ranzig: shetlander met eend in z'n bekkie!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

ranzig: shetlander met eend in z'n bekkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 10:21

Hallo allemaal!
Ik moet het even kwijt! Ik was gisteren heerlijk vrij en heb daarom maar een heerlijke buitenrit gemaakt op mijn merrie Soraya, die voor de verandering eens heerlijkrustig was, wat een verademing!
Ik begin de omgeving apeldoorn net wat te verkennen en herkennen en had dus een nieuwe route gevonden!
Ik zat dus net te genieten van die buitenrit en van het feit dat het toch maar een hele luxe is om je eigen paard (heb haar al 12 jaar maar toch het is nooit verkeerd om daar bij stil te staan) te kunnen pakken en een buitenrit te maken.
Zie ik daar een grote groep shetlanders in de wei staan en ik dacht nog oh wat leuk, die staan lekker met z'n allen. Zie ik tot mijn grote verbazing die voorste shetlander met een dode eend in z'n bekkie staan. Helemaal aangekloven en onder het bloed, hij was er echt aan het knabbelen.
Te vies voor woorden!
Ik heb maar even de buren aangesproken en die zou het even tegen de eigenaar zeggen want dat kan ook niet goed voor zo'n beestje zijn!?
Soms maak je wat mee...

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:42

Huh dat is wel erg vreemd zeg!!

Honger denk ik? Schijnheilig
Wel zielig voor het eendje

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 10:44

nou er stond genoeg te eten in het weinland, maar ja verandering van spijs doet eten he?!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:45

Hahaha inderdaad Tong uitsteken
Ik ben toch erg benieuwd waar dat gedrag nou vandaan kwam, ik heb er nog nooit van gehoord...

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:57

Zoiets stond een keer als ingezonden brief in Bit. Het zou kunnen wijzen op een vitaminetekort. Zo eten ijslandse paarden in de winter op ijsland graag haring om hun voedingsbehoeften aan te vullen.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:59

zeker van dat het een shet was en geen vermomde kanibaal (met carnaval weet je nooit hé Schijnheilig )
Is volgens mij ook niet echt gezond voor de shet
Er lag eens een dode vogel in onze wei maar mijn pony vond het leuker om hem 'plat' te trappen dan hem op te eten hoor. Heb hem dadelijk dan ook maar weggegooid (de vogel hé Knipoog )

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 10:59

klinkt logisch! Hihi sorry hoor ik zie het even voor me. Shetlander in de wei hee ik heb zin in vitamines, en pakt vervolgens zo'n nietsvermoedend eendje, die denkt dat die daar veilig zit want paardjes eten toch geen vlees?

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 11:04

silleke schreef:
zeker van dat het een shet was en geen vermomde kanibaal (met carnaval weet je nooit hé Schijnheilig )
Is volgens mij ook niet echt gezond voor de shet
Er lag eens een dode vogel in onze wei maar mijn pony vond het leuker om hem 'plat' te trappen dan hem op te eten hoor. Heb hem dadelijk dan ook maar weggegooid (de vogel hé Knipoog )


Nee, ik weet volgens mij wel zeker dat het een shet was, vrij klein, veel haar. But then again; misschien was het wel een goed kostuum!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:27

yugh :S

waar stonden die shetjes dan?
bij de gamma,daar staan er heel veel bij elkaar,met keiveel hooi altijd Tong uitsteken

Icelandics
They grow when you get on

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 11:29

nee de weg richting klarenbeek vanaf het kanaal noord genomen

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:30

ow Tong uitsteken daar kom ik nooit Tong uitsteken
ik ga meestal bij de dakotaruiters in de buurt in het bos rijden,en dan moet ik zo;n weg oversteken dicht bij orden *vriesema's vis*
en daar bij de spoorwegovergang staan echt keiveel shetjes en die hebben oook heel veel hooi altijd Tong uitsteken

Icelandics
They grow when you get on

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:37

Heb het ook idd wel eens in de Bit gelezen, beestje zal wel vitaminetekort hebben en zo dat tekort proberen aan te vullen. Maar zal niet echt een lekker gezicht zijn geweest, brrrr. Scheve mond

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:41

haha wat een kannibaal dat beest!
toen ik een keer bij een vriendin op bezoek was hadden hun op de manege ook een shetlander staan en die stond eerst in een stal waar ook kippen zaten. Dat beest at daar gewoon de kippen uit de 'lucht'
helemaal gek...

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 11:53

horssie schreef:
ow Tong uitsteken daar kom ik nooit Tong uitsteken
ik ga meestal bij de dakotaruiters in de buurt in het bos rijden,en dan moet ik zo;n weg oversteken dicht bij orden *vriesema's vis*
en daar bij de spoorwegovergang staan echt keiveel shetjes en die hebben oook heel veel hooi altijd Tong uitsteken


heb al meer over de dakotaruiters gehoord, waar zitten die dan precies?

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 11:56

Jeetje, dan mag onze stalhoudster haar minishets ook wel in de gaten houden, die staan met vier eenden op een weitje! *LOL*

Maar idd, kan me voorstellen dat het een ranzig gezicht was. Bij een hond is het nog te begrijpen, maar een pony die eenden aanvreet? Brr... Scheve mond

Gaaf dat je nu bij Apeldoorn staat, 't is mooi rijden daar! Kun je vanaf het kanaal en Klarenbeek ook een beetje makkelijk bij de Loenermark komen of is dat te ver?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:06

getverderie nooit van gehoord dat paarden ook wel eens vlees 'lusten'. De eend zal wel al dood geweest zijn of zal het monstertje er op gejaagd hebben Lachen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:07

Novia heeft al tot twee maal toe een meeuw vermoord, door er op te stampen ofzo.
Beide keren had de vogel de nek gebroken.
Gelukkig vreet ze ze niet aan!


minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:25

ieeeuuww een pitbull schetlander Haha!
Getver nou dat zou inderdaad wel een goor gezicht zijn geweest
Maar als ik het me zo voorstel moet ik er ook wel stiekem on lachen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:29

paarden die vlees eten..tja mijn paard was gek op broodjes ham..
maar hij vroeg met kerst nooit om gestoofde eendeborst of zo.. Haha!
(misschien kijkt die shet teveel kookprogramma's ? Lachen )

Liesbeth
Berichten: 268
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:43

Er stond een paar maanden geleden in het Amerikaanse blad "the Horse" http://www.thehorse.com een publikatie waarin dit gedrag beschreven werd.(zoek onder "Carnivorous horses")
Het blijkt af en toe voor te komen dat paardachtigen vlees eten, het hoe en waarom daar zijn de onderzoekers niet echt achter gekomen, het is een volkomen willekeurig verschijnsel.
Groetjes,
liesbeth

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:53

als ik jou was zou ik even naar die mensen gaan met de mededeling dat ze beter kunnen gaan uitzoeken wat dat beestje tekort komt in zijn voer. Het eten van dode dieren is idd eeen teken van mineralentekort dus als ik jou was zou ik even langsgaan (als je die mnesen kent) dan kunnen ze er iets aan doen (bv zoutblok oid ophangen!) zouden ze trouwens geen ziektes op kunnen lopen van het eten van dode beesten??

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:12

Koppig"]
[quote="horssie schreef:
ow Tong uitsteken daar kom ik nooit Tong uitsteken
ik ga meestal bij de dakotaruiters in de buurt in het bos rijden,en dan moet ik zo;n weg oversteken dicht bij orden *vriesema's vis*
en daar bij de spoorwegovergang staan echt keiveel shetjes en die hebben oook heel veel hooi altijd Tong uitsteken


heb al meer over de dakotaruiters gehoord, waar zitten die dan precies?
[/quote]
uhmz ken je die vriesema's vis das pas lekker?
zit bij zo;n stoplicht waar je rechtdoor,linksaf,rechtsaf kan en aan de rechter kant zit dan zo;n bp
en dan ga je rechtdoor en dan helemaal rechtdoor en dan kom je bij zo;n zandweggetje waar geen auto;s mogen komen en aan de linkerkant zit dan zo;n parkje met een riviertje en aan de andere kant staan 2 pony;s een bruine en een wit(ik denk welsh) pony.
en dan rechtdoor en dan aan de rechterkant is de ingang van de dakotaruiters.
zit ook dichjt bij de agovv en bij 2 scoutings vereneging de witte zwaan ofzo en nog 1.

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:13

maar om daar te komen bij de agovv ga je dus de verkeerde kant uit:P

Icelandics
They grow when you get on

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:34

Ik heb (een hele tijd terug) ook eens iets gelezen over die IJsco's die haring eten en daarvoor heb ik nog eens gelezen dat sommigen hun paarden gehakte biefstuk voeren. Vraag me niet waar het goed voor is, ik heb werkelijk geen idee.... Verward

Toos paardloos


Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:23

Tja, sommige paarden......
Donja heeft ook weleens een eend gesloopt voordat ik bij Gerrit op stal kwam Cool. Ze heeft hem alleen niet opgegeten, alleen zijn vleugel er vanaf gehaald, leuk speeltje Scheve mond.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Vagabondo en 24 bezoekers