Felix kreupel Update

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 21:42

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
Heb ik voor morgen een vrije dag genomen om lekker in het bos te gaan rijden, stap ik vanavond op een kreupel paard Extreme duivel
het ziet er naar uit dat het weer hetzelfde is als 3 jaar geleden.
Nou morgen maar weer ff kijken en eventueel de veearts bellen.
Ik vraag me af wanneer het nou eens een tijdje goed gaat met die beesten. heb ik eindelijk een goede stal krijg ik dit weer.
Wordt er gewoon deprie van Misselijk Frusty Boos! Extreme duivel

_________________
**Voor een dier naar het asiel**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-12-12 14:31 ]</font>


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 08:39

Ik ken het gevoel en vele anderen hier ook geloof ik!

Als je zelf niet wat mankeert, heeft je paard wel wat of past je zadel niet meer, vallen de ijzers er steeds bij bosjes af, etc.. etc....

Leuke sport joh! Haha!

Moed houden, misschien heeft hij zich alleen maar wat verstapt en is het met een paar dagen rust over.

Kaminka liep een aantal maanden geleden ineens linksachter stokkreupel, ik hield mijn hart alweer vast, maar de volgende dag was ze weer volkomen rad. Ik hoop dat dit bij Felix ook het geval is!

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:48

Geweldig leuke sport!

Ik kom wel aan mijn beweging hoor: 2 keer per dag naar de manege fietsen, met mijn paard stappen etc.

Oja, eigenlijk heb ik hem om te rijden maar ja da's bijzaak geloof ik Frusty


Succes met Felix! Wat had hij 3 jaar geleden eigenlijk?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-01 14:39

Felix is 3 jaar geleden kreupel geweest.
Nou ja kreupel de veearts kon het amper zien.
Na een aantal poeders en ander beslag(zooltjes) nog niet over. Toen foto''s laten maken.
Zijn voorbenen zagen er prima uit zei de veearts alles was een 1 of net geen 2.(maak er maar 1,5 van). het enige wat toen te zien was en waar hij dact dat het daar wel aan kon liggen was een kleine beschadiging op het kogelgewricht(vraag me niet precies waar want dat kan ik me niet voor me halen). Het was een speldenknopje groot.
Hij zei dat het slijtage was. Dus weer ander beslag(keiltjes, wordt veel gebruikt bij hoefkatrol paarden)
dat ging goed en met een week reed ik weer.
Heel af en toe heb ik wel eens het gevoel gehad dat hij iets onregelmatig liep maar als ik doorreed was dat weg.
2 weken terug ook nog maar er was niks te zien, paard liep als een trein. Tot gister dus. Hij liep duidelijk kreupel.
Een nachtje in de box heeft wel goed gedaan. Ik heb hem vanmorgen inde bak gezet en hem ff laten stappen. Stap ziet er goed uit, mooi ruim en geen knikkende kop.
Links om moest ik echt goed kijken, heel soms iets onregelmatig, maar dat kan ik ook verkeerd zien.
Rechtsom wel onregelmatig maar niet zo erg meer als gister. ik wacht nog ff een paar dagen af en als het dan nog niet goed is bel ik de veearts.
Ik hoop zo dat het van de week weer over is.
pff heb de halve nacht alweer liggen piekeren.
Frusty

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 15:14

Zondag liep 'ie nog harstikke goed......
Balen zeg! Maar hopelijk is er deze keer niks bijzonders aan de hand, en heeft hij zich een beetje verstapt of verrekt..... Knuffie voor Felix en beterschap!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 19:27

Argggggg, ik heb met je te doen-en met mezelf. Alhoewel ik na vandaag weer wel wat meer hoop heb Lachen
Sterkte!!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:35

Sterkte!
Hopen dat 't allemaal meevalt deze keer!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:11

Nou, dat klinkt al weer wat beter. Waarschijnlijk heeft hij zich verstapt of is uitgegleden in de blub!

Van slijtage kan hij volgens mij niet van de ene op de andere dag heel kreupel worden, dat zou wat geleidelijker moeten gaan, denk ik.

Ik denk dat jij volgende week weer aan het rijden bent hoor! Jammer van je vrije dag, maar ja.... Frusty

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-01 17:35

Ik denk dus dat ik voorlopig niet meer rijd, niet voor volgend jaar.
Vandaag was het weer erger, kogel is gevoelig maar niet dik.
Wel heeft meneer weer lopen rennen vandaag, dus morgen gaat hij apart.
Ik ben vandaag langs de veearts geweest en die komt morgen kijken.
Ik verwacht weer pijnstillers, ontstekingremmers en een foto. Zelf wil ik graag een foto laten maken want het is erger dan de vorige keer.
Enige troost en houvast heb ik dat er een goede behandeling voor is(zei hij 3 jaar terug als het beslag niet zou helpen). we zijn inmiddels weer 3 jaar veder en de medische wetenschap heeft natuurlijk niet stil gestaan.
Morgen horen jullie verder.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:28

Nou dat klinkt niet fijn. Heel veel succes met de foto's en ik hoop echt voor je dat het allemaal meevalt. En dat als het wel wat is er inderdaad een goede behandeling mogelijk is.

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 23:14

O meid, wat rot voor je, zo rijden we nog lekker samen door het bos en zo is ie behoorlijk kreupel! Wat een schrik, zeg. Nou sterkte ermee, ik hoop dat je nog lang van je fijne Felix kan genieten! Doe nu maar rustig aan inderdaad en ik ben benieuwd wat de veearts morgen heeft te vertellen. Ik hoop dat het positief is.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Exorcizamus, Jossie, MairiMacBran, N_B_N, PowerPoef, SentiBot, sterregoud, Swift, Vagabondo, wend2009 en 41 bezoekers