ponytjes ik heb leren rijden Knipoog Het is wel een volledig eentalige Franse site...

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:05

Ben je al van daar naar het zoniewoud gegaan?...dat is vrij ver hoor, je zult denk ik nie vele kunnen gaan wandelen in het zonienwoud zelf..
Heb je nie gemakkelijker om op de renbaan van groenendaal af te spreken?.. Dat is mijne vroegere stal héhé Knipoog...Awel als ik terug kan rijden dan spreken we daar af eens allemaal ok Knipoog....o gelukzaken...

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 15:38

Ik ging tijdens de vier jaar dat mijn paard daar stond gemiddeld 3 keer per jaar richting zoniënwoud, dus ja ik heb het al gedaan Knipoog
Tot het park is het een half uur à drie kwartier (binnenweggekes hè, die ni veel mensen kenne die ni van mijn kanten zijn). Aangezien het park al zoniënwoud is, zijn we er dan eigenlijk. Als we zouden oversteken naar het andere deel, zijn we inderdaad eerder vertrokken voor een halve dagtocht (op zijn minst).
De renbaan van Groenendael is idd aan de plezantere kant van het bos, meer galopwegen enzo. En direct in het bos, vanuit Sterrebeek is het eerste half uurtje veld en rustige wegen + steenweg oversteken met lichten.
Het probleem was dat we huurpony's moesten hebben en ik ken geen manège op Groenendaal, ik weet wel dat er manèges zijn, maar meer niet. Mijn ex leraar heeft daar trouwens stallen gehad, maar is daar ondertussen weer buitengetrapt wegens niet betalen. (Daarmee dat hij ook in Sterrebeek is buiten gevlogen). Hele goede springleerkracht, maar vertrouw hem zeker niet ivm geld. Haha! Ken je hem toevallig Cinv? Hij noemt Didier.

Nu heb ik het met mijn moeder over die huurpony's gehad van mijn oude manège. Ze heeft liever dat ik die verantwoordelijkheid niet neem van op mijn oude manège te huren. Je moet weten dat mijn ma, mijn zus, mijn schoonbroer, het paard van mijn zus en het paard van mijn schoonbroer 2 jaar geleden buitengekegeld zijn op die manège. Ik heb daarentegen nog steeds met iedereen relatief goede banden, mijn paard en de pony van mijn zus (waar ik voor zorg) mochten er dan ook blijven. Ik rijd er zelf nog heel af en toe twee paardjes. Maar mijn moeder vertrouwt die eigenaresse voor geen haar en raadt het mij af. Scheve mond

Ik ben dus wat aan het twijfelen geslagen en ik dacht eerst al eens te horen bij de andere manèges die er in de buurt zijn. Anders wil ik het gsm nummer van de eigenaresse ook aan iemand anders geven en dat die dat dan regelt? Ik weet het niet goed... het is een delikate situatie. Ik zou er graag welkom blijven omdat ik nog heel gehecht ben aan Syrah. Maar ik vraag me dan ook weer af wat er verkeerd kan gaan bij het huren van pony's als je op voorhand goede en duidelijke afspraken op papier hebt gezet?

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 15:38

Trouwens, gelukkige verjaardag Cinv!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:22

OOOOOOOOooooo ja sorry juist je hebt huurpaarden nodig... jaja das moelijker want de merry horse zijn niets als eigenaars en t zijn alemaal privé stallen in het woud zelf. juist in hoeilaart op de brusselsesteenweg drags musette LNS etc..!! daar kun je ook huren , wel duur.
Nope ken ik nie.. ik ben effe ook ooit binne gegaan op de renbaan in sterrebeel...da leek op waar ik was in groenendaal Knipoog
OOOOOOOo wil zo graag mee komen met jullie !!
Ja in groenendaal gaan we eens afspreken daar zijn de mooiste wegen.
Ik deed daar een wandeling van 1 uur in galop de gans etijd bijna met furillo..geweldig courske..tof..
Ben nu wel gekalmeerd ze en met mijne spaanse die gaat nie vlug...
DANK JE WEL voor de verjaardag héhé
Zeg geef me nieuws hé een verslag en weet dat ik FEL aan jullie zal denken....allez kga eten..thais mmmmmmmmmmm Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:22

Hoe zit het? Wanneer gaan we naar het bos Haha!?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 01:01

Joehoe!! Wordt er niks meer gedaan?

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 11:11

Ik heb de huurpony's niet meer kunnen regelen. Ik heb echt massa's werk, als ik ergens effe tijd vind, wil ik er nog wel voor horen.

We spreken nu best wel een datum af, ik denk dat het 10/4, 11/4, 12/4 (paasmaandag), 17/4 of 18/4 wordt.