Waarom rijden jullie paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 20:30

Ja, waarom eigenlijk, voor de ontspanning of juist voor de (wedstrijd)spanning, omdat je het leuk vind een dier iets te leren, misschien voor de sociale contacten die er uit volgen, om iets te doen te hebben, voornl. om de verzorging, of misschien om knuffelbehoefte te stillen, of juist om de sportieve bezigheid van het rijden. Omdat je eens wat anders wilde of je onder de indruk bent van zo'n groot sterk dier? Laat maar horen.............. Haha!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:33

ik zou graag verder willen komen in de sport maar zou daarvoor wel een eigen pony/paard moeten krijgen ben daarom nu aan het uitzoeken of ik ervoor kan werken

nu train ik een paard 3x week op een africhting en dresuurstal

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:36

Ik ben begonnen omdat ik het zo machtig vond dat zo'n groot lomp beest naar jou luisterd! Haha!
Na een tijdje paardengek te zijn deed ik het vooral om de knuffels. En dat veranderde wel steeds.
Nu ben ik vooral bezig met de sport. Maar hier en daar een knuffeltje vind ik ook heerlijk en een lekkere wandeling van 1,5 uur.. heerlijk! Lovers

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:47

ik ben besmet met paarden-virus k kan niet zonder. Als je veel spanning hebt of zo kun je lekker gaan rijden en alles om je heen vergeten dat vind ik nou zo lekker. Maar wedstrijden vind k ook heel leuk k wil graag verder komen duz ga ik extra me best doen duz hard trainen!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 20:56

voor de ontspanning,denk ik
maar waarom.... het was gewoon zo dat mijn vriendin een pony had en daar reed ik ook wel es op en zo ben ik begonnen

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 23:06

Bij mij was de paardenliefde er echt INEENS! Ik had wel eerder gereden maar was ineens gek van twee witte Shetten in de buurt die verzrgen mocht. Ik vond die gewoon heel schattig en anderwe pony`s daarna ook. Zo ben ik op les gegaan om te leren rijden. Ik denk dat ik het rijden om verschillende redenen wel leuk vind. Het knuffelen is leuk (al was ik vroeger knuffeliger) proberen netjes te rijden vind ik nu ook erg belangrijk. En lol maken natuurlijk. Gezellig met een vriendin naar buiten of spelletjes doen in de bak. Van alles wel eigenlijk!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 00:09

uhm, me moeder had een paard, daarna kregen mijn broer en zus er ook een en daarna wou ik ook Haha! Haha!

Dusse, het is vanzelf gegaan. Al stel ik mezelf nu ook wel eens de vraag waarom ik doorga. Maar na 1 dag vrij, wil ik meteen weer rijden!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:23

Ik vind het ook zo gaaf dat zo'n groot sterk dier zomaar doet wat je wil. Verzorgen vind ik ook heeeeel leuk. Maar die wedstrijden zijn ook gaaaaf!! Cool Eigenlijk ben ik daar nooit zenuwachtig voor, maar als ze me roepen gaat er wel zo'n kriebel door m'n buik! Clown Ik ben vooral heel heppie als ik een winstpuntje haal! Party!! Eigenlijk om gewoon met zo'n dier bezig te zijn en ik vind het leuk als je echt een band met je paard hebt, goeie vrienden bent Lovers

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:29

ik vondt het altijd al stoer als ik paarden zag lopen en toen ik mee was met een vriendinnetje die ging paardrijden vondt ik die paarden zoooo liev en schattig.En toen ik begon te rijden,kreeg ik steeds meer die kick.
En nu doe ik het nog steeds omdat ik het heerlijk relaxt vindt,en het een geweldig gevoel is als het paardje lekker loopt en ik het toch ook wel heerlijk vindt om lekker zenuwachtig te zijn voor een wedstrijd Haha!
En natuurlijk de hele heutemeteut erom heen(verzorging en alles),dat is ook zo relaxt

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:32

Mijn grote broertje had 2 paarden (mega knollen)
en ik kwam al vanaf mijn 4e op de manege.Omdat je je heupen kan verpesten als je al zo vroeg gaat paardrijden ben ik op mijn 6e begonnen.

Ik vind dat de band die je opbouwd met zo'n dier zo enorm gaaf is.Alles aan paarden is gewoon toppie Haha!

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:41

ik vond het zo geweldig dat je zo hard kon dat ik er maar een keer op ben gaan zitten. dat vond ik zo leuk dat ik vast ben gaan paardrijden op de manege waar ik nu nog steeds rij.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:44

Om de liefde die je voor die prachtige dieren kan voelen...en het feit dat je er zo mooi mee kan samen werken...voor ontspanning en plezier.

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:46

Als je een nare dag achter de rug hebt en je helemaal niet in je doen bent en iedereen tegen je is en dat je dan naar je twee paardjes gaat lekker naar het bos of gewoon even rijden. Heerlijk ontspannen. Of in gedachten zitten... ( bijv, dat je op een paard zit in het wilde westen ofzo Haha! )

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:50

Mijn zus zat ook altijd al op paardrijden en toen ben ik ook besmet geraakt, maar nu zit ik op paardrijden omdat ik het leuk vind om een goede band met een paard op te bouwen Lovers Ze kunnen echt je beste vrienden worden, dat vind ik ook zo leuk aan ze, ze zijn (vaak) zo lief enzo...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:01

had al van jong af aan wat met paarden, stond er soms uren na te kijken, en dan stonden er paarden achter ons huis, en dan zat ik soms wel uren van uit de vensterbank naar ze te koekenloeren...
Ook wou ik er altijd vriendjes mee worden,...

Toen ik vori jaar een keer mee ging met een vriendin naar een manege wist ik het meteen: ik wilde ook gaan rijden! (had altijd zo die drang, maar nooit echt op een manege wezen kijken ofzo...)
Toen ik thuis kwam was me vader super enthousiast dat ik het zo leuk vond, nadat ik besloten had op les te gaan, begon hij al over een eigen paardje! Maar toen kwam de afspraak: minstens een half jaar les, en dan kijken we wel of je het nog leuk vind! Ik vond de lessen geeen *** aan, zo saai, wat rondjes op die knollle stappen, en op me verzorgpaardjes vond ik het prachtig, en Pienke leerde ik allerlei dingen aan,
Dag en nacht was ik er eme bezig, was ik er niet, zat ik boeken te lezen... (heb alle informatie boeken wel gelezen!) me ouders waren toch wel overtuigd... En sindskort heb ik me eigen paardje, nouja, pony! super blij! en ik rij omdat ik het zo leuk vind, maar ook de verzorging vind ik leuk, ik merk gewoon wat Toscar leuk vind en dat is leuk om te doen!
Ook vind ik het een uitdaging om hem wat nieuws te leren,...
Maar het aller belangrijkste vind ik een goede band, een vertrouwen...
Lovers

Ik vind paarden zo mooi, zo machtig.... en daarom is het zo mooi om ze de baas te zijn, dat ze doen wat je wilt, en omdat voormekaar te krijgen!
ben ook zeker van plan als ik Toscar beter ken om met hem clickertraining te gaan doen, lijkt me super!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:04

Toen ik een jaar of 6 was, stond er bij mijn vriendinnetje in de buurt een pony aan een touw (als grasmaaier) Daar hoorde volgens ons niemand bij en wij gingen dan naar die pony toe om hem te voeren en te borstelen en we gingen er wel eens op zitten. Ik denk dat ik toen besmet ben geraakt met het paardenvirus. Bij ons in de familie zit verder niemand die paardrijd, dus ben ik only the lonely...
Toen ben ik een keer naar de manege gegaan en ben gaan lessen, nu heb ik sinds een jaar een eigen knuffelbeestje, Imker....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:07

Oeps, te snel op OK geduwd (ach ja, Blont he!). Maar ik rijd voornamelijk voor de onstpanning en voor de liefde die je van je paard terugkrijgt. Ik rijd ook motor (ook leuk trouwens), maar die knuffelt niet terug.......
Verder zijn het gewoon machtige beesten om te zien!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:30

Ik ben gaan rijden omdat ik het lieve beesten vind Lovers
En da's nu nog steeds zo Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:00

ow das een moeilijke vraag :

ik ben begonnen toen ik helemaal verliefd was op de paarden die we altijd in het bos tegen kwamen. En ik wilde dat natuurlijk ook, en dan niet de rondjes op de kermis. ik ben een paar x met me nicht mee geweest, en ik vond dat tegek !

eindelijk met me 7 mocht ik ook gaan rijden, en sinds dien verkocht en noooit meer er af gegaan Lachen
ik en me paarden zijn 1 Haha! Ik ik denk dat ik gewoon iets doe waar ik niet erg goed in ben, maar wel de uitdaging er in zie, en ik doe het met lol en veel liefde,omdat paarden voormij alles zijn.

daarom rijd ik


groetjes Lara

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 11:38

De combinatie van wedstrijd (en ver komen in de dressuur) en de hele verzorging eromheen. Ik heb de paardenliefde van mijn moeder en ben op mijn 9de begonnen. Toen ik 10 was kreeg ik mijn eerste eigen pony.

Tima
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:54

Ik ben al mijn hele leven gewoon helemaal gek van dieren, toen hep ik op
m'n 6e ook het paardrijden uitgevonden.
Ik vind het gewoon geweldig om zo een met zo'n prachtig dier te zijn, klinkt errrrrug droomachtig maar zo vinik het wel.
En ik je kunt zo'n band krijgen met een paard, en als ik bij de paarden ben
vergeet ik gewoon de zorgen van de dag, kan ik lekker alles van me af zetten en ff weg zijn en me gewoon op het rijden en het paard concentreren, dus ook wel voor de ontspanning ja.
En het geeft gewoon een ontzettende kick als je keihard door het bos racet of als even helemaal vrij bent *LOL*

kuz

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:23

ja dat vraag ik me zelf ook wel eens af.
Ik heb me het afgelopen jaar afgevraagd waaromik niet gewoon op hockey zit.

Eigenlijk weet ik echt niet waarom ik paardrijd.
Ik vind het gewoon leuk.
Paardrijden heeft wel iets avontuurlijks vind ik, elke dag is weer anders. Het is natuurlijk wel gaaf om je door een dier mee te laten voeren.
Ik heb zelf nog nooit op een ander beest gereden. Lijkt me wel eens leuk(olifant, kameel)
Ik houd ook gewoon van mijn paardjes, het zijn mijn beste vriendjes, je kunt alles aan ze kwijt en als je je een dag klote voelt maken hun het meestal wel weer goed.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 21:32

Voor de ontspanning hoewel het afentoe geen ontspanning is Schijnheilig Wedstijden rijden lijkt me ook wel leuk maar dan moet ik nog heel veel oefenen. De band die je met een paard opbouwd vind ik ook geweldig het is zoiest apparts dat je met niemand anders hebt.

Toen ik een jaar of 4/5 was gingen wij wel eens naar Collendoorn (dat is een vakantiepark met ponytjes) toen vond ik het harstikke leuk maar jah dat vinden bijna alle kleine meisjes.
Een vriendinetje vroeg mij eens een keer mee, we gingen toen naar een haflinger ik vond het een reusachtig groot beest. En durvde hem niet eens vast te houden. Wat later begon ik ze toch wel lief te vinden en had ik eigelijk heel snel een verzorgpony met een vriendinnetje die lessen had bij de manege.