Wat heb ik toch altijd het mezelf moeilijk gemaakt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Wat heb ik toch altijd het mezelf moeilijk gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 13:50

Wat heb ik toch altijd het mezelf moeilijk gemaakt zeg.
Nu ik dus op een andere manier mijn lichaam moet gaan gebruiken ivm die spierblessure, merk ik dat ik al die jaren gewoon veel te moeilijk heb zitten te doen op paard. (Ach arme Laiser Ach gut )
Ik vond verschillende dingen zo moeilijk om te rijden en met veel pijn en moeite lukte het me dan, maar echt soepel ging het niet.

Nu heb ik Laiser steeds makkelijker los en krijg ik hem ook weer fijn als hij even wat anders wil dan ik.

Naar mijn idee loopt Laiser nu ook een stuk makkelijker en beter. En het fijnste van allemaal ik hoef er veel minder moeite voor te doen. Ik krijg soms echt het gevoel dat ik nu pas weet hoe "schwung" aan kan voelen. Zo heerlijk is dat.

Wanneer ik uiterlijk dinsdag het gevoel heb, dat ik een proef kan rijden, start ik zaterdag weer. Anders wacht ik tot april en rijd ik dan pas weer wedstrijd. Maar het voelt zo fijn. Laiser loopt echt hard te werken en rijd zo fijn.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:52

Nou, vertel ons ook even. Wat heb je precies veranderd in je zit zodat het nu een stuk makkelijker is? Haha! Klinkt wel goed namelijk!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:53

Lekker toch Lachen

Heel erg veel succes dan alvast met je wedstrijden.
Laat ons horen hoe het gegaan is he Knipoog

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 14:10

Ik heb altijd veel te veel vanuit mijn bovenbenen gereden en veel te weinig tot geen gewicht in mijn beugels. Doordat ik het aardig wist te camoufleren viel het ook totaal niet op, totdat ik dus die blessure opliep en merkte dat ik anders moest gaan rijden.
Nu laat ik dus mijn benen veel meer gewoon laat hangen ipv helemaal op Laisers lichaam gevouwen Knipoog. Het ziet er hetzelfde uit maar kost mij minder inspanning en beenkracht. Kan het eigenlijk moeilijk uitleggen, maar ik weet nu helemaal zeker dat ik pas echt heb leren rijden toen ik zelf een paard kocht dan toen ik op de manege hobbelde Knipoog
Voor een ander wellicht heel simpel en logisch, maar als je 15 jaar lang te horen hebt gekregen dat je niet in je beugels mocht staan en dus echt alleen vanuit je knieën moet rijden en die in je zadel moest klemmen, is dit echt heel fijn rijden Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:14

Trok je ook je hakken op? En zie je nu ook hoe je zat als je foto's en video's van 'vroegah' bekijkt? Wel heel fijn dat je door zo'n verandering ineens een stuk fijner rijdt, houden zo! Cool

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:15

Nou wat een blessure al niet voor een positief effect kan hebben. Altijd fijn als het door zo'n, eigenlijk kleine, verandering zoveel beter gaat. Veel plezier ervan.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:22

Wat super!!!!!!
Ik hoop voor je dat je dit geweldige gevoel vast kan houden.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:42

fijn voor je zeg, dat het nu zoveel beter gaat! ik hoop echt voor je dat je zaterdag zou kunnen starten. kan helaas niet komen want dan is het indoor brabant... maar we hebben van tevoren nog wel contact. over obelix nog geen nieuws helaas. dinsdag weet ik meer.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:43

Lekker joh!
Toch weer een geluk bij een ongeluk Knipoog

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:06

ik weet van mijzelf dat ik ook altijd veel te veel doe met mijn lichaam,vooral in galop.mijn instructrice zegt ook altijd:ga nou gewoon eens lekker zitten,gewoon ontspannen!!!.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:10

Ja indd, ik doe ook wel eens te veel.... Moet ontspannen en gewoon zitten verder niets.... Maar da's wel moeilijk Haha!

Maar lekker joh Lachen , dat hoe je nu rijdt veel beter voelt.
Succes verder!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:11

Ik heb ook altijd te hard geknepen met mijn benen...
Ik heb er eigenlijk nooit erg in gehad dat ik dit deed(ik kreeg het weleens te horen maar ik dacht dat het wel meeviel) totdat ik Quint kreeg.....
Zijn reactie op te veel beendruk is bokken tot je ernaast ligt....ook word hij er gestressed van.
Ik ben er nu aan gewent maar in het begin heb ik er zo aan moeten wennen om "los" te zitten vooral zodra Quint opgewonden werd had ik direct de neiging om (ongemerkt) terug mijn oude zit aan te nemen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:55

Ik ben woensdagmiddag bij Mickey en Laiser op visite geweest, en Mickey is echt in de wolken met haar "uitvinding" *LOL*
Als je altijd maar te horen hebt gekregen dat je absoluut geen steun mag zoeken bij je beugel, dan is het vast een verademing om te weten te komen dat die beugels er niet voor niets hangen.
Gaan staan in de beugels is natuurlijk niet de bedoeling, maar ze hangen er niet voor nop, dus je mag er best (met mate) gebruik van maken.
Dus gewoon lekker blijven rijden en niet te geforceerd gaan doen, dat zal ook je blessure alleen maar ten goede komen.
Het verklaart ook meteen waarom het soms bloed, zweet en bijna-tranen kostte om een paar proeven te rijden, terwijl de conditie helemaal niet zo verkeerd is.
Kortom: geniet ervan, en blijf lekker ontspannen rijden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:12

Mickey schreef:
Voor een ander wellicht heel simpel en logisch, maar als je 15 jaar lang te horen hebt gekregen dat je niet in je beugels mocht staan en dus echt alleen vanuit je knieën moet rijden en die in je zadel moest klemmen, is dit echt heel fijn rijden Knipoog

Dat klinkt mij heel bekend in de oren helaas. Zo heb ik ook leren rijden en nu is het heel moeilijk om dat weer af te leren. Knap dat jij het al zo snel kan want ik heb nog steeds heel erg de neiging om mijn knieen te klemmen ipv mijn been lang te houden. Overigens heb ik een anderhalf jaar gelden ook een flinke blessure aan mijn ruiterspier gehad [AM] Sh*t, scheurtje in spier .

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:02

Zo wat een ontdekking! Super hoor.

Het volhouden zal zo ook wel lukken als het allemaal veel betera aanvoelt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:10

Fijn dat het zo goed gaat! toch een geluk bij een ongeluk dus!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:30

waar een blessure al niet goed voor kan zijn. Mooi hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:43

Wel vervelend allemaal maar je leert je foute manier zo wel heel snel af Haha!
Ik heb trouwens ook geleerd dat ik een beetje op mijn bovenbenen moest gaan hangen tijdens het doorzitten. Fijne instructie heb je dan en toch fase 3 Orun

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:04

Aparte ontdekkingen zijn dat toch Haha!
Ik snap al heel lang niet waarom Flair mijn rechterteugel niet aanneemt en waarom ik nou niet recht kan zitten en mijn rechterschouder niet naar achter krijg nou kreeg ik vorige week de mededeling van de dokter dat ik zo gigantisch vast zit in mijn rug, schouders en nek dat recht op een paard zitten onmogelijk is. Helaas iets dat niet snel verholpen kan zijn, maar hopelijk wordt het nu beter met fysio. Toch altijd leuk om een reden te weten!

Ben benieuwt of dit straks af te lezen is op je protocollen!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 11:17

Het is inderdaad een geluk bij een ongeluk geweest.
Ik heb het "geluk" dat het pijn doet wanneer ik het op de verkeerde manier doe, dus laat ik het wel uit mijn hoofd Knipoog En ik moet zeggen dan leert het redelijk snel hoor. Al moet je wel heel bewust denken aan hetgeen wat je moet doen.

Om de reden die jij noemt flair, ga ik ieder half jaar naar een chiropractor om mijn rug te laten kraken. Ik heb namelijk een jaar of zeven een schouderblessure niet serieus genomen (en de toemalige huisarts al helemaal niet) met als gevolg dat het nu een blijvende blessure is. En wanneer ik dan ieder half jaar naar de chiroprctor ga, kan ik gewoon een heleboel dingen waaronder paardrijden blijven doen.

Nu maar hopen dat mijn huidige blessure zich blijft herstellen en ik op een dag denk:"Hé, ik heb geen last gehad van mijn spier" Knipoog