Gisteravond bij Van Uytert...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Gisteravond bij Van Uytert...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 12:25

Gisteravond bezocht ik de hengstenshow bij Van Uytert in Heerewaarden.

Het was weer gezellig, veel bekenden gezien...

Nou was de ring niet groot genoeg om de paarden goed tot hun recht te laten komen...
Tango viel me mee, een leuke, blije hengst. Onder het zadel was-ie even een momentje héél erg stout!! Haha!
Tolando was een tegenvaller. Heel ouderwets in model, en zeker niet apart bewegen. Onder het zadel was-ie slechter dan aan de hand.
Ruben was weer geweldig, en vormt een super combinatie met Miranda Rongen. Wat een ontzettend leuk paard is dat! (eigen mening natuurlijk Schijnheilig )
Sandreo, prachtpaard, maar mist "het" in beweging.
Tuschinski was ook weer knap, wat een souplesse heeft dat dier en wat een mooi model!
Hamlet zag er prima uit, maar kon me op geen enkel front bekoren. Hij was wel superbraaf Haha!
De veulens van Painted Black vielen me mee qua maat maar weer dat zweefdrafje. Er was er maar 1 die echt "knap was".
Dat Peter Pan hengstje waar Anne van Vulpen op zat (ik ben even zijn naam kwijt) heb ik geen goed woord voor over behalve dat-ie 1 keer liet zien over een redelijke techniek te beschikken. Wat een rennerig zeikbeestje was dat, klein, een ruintje om te zien, opgefokt.
Solitair... wat een ontzettend fijn door zijn lijf bewegend paard, zo ontspannen! Hij wordt op de sprong af en toe wat traag en bangig.
Gribaldi was weer de klapper, die komt zeker wel tot dragen in die machtige passage van hem! Prachtig om te zien, zo braaf en zoveel werklust!
San Remo was aan de hand ook rpima, onder het zadel werd hij af en toe wat zuur. Maar wat een machtig beest is dat, vooral als-ie vertrekt!
Het leukste vond ik Anky op Krack. Ze zat er net op, een minuut of 5 want ze dacht dat ze later moets. Krack was braaf, een heel klein beetje fris af en toe, maar had aan bespiering niets verloren (ondanks de "lichte blessure" vorig jaar Haha! ). De uitstraling vond ik minder, maar dat was waarschijnlijk omdat Anky er niet zo aan reed. Dat deed ze bewust en zei dat er ook bij.
Prachtig commentaar van Anky elke keer als Krack even met zijn hoofd draaide: "hoho, braaf, nee, niet doen!"
En toen de commentator vroeg om applaus: "Jullie hoeven van mij niet zo hard te klappen hoor, dat weten we nu wel!" Schijnheilig
En toen Krack probeerde zijn hoofd naar beneden te doen om een huppeltje te maken: "hoho, nee, niet de handstand proberen!!"
Ze had meer sterke opmerkingen als: "hoho, nee jongen, niet wakker worden!" en "ik zal eens aan Joop vragen of de ring volgend jaar wat groter kan."
Maar wat stond Krack weer fijn aan de hulpen, en hij lijkt weer terug in vorm te komen.
De twee 5jarige Democraatjes die ohz werden voorgesteld waren heel verschillend. De ene was mooi, los door zijn lijf en had fijne gangen.
De ander was hectisch, een lelijk hoofd, ingestoken hals en had een of ander vreselijk passagedrafje zonder ruimte en ik heb nog nooit een ruiter zo zien prikken Haha!
De Oviduis-kinderen vielen zwaar tegen, behalve een koffievos. Een mooi dier wat al heel compleet was voor een 2 jarige.

Ik ben er wat vergeten, maar op het moment schiet me even niets meer te binnen... Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:32

Ik kan me voorstellen dat Anky liever geen vreugdebokken kreeg na haar val vorig jaar. Jammer dat Krack zo duur maar jij bent dus gecharmeerd van Tuschinschki. Ziet hij er rustig uit van karakter?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 12:35

Tuschinski is een echte bloedkikker, "rustig" zou ik hem niet willen noemen Haha!
Maar hij viel me alles mee, hij was best braaf in de ring en had ook niet zo veel moeite met het publiek (wat wel erg dichtbij zat Knipoog ).

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:36

Klinkt erg goed!! Ik wou ook, maar ik kon dus niet.. verdorrie..*snik*.. Morgenavond is het ook weer, maar denk ook niet dat ik het dan red..
Zijn er nog foto's gemaakt..

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:37

Missouri schreef:
Dat Peter Pan hengstje waar Anne van Vulpen op zat (ik ben even zijn naam kwijt) heb ik geen goed woord voor over behalve dat-ie 1 keer liet zien over een redelijke techniek te beschikken. Wat een rennerig zeikbeestje was dat, klein, een ruintje om te zien, opgefokt.


Blauwendraad's O'Brien?

Hmmm heb hem vaak genoeg "live" gezien, was alle keren onder de indruk Verward

http://www.blauwendraad.nl/Foto%20O%27Brien.jpg
Laatst bijgewerkt door Miss_Petit op 19-03-04 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:38

Fijn dat het zo super was. Gisteren kon ik helaas niet komen dus zaterdag sta ik er weer Haha! En het is altijd leuk postief commentaar over gribaldi te lezen Haha! Zo te zien heb ik een leuke avond gemist gisteren. Dus laten we hopen dat het zaterdag net zo leuk wordt!!
Btw waren partout en democraat er ook aan de hand?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 12:41

Partout en Democraat waren er idd ook. Ze zagen er allebei super uit, en Partout was weer lekker stout Haha!
Democraat heeft geen pigment meer om zijn ogen, dat zag er wat raar uit.

[edit] ik wilde wat zeggen over de beweging, maar Jan_VT was me voor lees ik net[/edit]
Laatst bijgewerkt door Missouri op 19-03-04 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:42

Miss_Petit"]
[quote="Missouri schreef:
Dat Peter Pan hengstje waar Anne van Vulpen op zat (ik ben even zijn naam kwijt) heb ik geen goed woord voor over behalve dat-ie 1 keer liet zien over een redelijke techniek te beschikken. Wat een rennerig zeikbeestje was dat, klein, een ruintje om te zien, opgefokt.


Blauwendraad's O'Brien?

Hmmm heb hem vaak genoeg "live" gezien, was alle keren onder de indruk Verward

http://www.blauwendraad.nl/Foto%20O%27Brien.jpg
[/quote]

Volgens mij was deze er vorig jaar ook, vond er persoonlijk niet zo veel aan..

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:42

Missouri schreef:
Tuschinski is een echte bloedkikker, "rustig" zou ik hem niet willen noemen Haha!
Maar hij viel me alles mee, hij was best braaf in de ring en had ook niet zo veel moeite met het publiek (wat wel erg dichtbij zat Knipoog ).



hé bah. Had wat hoop om met deze hengst te kunnen fokken om toch dat Krack bloed te hebben maar als hij een bloedkikker is van karakter kan ik hem daarvoor alleen al niet gebruiken.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 12:45

Miss_Petit schreef:
Blauwendraad's O'Brien?


Yep, die was het, dank u.

Nee, ik vond het een verschikkelijk beest! Wat een pezel, er zat geen rust in en hij was taai aan de voorkant. Totaal geen massa, ponypootjes eronder, en zo'n verschrikt oog erin... jakkie!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:46

Wat apart, ik heb stage gelopen bij Anne.

Ik was altijd zeer gechameerd van O'Brien.

Bijna het omgedraaide van wat jij zegt...
Maar ik heb hem nog nooit op een hengstenshow zien lopen.

Alleen thuis en op concours.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:47

Citaat:
Btw waren partout en democraat er ook aan de hand?


Ja ja, ze waren allebei aan de hand. Die ouwe Democraat is echt aan het verslijten, hij liep zo kreupel als wat. Partout was trouwens ook niet zo zuiver in zijn achterhand.

Tuschinski,... idd een knappe gummibal, hoewel het duiken in zijn aanleuning (trouwens ook Sandreo, die niet goed werd voorgesteld vond ik) en toch ook die neiging naar dat passageachtige in de arbeidsdraf mij wel enigzins stoorden. Maar dat kan stress geweest zijn.

Gribaldi... ja ja hoor die komt er wel. (of is hij er al Verward )

Tango kon mij qua type het meeste aanspreken van de jonge hengsten, draaft mooi en is mooi opgericht in zijn front. In galop zou ik hem wel achter wat meer zien doorspringen.

Nee nee,... die Joop, hij heeft daar een mooi stel paarden lopen Vingers aflikken Vingers aflikken

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:49

Citaat:
hé bah. Had wat hoop om met deze hengst te kunnen fokken om toch dat Krack bloed te hebben maar als hij een bloedkikker is van karakter kan ik hem daarvoor alleen al niet gebruiken.


Trento B??? *LOL* *LOL* *LOL* Naar mijn mening de beste goedgekeurde Krack van de T-jaargang.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 12:51

Jan_VT schreef:
Sandreo, die niet goed werd voorgesteld vond ik


Beter dan in Den Bosch!!! Haha!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:56

waar staat Trento B?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 12:57


Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:32

petraaken"]
[quote="Missouri schreef:
Tuschinski is een echte bloedkikker, "rustig" zou ik hem niet willen noemen Haha!
Maar hij viel me alles mee, hij was best braaf in de ring en had ook niet zo veel moeite met het publiek (wat wel erg dichtbij zat Knipoog ).



hé bah. Had wat hoop om met deze hengst te kunnen fokken om toch dat Krack bloed te hebben maar als hij een bloedkikker is van karakter kan ik hem daarvoor alleen al niet gebruiken.
[/quote]

Nou ja....das toch juist fijn??? Dat mensen dat als nadeel zien?

Ik weet nog niet of ik morgen ga, nog effe kijken. De meeste heb ik toch al IRL gezien. En wie reed Sandreo nu?? Weer Anne?? Die hengst kan me niet echt bekoren nee, wel qua model maar in het lopen niet.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 13:34

Suzanne F. schreef:
[En wie reed Sandreo nu?? Weer Anne??
[/quote]


Nee, een of ander jochie (ik ben even zijn naam kwijt Bloos ).
Hij reed hem beter dan Anne, maar dat stuk achter het zadel wil gewoon nog niet zo hard Knipoog

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:41

Hee,

Bart Veeze reed Sandreo, vond trouwens dat hij onwijs aan t maaien was met z'n voorbenen, iemand die dat ook gezien heeft. Vond het een hele gave show, met erg mooie paarden, maar vind het best moeilijk om er weer een hengst uit te kiezen. Dacht trouwens dat oklund ook zou komen?? Die had ik eigenlijk wel willen zien. No Limit vond ik trouwens ook erg goed gaan. En Missouri, het was tolando die erg stout was en niet tango, tango was juist erg braaf.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:46

Brien zal best op concours opvallen,
maar vorig jaar heb ik hem ook rond zien krabbelen terwijl Solitair daar lekker losjes rond swingt.... Dan is het echt geen porem.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 13:47

Syllie schreef:
En Missouri, het was tolando die erg stout was en niet tango, tango was juist erg braaf.


Bloos

Ach, ik let weer niet op... allebei vos, en er kwam nèt even een heel leuk uitziend manspersoon wat vragen... Schijnheilig Haha!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:51

Heb jij met Remy lopen playen, Missouri???!!!! Knipoog Haha!:D

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 13:58

Remy was er (helaas) niet, Aimee. Voor de rest... Knipoog Schijnheilig

Nou weet ik ook niet meer welke lompe knol het nou was waar Kyra opzat... ook al zo'n ruin... Verward

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:02

Ik was er gisteravond ook. Vond het weer een gezellige avond met veel mooie paarden.
Om maar even bij O'Brian te beginnen, ik vond er ook helemaal niks aan. Hoe ie springt, ik vind het maar naar om te zien. Drukt zijn rug ontzettend weg, was niet echt braaf en erg stug. Verder vond ik hem ook geen aansprekend model hebben.
Sandreo vind ik een erg mooie hengst, maar net als wat anderen zeggen, hij mist wat in beweging. Hij heeft wel een erg mooi hoofd!!
Tango viel mij mee, was best braaf en kon leuk lopen. Tolando vond ik niks aan, ik vond het ook maar matige bereidheid om te werken hoor Schijnheilig
Krack deed het goed onder Anky. Ik vond eigenlijk de opmerking van de omroeper het leukst nadat Anky tegen Krack zei dat ie niet wakker moest worden:
"Anky, er is ook een gipskamer aanwezig" *LOL* Volgens mij vond ze alleen zelf de opmerking niet zo geslaagd Schijnheilig

En mijn Favoriet is Tuschinsky, wat kan dat paard lopen zeg, zo veel elastiek en ruimte. Super! Ik vond hem ook heel braaf trouwens!

Gribaldi deed het ook weer super onder het zadel, ik vond zijn piaf passage erg fijn om te zien. Deed hij heel netjes.

Al met al een leuke avond. Op naar alle andere hengstenshows in de buurt Tong uitsteken

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:02

Missouri schreef:
Remy was er (helaas) niet, Aimee. Voor de rest... Knipoog Schijnheilig


Nou ik denk toch dat ik morgen maar ga..... Schijnheilig