harrys horse neopreen springschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

harrys horse neopreen springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 14:11

zoals de titel al zegt gaat het op de springschoenen van harrys horse

ik wilde weten wat jullie ervan vinden....hoe de kwaliteit is....of ze goed blijven zitten en wat het nut er eigenlijk van is,

ik wilde ze voor mijn D-pony gaan gebruiken.....niet omdat die ze nodig heeft, maar ik vind het gewoon grappig staan enne.....baad het niet, schaad het niet,

en al zou ik ze kopen zal ik dan maat S of M nemen.....hij heeft ook pro-light veredus peesbeschermertjes daar heeft hij maat M van.....maar die zijn vrij ruim.....

dus uhm naja vertel maar gewoon jullie mening,

groetjes Bianca


Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:17

harrys horse heeft wel goed spul...
Ik zou inderdaad M doen want het is beter ze iets te ruim te doen.

(het nut evan is om kroonrand en hoefbeschadiging bij b.v springen te voorkomen)


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:28

En het vermindert het aftrappen van hoefijzers en voorkomt balbetrapping.

De maat valt moeilijk te zeggen. Die neopreen springschoen moeten volgens mij gewoon aangesloten op de hoef zitten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:37

ik heb ze, gebruik ze niet zoveel, ben een dressuurmuts Knipoog maar vind ze erg fijn!
heb ze gekocht voor de instructieweek in ermelo vorig jaar, met oa spring&crossles, en ben er tevreden over!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:02

stalenoot heeft ze, zijn wel fijner als rubber.
Maar nutteloos om doen vind ik niet bepaald slim, kan alleen maar schuren/irriteren terwijl het toch geen nut heeft.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:04

Wij hebben ze, maat M voor een E-pony. Hoewel, nu ga ik twijfelen of het niet toevallig L is. Verward

Anyway, we gebruiken ze dus maar heel zelden. Ameretto draagt ze alleen bij een SGW of crosstraining. Ik zou ze absoluut niet gaan gebruiken 'omdat het zo leuk staat'. Zoals Ethelate al zegt: ze kunnen gaan schuren of irriteren. En dan creeër je alleen maar een probleem dat er eerst niet was.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:38

Kwaliteit van die springschoenen:
Paard had 1 cross ermee gelopen en het klittebandje was al gelijk kapot.

Brabantse Fries ;)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:43

ReBaTi schreef:
Kwaliteit van die springschoenen:
Paard had 1 cross ermee gelopen en het klittebandje was al gelijk kapot.


Ik zou eerlijk gezegd niet met neopreen springschoenen een cross gaan lopen. Zo superstevig zijn ze niet. Ze beschermen niet tegen de grote klappen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:43

rotschoenen er zit een metaalplaaje in en die veroozaakte bij rio wonden in de kootholte.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:47

Hmm, die van ons crosst er al twee seizoenen mee en die dingen zien er nog piekfijn uit. Ook geen last van wondjes e.d.

Hoe bedoel je grote klappen, Tessebes? Die van ons draagt ze alleen ter bescherming van evt. neerkomen op de kroonrand. Met punten in de ijzers is dat geen pretje. Ze hoeven geen klappen op te vangen.

Overigens tapen we het klittenband altijd af met Duct-tape. Dus dat kan ook al niet losgaan.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:52

Neopreen is niet zo stevig, dat gaat vrij snel kapot. Als je er echter duck-tape overheen plakt, dan gaan ze ongetwijfeld langer mee.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:31

Karin schreef:
Hmm, die van ons crosst er al twee seizoenen mee en die dingen zien er nog piekfijn uit. Ook geen last van wondjes e.d.

Hoe bedoel je grote klappen, Tessebes? Die van ons draagt ze alleen ter bescherming van evt. neerkomen op de kroonrand. Met punten in de ijzers is dat geen pretje. Ze hoeven geen klappen op te vangen.

Overigens tapen we het klittenband altijd af met Duct-tape. Dus dat kan ook al niet losgaan.


Idd,springschoenen hoeven geen klappen op te vangen, wat zou jij dan om de hoef doen?
Want die rubbere vangen ook geen klappen op.
Voor de benen gebruiken we Style beschermers,die zijn erg goed.

Brabantse Fries ;)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:38

Tessebes"]
[quote="ReBaTi schreef:
Kwaliteit van die springschoenen:
Paard had 1 cross ermee gelopen en het klittebandje was al gelijk kapot.


Ik zou eerlijk gezegd niet met neopreen springschoenen een cross gaan lopen. Zo superstevig zijn ze niet. Ze beschermen niet tegen de grote klappen.
[/quote]

Ik heb ze ook, ik heb er ook een cross mee gereden en dat hebben ze overleefd!! Haha!

Er zit bij mij een sneetje in aan de achterkant van het aantrappen. Maar ja, daar gebruik ik ze voor...
Liever een snee in de springschoen dan in haar voet!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:45

ReBaTi schreef:
Idd,springschoenen hoeven geen klappen op te vangen, wat zou jij dan om de hoef doen?
Want die rubbere vangen ook geen klappen op.
Voor de benen gebruiken we Style beschermers,die zijn erg goed.


Als je met een rubbere springschoen iets goed hard raakt, dan gaan ze echt niet kapot, omdat het gewoon meebeweegt. Een neopreen springschoen beschadigd echt veel sneller.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:18

Ja maar ik bedoelde dat je de hoef er niet mee beschermt.
Jij bedoeld dus hoe stevig ze zijn?

Brabantse Fries ;)

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:23

Ik heb ze ook gehad van Harry's Horse en ze waren na twee bosritten kwijt. (eentje dan) Heb toen hele dure gekocht van Kalvakade en die zijn nu na 2 maanden ook kapot. Heb uiteindelijk toch maar de goedkope gekocht, van rubber, en die zijn tot nu toe nog heel goed!!


Gebruik ze wel voor de achterhoeven, dus hebben ze iets meer te lijden.


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:57

ACSM schreef:
Ik heb ze ook gehad van Harry's Horse en ze waren na twee bosritten kwijt. (eentje dan) Heb toen hele dure gekocht van Kalvakade en die zijn nu na 2 maanden ook kapot. Heb uiteindelijk toch maar de goedkope gekocht, van rubber, en die zijn tot nu toe nog heel goed!!


Gebruik ze wel voor de achterhoeven, dus hebben ze iets meer te lijden.


Die van rubber zijn bij mij altijd eerder stuk (gescheurd) dan die van neopreen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, DotBot, Trendiction en 92 bezoekers